Groupon (NASDAQ: GRPN) – W kategorii zagranicznych wycieczek, to nasi sąsiedzi ze Słowacji zdobyli najwięcej klientów w zeszłym sezonie, proponując oferty na bilety wstępu do parku wodnego.

W tym roku Polacy wybrali się  dalej niż za południową granicę, ale jeśli chodzi o Polskę – urlop spędzili znowu w górach. Dla niektórych z kolei sezon wycieczek dopiero się rozpoczął.  

W odpowiedzi na potrzeby klientów, Groupon wprowadził właśnie nową funkcję. Teraz szukając wycieczki lub pobytu w serwisie, klienci mają dostęp do wyszukiwarek partnerskich portali. Oprócz tego, że urlopowicze wybierają spośród 20 tysięcy ofert, mogą się również miło zaskoczyć – Groupon za wykupienie wycieczki w partnerskim portalu daje klientom zniżkę o wartości 5% ceny wykupionej podróży w środkach premiowych Groupon na jakiekolwiek inne niż wyjazdy zakupy w serwisie.

Bestsellery Groupon Travel wakacje 2014 – Polska
1.    Karkonosze    32,95%
2.    Podhale         26,26%
3.    Pomorze         20,89%
4.    Polska centralna    10,35%
5.    Mazury         9,55%

Bestsellery Groupon Travel wakacje 2014 – zagranica
1.    Grecja               32,75%
2.    Chorwacja     21,29%
3.    Bułgaria     16,16%
4.    Słowacja    13,87%
5.    Hiszpania     7,89%
6.    Albania     5,23%
7.    Węgry      2,80%

Góry górą
Tegorocznym przebojem Groupon Travel były Karkonosze, a w szczególności Szklarska Poręba, gdzie na przyjezdnych czekały takie cuda natury, jak Wodospad Kamieńczyka czy Krucze Skały. Na drugim miejscu uplasowało się Podhale, na czele z Białką Tatrzańską, gdzie wybrało się ponad 26% urlopowiczów. Łącznie w Karkonosze, Tatry i w Sudety pojechało 59% klientów.

Zagranicę coraz dalej, ale nadal ekonomicznie
Po wyjazdach w góry, najpopularniejsze były wycieczki zagraniczne, gdzie prym wiodła Grecja i Chorwacja. Te kraje odwiedziło w sumie ponad 54% klientów Groupon, którzy wykupili wczasy zagranicą. Tuż za nimi znalazła się Bułgaria, gdzie wybrało się ponad 16% klientów Groupon Travel. Nowością był też inny kraj z Półwyspu Bałkańskiego – Albania, która znalazła się na szóstym miejscu. Ponadto niesłabnącą popularnością cieszy się w Groupon Travel Słowacja, gdzie rodzinne wyjazdy do AquaCity są hitem już od dwóch lat.

Tanie latanie nie wychodzi z mody
Polacy lubią także organizować wycieczki we własnym zakresie, chętnie korzystając z podróży lotniczych. Najpopularniejszym grouponem upoważniającym na zniżkę był w 2013 kupon gwarantując 100 zł mniej za rezerwację biletów lotniczych w serwisie tripsta.pl. Zniżkę tę postanowił kupić co dziewiąty grouponowicz, co dało jej trzecie miejsce pod względem sprzedaży (11%). Tegoroczną propozycją w ramach tego trendu był groupon za 5 zł na wszystkie loty Lufthansy z Polski, dający upust w wysokości 100 zł, który kupiła na razie co siódma osoba.

Zjeżdżalnie i jacuzzi też się nie nudzą
Aż jedenaście miejsc, do których vouchery sprzedawały się najlepiej, miało do dyspozycji atrakcje rodzinne i strefę wellness.  W tym roku hitem był wyjazd do Karkonoszy z biletem wstępu do parku wodnego, noclegiem i wyżywieniem w trzygwiazdkowym hotelu. Wysokie miejsce pod względem sprzedaży zajął również hotel i SPA z atrakcjami dla dzieci w Jarosławcu. Oznacza to, że użytkownicy Groupona z pewnością upodobali sobie zabawę w wodzie i cenią sobie rozrywkę dla całej rodziny, niezależnie czy w górach, czy nad morzem.

Polska centralna też w cenie
W 2014 roku hitem jest Dolina Pilicy niedaleko Tomaszowa Mazowieckiego i znajdujący się tam trzygwiazdkowy hotel. Miejsce to cieszyło się powodzeniem najpewniej ze względu na piękną przyrodę i doskonałą lokalizację na krótki wypad. Zaskoczeniem może być też często odwiedzana tego lata Łódź, która przyciągnęła użytkowników Groupon Travel ofertą na pobyt w hotelu dla 2-4 osób. Do „ziemi obiecanej” wybrało się z Grouponem ponad 900 użytkowników serwisu. Nie tylko Łódź i Pilica były chętnie odwiedzanymi miejscami – równie popularne w tym rejonie okazały się urokliwe Słok koło Bełchatowa i Zalew Sulejowski.

Więcej informacji na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube i Pinterest
oraz na stronie Groupon.pl.