W dniach 5 – 9 marca 2014 roku Polska Grupa Uzdrowisk, w składzie Uzdrowiska Kłodzkie, Uzdrowisko Cieplice, Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa oraz Uzdrowisko Połczyn, już po raz kolejny będzie uczestniczyć w jednych z największych na świecie, międzynarodowych berlińskich targach turystycznych ITB.

Stoisko, na którym promowane będą polskie zdroje, zorganizowane zostanie w ramach współpracy Konsorcjum „Zdrowie i Uroda” do którego należy Polska Grupa Uzdrowisk z Polską Organizacją Turystyczną,.

Berlińskie Targi ITB są świetną okazją do nawiązania relacji biznesowych z innymi podmiotami, obecnymi podczas wydarzenia. Wśród nich znajdą się nie tylko bura podróży, ale także touroperatorzy oraz instytucje odpowiedzialne za kierowanie pacjentów na profilaktyczne kuracje i rehabilitacje.

Na wyspie, o powierzchni 180 m kw., Polska Grupa Uzdrowisk, podobnie, jak pozostali partnerzy, będzie się prezentowała poprzez zaplanowane animacje w trzech strefach produktowych: wellness&spa, uzdrowiska oraz turystyka medyczna.

Ponadto, goście, którzy odwiedzą polskie stoisko będą mieli do dyspozycji vital – bar, na którym będą serwowane m.in. polskie jabłka oraz woda z polskich uzdrowisk. Co więcej, odwiedzający Targi będą mogli skorzystać z szeregu możliwości z obszaru profilaktyki zdrowotnej, w tym m in. z analizy składu masy ciała, masażu, aerozoli na gałki oczne, zrobić przegląd dentystyczny, a także skorzystać z porad fizjoterapeutów i zabiegów kinezyterapeutycznych.

Tegoroczne berlińskie Targi ITB będą szczególne dla polskich wystawców z dwóch powodów. Po pierwsze, na prośbę POT, Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Berlinie rozesłał zaproszenia do odwiedzenia Targów do niemieckich biur podróży mających w swojej ofercie Polskę oraz do przedstawicieli wybranych Kas Chorych, w celu zachęcenia do nawiązania relacji z polskimi partnerami. Po drugie, w czasie Targów zaplanowane zostało spotkanie przedstawicieli Konsorcjum, w tym także przedstawicieli PGU, z niemieckimi dziennikarzami. Dlatego tak szeroko zakrojone działania promujące polską reprezentację w Berlinie mogą przynieść wymierne efekty biznesowe.

Podczas Targów przedstawiciele polskiego stoiska będą dystrybuowali specjalnie przygotowany wspólny katalog wizerunkowy uczestników targów. Celem publikacji jest przybliżenie potencjalnemu klientowi rynku usług SPA&wellness, a także popularnych w Polsce usług związanych z turystyką medyczną oraz prezentacja uzdrowisk i pokazanie ich walorów i potencjału. Dodatkowo PGU przygotowało specjalne oferty wszystkich uzdrowisk Grupy PGU dla gości odwiedzających Targi.