Pierwszy A350-900 dla Singapore Airlines odbył wczoraj dziewiczy lot nad południowo-zachodnią Francją. Samolot w charakterystycznych barwach przewoźnika obecnie wkracza w ostatnią fazę produkcji, która obejmuje dalsze testy naziemne i próby w powietrzu, zanim zostanie przygotowany do dostawy w nadchodzących tygodniach.


 

Nowy A350 XWB będzie trzonem przyszłej floty samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości w służbie Singapore Airlines. Linie zamówiły łącznie 67 samolotów A350-900, które będą latać na długich trasach oraz obsługiwać wybrane połączenia regionalne. Siedem maszyn zostanie dostarczonych w wersji o bardzo dalekim zasięgu, mogącej pozostawać w powietrzu nawet 19 godzin, co pozwoli przewoźnikowi na wznowienie lotów bez międzylądowań do Stanów Zjednoczonych.

A350 XWB, samolot pasażerski najnowszej generacji, jest najnowszym przedstawicielem rodziny nowoczesnych, komfortowych i wydajnych szerokokadłubowych samolotów Airbusa. Oferuje najnowocześniejszą konstrukcję aerodynamiczną, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, paliwooszczędne silniki Rolls-Royce Trent XWB. Wszystkie te technologie przekładają się na niedościgniony poziom efektywności operacyjnej, z 25-procentowym ograniczeniem spalania i emisji oraz znacznie niższymi kosztami utrzymania.

Dotychczas Airbus otrzymał 777 wiążących zamówień na A350 XWB od 41 klientów z całego świata, co oznacza, że już teraz jest to jeden z najlepiej sprzedających się samolotów szerokokadłubowych w historii.

To i inne zdjęcia są dostępne w wysokiej rozdzielczości w naszym salonie prasowym pod adresemhttp://www.airbus.com/pressroom/