Dobre rezultaty PLANET 21
Dwa lata po wprowadzeniu programu zrównoważonego rozwoju PLANET 21, hotele Grupy Accor osiągnęły 2/3 założonych celów i podjętych zobowiązań.

– Produkty Eco: od 3 lat Accor współpracuje z firmą Diversey – wiodącym dostawcą ekologicznych środków do sprzątania i czyszczenia urządzeń sanitarnych. Obecnie 95% hoteli Grupy Accor używa tych produktów.

– Odpowiedzialne usługi gastronomiczne:
o    80% hoteli promuje zbilansowane posiłki.
o    Prawie 90% hoteli wycofało ze swojego menu zagrożone wyginięciem gatunki owoców morza.
o    66% hoteli w Grupie Accor w 2013 roku oferowało produkty „fair trade”.

– Certyfikaty: blisko 36% hoteli uzyskało certyfikat ISO 14001. Grupa przygotowała specjalnie dedykowaną platformę „ISO 14001 in ACTion”, gdzie znajdują się narzędzia, dokumenty a także moduł e-learningowy ułatwiające hotelom uzyskanie tego certyfikatu. We wszystkich hotelach Grupy Accor wdrażana jest  „Karta 21”, która wyznacza standardy i w której zapisano cele i działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. W zależności od stopnia realizacji działań, hotele osiągają poziom brązowy, srebrny, złoty i platynowy. W latach 2011 i 2013, liczba hoteli, które spełniły wymagania (na poziomie „brązowym”) wzrosła z 35 do 83%.

John Ozinga został powołany na stanowisko COO w HotelInvest
John Ozinga obejmie nowe stanowisko 18 czerwca br. Jest absolwentem La Roche-en-Ardenne Hotel Management School w Belgii, uczęszczał także do Institut Supérieur d’Informatique w Liège (Belgia), ukończył studia podyplomowe w Business Administration z Heriott-Watt University w Edynburgu (Szkocja).
John Ozinga posiada ponad 20 letnie doświadczenie w sektorze nieruchomości. Podczas swojej kariery zajmował wiele stanowisk związanych ze strategicznym zarządzaniem inwestycyjnym, zarządzaniem aktywami i pozyskiwaniem kapitału. W 1991 roku rozpoczął pracę w Accor jako Dyrektor Rozwoju rynków brytyjskiego, irlandzkiego i krajów Benelux-u. W 2001 roku dołączył do hotelowej Grupy Dolce, zajmując stanowisko Wiceprezesa ds. Rozwoju w Europie. Następnie związany był z Grupą Casino i Carrefour. Od 2012 roku pełni funkcję CEO i Head of Separate Accounts Continental Europa CBRE Global Investors, która jest światowym liderem w zakresie zarządzania inwestycjami w nieruchomości.

Mercure Cieszyn wprowadza zmiany!
Hotel Mercure Cieszyn po przyłączeniu w ubiegłym roku do marki Mercure nadal podnosi swój standard. Obecnie postawił na część gastronomiczną. W hotelowej restauracji prezentowana jest teraz oferta win, a do dyspozycji gości są książki i albumy, które można przeglądać oczekując na zamówione dania.
Od 5 maja obowiązuje nowy Kalendarz Kulinarny Wiosna – Lato obejmujący 6 Mini Kart Menu: „Tradycje Kulinarne Cieszyna”, „Greckie Specjały”, „Francuskie Smakołyki”, „Smaki Lata”, „Letnie Rozmaitości” i „Pożegnanie Lata”. W nowej ofercie znalazły się m.in. wołowina po burgundzku, kacze nóżki na grillowanej gruszce, filet z sandacza duszony na maśle czosnkowym lub zupa cytrynowa z kawałkami kurczaka. Jesienny Kalendarz Kulinarny jest już w przygotowaniu.
W Mercure Cieszyn do dyspozycji gości jest 78 pokoi, w tym 8 o podwyższonym standardzie, 14 podwójnych pokoi rodzinnych oraz 2 apartamenty. Restauracja oferuje dania kuchni regionalnej, polskiej i międzynarodowej. Dla osób organizujących spotkania biznesowe lub konferencje dostępne są 4 klimatyzowane sale z profesjonalnym wyposażeniem. Wypoczynek zapewnia Hotelowe Centrum Urody z sauną i hydromasażem. Goście mają do dyspozycji rowery, sprzęt do nordic-walking, mini-biblioteczkę oraz gry planszowe.

 

Express Breakfast w ibis budget
 Marka ibis budget wprowadziła 12 maja br. nowy koncept śniadań – Express Breakfast. W Polsce, w hotelach ibis budget Warszawa Reduta oraz ibis budget Kraków Stare Miasto goście za cenę zaledwie 7 złotych mogą się posilić muffinem, croissantem lub jogurtem z płatkami. Do picia mają do wyboru kawę, herbatę lub wodę mineralną.