wzywa branżę turystyczną do przyjęcia koncepcji „lean thinking” w celu zapewnienia klientom prawdziwej wartości

Raport autorstwa znanego specjalisty w dziedzinie prognozowania innowacji – Jamesa Woudhuysena – analizuje pochodzenie i zasady koncepcji „lean” oraz wskazuje, w jaki sposób może być ona zastosowana w IT i działaniach branży turystycznej

Badanie dowodzi, że przyjmując podejście „lean”, firmy turystyczne mogą cieszyć się z szybkiego rozwoju usług i aplikacji, generować wyższe przychody z nisz rynkowych oraz lepiej dostosowywać swoją ofertę do indywidualnych potrzeb klientów

Warszawa, 29 października 2014r.: Nowe badanie opublikowane w dniu dzisiejszym wzywa firmy turystyczne do przyjęcia i stosowania zasad „lean thinking” („szczupłe myślenie”) w obszarze IT i operacji w celu stworzenia branży, która może lepiej identyfikować, rozumieć i odpowiadać na coraz bardziej złożone i zmieniające się potrzeby klientów.

Raport zatytułowany „Cleared for take-off” opracowany przez specjalistę w dziedzinie prognozowania innowacji Jamesa Woudhuysena na zlecenie firmy Amadeus wskazuje, że tylko przyjmując koncepcję „lean thinking” w obszarze IT i eliminując działania, które nie tworzą wartości dla klienta, branża może zyskać większą kontrolę zarówno nad złożonością, jak i kosztami systemu.

Dokument pokazuje, że prawdopodobnie najważniejsze jest to, by wraz z pojawieniem się szybko zmieniających się preferencji konsumentów, upowszechnieniem się możliwości w zakresie wyszukiwania, rezerwacji i zapasów, nowych technologii oraz krótszych niż kiedykolwiek cyklów innowacji, firmy turystyczne powinny przyjąć koncepcję ”lean thinking” już teraz, ponieważ w innym wypadku istnieje ryzyko, że pozostaną w tyle.

Najprościej ujmując, podejście „lean thinking” zakłada eliminowanie marnotrawstwa i nieefektywności, przy jednoczesnym zwiększaniu skuteczności i wartości dla klienta. Raport wskazuje, że stosując te zasady w branży turystycznej w obszarze IT firmy mogą oferować klientom bardziej zróżnicowane i przystępne funkcjonalności w sposób lepiej spełniający ich potrzeby, a także poprawić ich ogólne doświadczenia z podróży.

Według badania podejście „lean” może jednocześnie uwolnić zasoby, które pozwalają firmom szybciej wprowadzać na rynek innowacje. Przyjęcie koncepcji „lean thinking” oznacza również działanie w oparciu o obiektywne dane w dążeniu do efektywności, zrozumienie pierwotnych przyczyn problemów, uprawnianie do podejmowania decyzji osób, które faktycznie są odpowiedzialne za procesy IT, a także aktywną interpretację danych klientów w celu zwiększenia wartości dla klienta. Wreszcie – cele i założenia podejścia „lean” w zakresie zarządzania odzwierciedlają potrzeby klienta, nie zaś preferencje organizacji.

Niniejszy raport będący kontynuacją opracowań dotyczących technologii open source i Big Data, przedstawia bardziej szczegółowo:

_    Co leży u podstaw podejścia „lean thinking” i jak się to odnosi do podróży

_    Jakie szczególne korzyści z przyjęcia koncepcji „lean IT” może odnieść branża turystyczna

_    Szerszy potencjał „lean IT” w zakresie transformacji podróży, na przykład, poprzez włączanie niestandardowych elementów do doświadczeń podróżnych

_    W jaki sposób firma Amadeus wdrożyła już koncepcję „lean” w swoich globalnych działaniach informatycznych

„Zasady podejścia „lean”, które zostały po raz pierwszy wprowadzone przez przemysł wytwórczy w 1980 roku, są obecnie stosowane w obszarze IT i operacji w sektorach usługowych. Chodzi o to, aby nie tylko eliminować marnotrawstwo i zwiększać wydajność, lecz także – co o wiele ważniejsze – by zwiększyć skuteczność działań i stworzyć prawdziwą wartość dla klienta. Pasażerowie, dostawcy i sprzedawcy usług turystycznych oczekują od IT w branży turystycznej ciągłej poprawy. Są oni przyzwyczajeni do stabilności systemu online, ale spodziewają się również, że interfejsy użytkownika będą lepsze w przewidywaniu ich zapotrzebowania na poszczególne rodzaje podróży. Oczekują szybko dostarczanych rozwiązań oraz nowych aplikacji w przystępnych cenach. „Lean thinking” w IT ma możliwość spełnienia większości tych oczekiwań i przekształcenia branży w tym procesie” – skomentował James Woudhuysen, autor raportu. „Dzięki koncepcji „lean” biura podróży mogą spodziewać się szybkiego rozwoju nowych usług i aplikacji. Będą one w stanie zarobić więcej pieniędzy dzięki sprytnie dostrzeżonym niszom rynkowym. Ponadto będą one dużo bardziej biegłe niż obecnie w dostosowywaniu swoich ofert do indywidualnych potrzeb klientów” – dodał.

„W ramach globalnych działań Amadeus dostrzegamy, że koncepcja „lean thinking” wymaga zmiany stylu zarządzania: nie chodzi już o kierowanie ludźmi, jak to jest w klasycznym modelu produkcyjnym opartym na dowodzeniu i kontroli, ale raczej o dbanie o proaktywność i reaktywność w celu wykorzystania potencjału intelektualnego organizacji. Oznacza to, że możemy szybko osiągnąć skalę działań ze względu na to, że pracujemy z naszymi klientami i partnerami, aby kształtować przyszłość podróżowania. W Amadeus stosujemy już podejście „lean” w naszych globalnych operacjach IT w celu dalszego wzmacniania naszej pozycji lidera w dostarczaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez niektóre z największych na świecie marek turystycznych” – powiedział Wolfgang Krips, EVP, Global Operations, Amadeus.

Raport można pobrać ze strony: http://www.amadeus.com/blog/29/10/lean-it/.