Program Careers@Hilton Live zachęca do odkrywania ogromnych możliwości kariery w dynamicznej branży hotelarskiej.

Warszawa, 27 Maj 2014 – Globalna inicjatywa Hilton Worldwide, Careers@Hilton Live: Youth in Hospitality Month  ma na celu  pokazanie jak wiele możliwości kariery kryje się w branży hotelarskiej. W maju, przez cały miesiąc, hotele i biura Hilton Worldwide na całym świecie organizowały setki wydarzeń specjalnych, które miały na celu edukację młodych
i poszukujących zatrudnienia osób na temat ekscytujących możliwości pracy w hotelarstwie.

Działania związane z programem Careers@Hilton Live: Youth in Hospitality odbyły się także w Polsce i były skupione wokół hotelu Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre. Ponad 30 studentów Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie oraz uczniów Zespołu Szkół w Łukowie zostało zaproszonych do wzięcia udziału w dwudniowym wydarzeniu. Mieli oni możliwość zwiedzić hotel i pomieszczenia niedostępne dla gości oraz spotkali się z doświadczonymi członkami zespołu hotelu, którzy opowiedzieli o swoich własnych ścieżkach kariery podczas panelu dyskusyjnego. Pracownicy różnych działów przedstawili uczestnikom zakres swoich obowiązków oraz role jakie pełnią w codziennym życiu hotelu. Uczniowie wzięli również udział w warsztatach dotyczących obsługi klienta i poznali funkcjonowanie działu służby pięter (housekeeping).
“Młodzi ludzie borykają się z trudnymi perspektywami zatrudnienia, a tętniąca życiem i nieustannie rozwijająca się branża hotelarska oferuje im wiele fantastycznych możliwości, które często odpowiadają ich zainteresowaniom i umiejętnościom. Chcemy podzielić się z młodymi ludźmi w Polsce naszą wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do podjęcia świadomej decyzji dotyczącej przyszłości” – skomentował Essam Abouda, wiceprezes Hilton Worldwide do spraw operacyjnych na Europę Wschodnią, Rosję i Turcję.

Ta trwająca cały miesiąc inicjatywa jest częścią programu Bright Blue Futures.  Jego celem jest zachęcenie pracowników hoteli, aby poświęcili swój czas i wiedzę oraz pomagali młodym ludziom osiągnąć stabilność i zadbać o własną przyszłość.

Młodzi ludzie  – największa demograficznie grupa na świecie – staje przed poważnym wyzwaniem budowania i rozwoju kariery zawodowej.. W 2013 roku, prawie 74 miliony młodych ludzi było bezrobotnych. Odpowiednie przygotowanie do zawodu ma zasadnicze znaczenie dla młodych i ich udziału w światowej gospodarce. Branża turystyczna jest największym pracodawcą i odpowiada za 1 z 11 ofert pracy na świecie. Tym samym powinna odgrywać wiodącą rolę w rozwiązywaniu problemu bezrobocia wśród młodzieży. Nie bez znaczenia
jest również rozbieżność w potrzebach firm i umiejętnościach młodych ludzi. Tylko 43 procent pracodawców na całym świecie przyznaje, że bez problemu znajdują odpowiednio wykwalifikowanych pracowników niższego szczebla.  Co więcej, młodzi ludzie nie zdają sobie sprawy z możliwości kariery i mniej niż połowa z nich (46 procent) jest świadomych,
które sektory rekrutują w największym stopniu.

Wydarzenia organizowane w ramach programu Careers@Hilton Live: Youth in Hospitality to wyjątkowa okazja, aby doświadczeni członkowie zespołów Hilton Worldwide inspirowali młodych ludzi do wybierania kariery w hotelarstwie. Ich zadaniem jest wspieranie uczestników i edukowanie ich na temat umiejętności potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w pracy i poza nią. Razem z pracownikami sieci, chętni uczestnicy mogą pracować nad swoim CV, brać udział w warsztatach networkingu oraz poznać ścieżki kariery członków zespołów hoteli Hilton Worldwide.

Program Careers@Hilton Live: Youth in Hospitality Month jest częścią zobowiązania Open Doors podjętego przez Hilton Worldwide. Zakłada ono wywarcie pozytywnego wpływu
na co najmniej milion młodych ludzi do końca 2019 roku oraz pomoc im w osiągnięciu ich pełnego potencjału.

Jest to również część programu Bright Blue Futures adresowanego do pracowników sieci, który ma zachęcić ich, aby poświęcili swój czas i wiedzę i w ten sposób pomagali młodym ludziom osiągnąć stabilność i zadbać o przyszłość.

Wszyscy zainteresowani informacjami na temat pracy w branży hotelarskiej mogą przesyłać swoje pytania przez oficjalny kanał Hilton Worldwide na Twitterze (@HiltonWorldwide) używając hashtaga  #CareersatHiltonLive, lub przez formularz www.hiltonworldwide.com/youth.
Co tydzień, członkowie zespołu Hilton Worldwide będą odpowiadali na najciekawsze z nadesłanych pytań.

 

– ###-

O Hilton Worldwide
Hilton Worldwide (NYSE:HLT) jest jedną z najbardziej znanych na świecie sieci hotelowych, obejmującą luksusowe i średniej klasy hotele oraz apartamenty tzw. przedłużonego pobytu (extended-stay). Od 94 lat, Hilton Worldwide oferuje podróżującym najlepsze warunki zakwaterowania i obsługę. Sieć firmy składa się z ponad 4100 hoteli oferujących 685 tys. pokoi, zlokalizowanych w 92 krajach. W jej skład wchodzą takie znane marki jak: Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton oraz Hilton Grand Vacations. Firma prowadzi także światowej klasy program lojalnościowy Hilton HHonors®.