18 maja br. zespół w składzie: Krzysztof Celuch Poland Convention Bureau POT, Agnieszka Faracik DMC Poland z Krakowa, Łukasz Wysocki AmberExpo Gdańsk, Anna Górska i Marta Wiśniewska z Gdańsk Convention Bureau GOT, zaprezentował we Frankfurcie ofertę Gdańska na organizację kongresu ICCA (International Congress & Convention Association) w 2017r. Oferta ta, choć zdaniem Zarządu ICCA była bardzo profesjonalna i konkurencyjna, przegrała z ofertą Pragi (Czechy).

Praga starała się o pozyskanie kongresu już po raz trzeci (w 2006r. nie zakwalifikowała się do finału, w 2013r. przegrała konkurując z Kuching w Malezji). Gdańsk starając się po raz pierwszy o kongres od razu zakwalifikował się do ścisłego finału razem z Pragą i  St. Petersburgiem. Bardzo silna oferta Gdańska konkurowała z Pragą, która logistycznie jako stolica była od początku silniejsza. Dodatkowo stolica Czech miała tę przewagę, że poprawiła wszystkie błędy popełnione w ubiegłych latach.

Według Martina Sirka, Dyrektora Zarządzającego ICCA, jakość ostatecznej oferty przedstawionej przez Gdańsk była fenomenalna. Zespół stojący za Gdańskim bidem (ofertą) udowodnił, że bardzo uważnie przyglądał się opiniom ICCA i wziął pod uwagę wszystkie sugestie m.in. te po marcowej site inspection.

Gdański zespół został także poinformowany, że gdyby konkurował z ofertą Pragi złożoną rok wcześniej, na pewno by wygrał. Stolica Czech bogatsza jednak o doświadczenia z lat ubiegłych przygotowała bardzo dobrą, przemyślaną ofertę. Zarząd ICCA podkreślił także ogromne zaangażowanie zespołu z Polski, a charyzmatyczna prezentacja oparta na Wolności, jako najwyższej wartości dla wszystkich Polaków, a tego dnia szczególnie Gdańszczan poruszyła Zarząd ICCA. Zespół sprawdził się również w rundzie pytań pokazując, że był na nie perfekcyjnie przygotowany.

Członkowie Zarządu ICCA, po długich debatach i głosowaniu, podkreślili że bardzo trudno było podjąć ostateczną decyzję, ponieważ obie oferty były doskonałe i tylko marginalne czynniki przekonały ich, aby wybrać Pragę. Oferty Gdańska i Pragi były znacznie bardziej profesjonalne i kompleksowe niż oferta St. Petersburga, pomimo dużej atrakcyjności ostatniego z  miast oraz posiadanego światowej klasy centrum kongresowego, które wkrótce będzie otwarte.

„Jadąc do Frankfurtu, wiedzieliśmy, że spotkamy się z faworytem wyścigu – Pragą, dodaje Anna Górska, Prezes Zarządu GCB/GOT. Jednak po prezentacji, która była ogromnie emocjonalna i wzruszająca wszyscy czuliśmy, że Gdańsk wysunął się na prowadzenie. I tak też się stało. W ostatniej chwili dowiedzieliśmy się, że Praga zabrała do Frankfurtu ‚tajną broń’ – Prezydenta Tomasa Hudecek, który przechylił szalę zwycięstwa na ich stronę, pokazując ogromną pasję z jaką wspiera innowacje oraz gospodarkę opartą na wiedzy, wpisując to w strategię miasta. W strategię tą idealnie wpisał się także Kongres ICCA.”

Mimo ostatecznie niekorzystnego dla Gdańska głosowania, Zarząd podkreślił wielokrotnie, że był to proces dla Polski zwycięski i w poprzednich latach oferta Gdańska bezwarunkowo zwyciężyłaby. Członkowie Zarządu dodali również, że prezentacja Gdańska pełna emocji i personalnego zaangażowania członków zespołu, była jedną z najlepszych jakie w ogóle prezentowano przed Zarządem ICCA. Gdańsk wrócił do kraju silniejszy o doświadczenie, które umocniło lokalną i ogólnopolską branżę.

Galeria – ogłoszenie wyników

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 130 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. W 2013 Gdańsk Convention Bureau nagrodzone zostało prestiżową nagrodą ICCA Best Marketing Award.

Follow us:
FACEBOOK www.facebook.com/gdanskconventionbureau
TWITTER @GdanskRegionCVB
YOUTUBE www.youtube.com/GdanskRegionCVB
SLIDESHARE www.slideshare.net/GdanskRegionCVB