Co roku Polskę odwiedza coraz większa liczba cudzoziemców. Przyjeżdżają zarówno grupy turystyczne, ludzie młodzi chcący spędzić w Polsce weekendy jak i biznesmeni w sprawach zawodowych.

Według Ministerstwa Sportu i Turystyki w ubiegłym roku do Polski przyjechało ok. 15,8 mln zagranicznych gości, którzy zostali przynajmniej na jedną noc. Jak pokazują statystyki jest to o 1 mln więcej niż w 2012 roku.

Od niedawna można również spotkać się z tradycją wręczania prezentów zaproszonym, które jeszcze kilka lat temu uznane byłyby za egzotykę. Odpowiednio dobrany podarunek, podarowany ważnym Klientom lub partnerom biznesowym jest coraz częstszą formą podziękowania za współpracę oraz szansą na ocieplenie relacji.

Istotne w stosunkach biznesowych jest wywarcie dobrego wrażenia i pozytywne skojarzenie marki przez kontrahenta, dlatego wybór odpowiedniego prezentu powinien być dobrze przemyślany. Wskazane jest uzyskanie informacji jakie są zainteresowania Klienta oraz zwyczaje w kwestii przyjmowania prezentów w jego kraju. Wybierając prezent należy zwrócić uwagę na łączącą nas relację. Im lepiej się znamy, tym możemy pozwolić sobie na bardziej osobisty upominek. Im dalsza relacja tym prezent powinien być bardziej oficjalny.

Ponieważ bardzo trudno wybrać odpowiedni podarunek, należy zastanowić się czy chcemy być oryginalny i zaskoczyć Klienta czymś nietuzinkowym, co pozostanie w jego pamięci na długo, czy też ofiarować „bezpieczny” upominek jak np. elegancki długopis, który na pewno nie narazi nas na faux pas.

Coraz częściej w biznesie stosowane jest wręczanie prezentu w formie vouchera lub tzw. box’ów. Osoba obdarowana może wówczas skorzystać np. z wizyty w SPA lub wybrać z około 21 propozycji tę formę spędzenia czasu wolnego podczas pobytu w Polsce, która najbardziej jej odpowiada. Zestawy podarunkowe zawierają zarówno niestandardowe propozycje prezentów wywołujących niezapomniane emocje, jak np. jazdę Ferrari, które Klienci na pewno zapamiętają na długo, jak i bardziej stonowane propozycje z kategorii relaksu czy kulinariów.

Obecnie nowy sposób obdarowywania prezentami w postaci przeżyć to najszybciej rozwijająca się gałąź branży rozrywkowo – turystycznej w Polsce. Liczba ofert staje się coraz bardziej różnorodna wraz z rosnącymi oczekiwaniami Klientów, a dopasowanie prezentu do okazji i potrzeb nie jest już takie trudne.

W dzisiejszych czasach sposób życia przekłada się na nasze oczekiwania względem otrzymywanych prezentów – bardziej doceniamy takie, które pozwalają nam doświadczyć czegoś nowego. Tworząc serwis oferujący niestandardowe propozycje prezentów założeniem było spełnianie marzeń i oferowanie miłych wspomnień – mówi Kornel Piesio, PR Manager serwisu prezentmarzen.com. Atutem takiego rodzaju zakupów jest możliwość skorzystania z profesjonalnej porady wyspecjalizowanych konsultantów, którzy pomagają dobrać odpowiedni podarunek dopasowany do odbiorcy, jego wieku, zainteresowań czy sytuacji – dodaje.

Sprzedaż tego typu produktów dotychczas rozwijała się głównie w Internecie, jednak duże zainteresowanie i pozytywny odbiór nowej idei obdarowywania przeżyciami spowodował, iż szybko poszerzono sieć punktów o nowe miejsca stacjonarne, zarówno w centrach handlowych jak i w biurach podróży.