NAJNOWSZE BADANIE WESTIN HOTELS & RESORTS DOWODZI,
ŻE PONIEDZIAŁEK JEST NAJMNIEJ PRODUKTYWNYM DNIEM TYGODNIA
 

Badanie pokazuje także, iż rosnąca liczba zobowiązań zawodowych i nieustanna dostępność wpływają negatywnie na nasze życie osobiste, zdrowie oraz dobre samopoczucie

Aby zaradzić temu coraz powszechniejszemu zjawisku, Westin Hotels & Resorts wprowadza do swojej oferty nową pozycję – „Westin Weekend” 

Sieć Westin Hotels & Resorts ogłosiła dzisiaj wyniki nowego badania poświęconego wpływowi technologii i zobowiązań zawodowych na życie osobiste i dobre samopoczucie mieszkańców Europy. Prezentacja wyników badania ma związek z wprowadzeniem nowego programu weekendowego oferowanego w hotelach Westin na całym świecie, który został stworzony, by zaspokoić coraz większe potrzeby klientów dotyczące odpoczynku i relaksu. Program „Westin Weekend” powstał po to, by poniedziałki mogły być przyjemniejsze. Dzięki tej ofercie goście zyskują większą elastyczność i czas, by maksymalnie odpocząć podczas weekendowego pobytu.
W ramach programu goście będą mogli skorzystać z możliwości późniejszego wymeldowania się z hotelu do godz. 15.00 w niedzielę oraz z wydłużonych godzin serwowania śniadania w soboty i niedziele, aby bez pośpiechu móc delektować się energetyzującymi specjałami SuperFoodsRX.

Europejczycy padają ofiarą „poniedziałkowego doła”

Coraz dłuższy dzień pracy i większe obciążenia zawodowe sprawiają, że niemal połowa respondentów w badaniu była zdania, iż ich ogólny poziom stresu związanego z pracą wzrósł na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Zgodnie z wynikami badania brak czasu przeznaczonego na „naładowanie akumulatorów” i zmianę perspektywy w trakcie weekendów sprawia, iż poniedziałek jest najmniej produktywnym dniem tygodnia dla aż 65% respondentów. Wielu z nich uważa poniedziałek za najdłuższy dzień pracy. Głównymi przyczynami takiego nieproduktywnego rozpoczęcia tygodnia są: brak czasu na regenerację podczas weekendu (36%), nadrabianie zaległości związanych z pracą, zabierające prywatny czas (36%).

Z powodu postępu technologicznego i smartfonów nie pracujemy już tylko od 9:00 do 17:00 od poniedziałku do piątku, jak wcześniej.  Połowa respondentów była zdania, że ich dni robocze są nawet o dwie godziny dłuższe z powodu korzystania ze smartfonów. Granica pomiędzy życiem zawodowym a osobistym coraz bardziej się zaciera. Jedna na dwie osoby uważa, że jej życie osobiste cierpi z powodu zobowiązań zawodowych. Najbardziej dotkniętymi obszarami są sen (60%), relaks (60%), dobre samopoczucie (54%) oraz relacje rodzinne (54%). Ponad jedna trzecia respondentów deklaruje, że czują się zmęczeni już na początku tygodnia pracy. Aż 65% respondentów odczuwa niepokój i stres podczas weekendów, a 1 na dwie osoby przeznacza do 3 godzin na odpisywanie na wiadomości w soboty i niedziele. Co więcej aż 60% ankietowanych osób myśli o projektach na nadchodzący tydzień podczas weekendów. Dlatego nie jest zaskoczeniem fakt, że 61% osób spóźnia się do pracy lub zauważa spóźnianie się współpracowników w poniedziałkowe poranki.

Westin Hotels & Resorts zmienia oblicze weekendu 

Sieć Westin Hotels & Resorts rozumie rosnące zapotrzebowanie klientów na odpoczynek i „czas dla siebie”. Rozpoczynając walkę z „poniedziałkowymi dołami”, sieć prezentuje nowy program „Westin Weekend”, który pomaga gościom odprężyć się, zregenerować siły i zapomnieć o pracy w trakcie weekendowego pobytu. Przed rozpoczęciem weekendu każdy gość zauważy zmianę nastroju w hotelu. Wszystkie elementy oddziaływające na zmysły będą komunikować, że nastał czas weekendu, począwszy od światła, muzyki i dekoracji hotelu. Również pracownicy hotelu zmienią swoje mundurki na mniej oficjalne i dostosowane do stylu ubioru, który nosimy zazwyczaj w wolne dni. W każdym pokoju gość zobaczy słynny Niebiański Szlafrok umieszczony na łóżku, aby jasno zasygnalizować rozpoczęcie weekendowego nastroju. Goście będą mogli dłużej relaksować się, leżąc w łóżku dzięki możliwości późniejszego wymeldowania się z hotelu do godz. 15.00 w niedzielę oraz skorzystać z wydłużonych godzin serwowania śniadania w soboty i niedziele. Program Westin Weekends ma na celu zainspirowanie gości do wdrożenia w ich życie filozofii dobrego samopoczucia, która rozpoczyna się wyśmienitym snem w Niebiańskim Łóżku, energetyzującymi potrawami SuperFoodsRX, porannym biegiem RunWESTIN oraz możliwością wypożyczenia ubrań i butów sportowych w ramach programu Gear Landing.

„Celem sieci Westin jest zapewnianie gościom dobrego samopoczucia podczas podróży. Składając taką obietnicę, prezentujemy z radością nasz nowy program weekendowy odpowiadający na zapotrzebowanie naszych gości na relaks i czas odpoczynku, dzięki czemu mogą oni zregenerować się przed rozpoczęciem tygodnia pracy” – mówi Brian Povinelli, szef marki Westin Hotels & Resorts. Odkryliśmy, że większa ilość wolnego czasu pozwala naszym gościom poprawić swoje życie osobiste i odzyskać dobre samopoczucie. Weekendowy pobyt w hotelu Westin to wiele różnych korzyści, takich jak możliwość późnego wymeldowania się z hotelu, wydłużone godziny serwowania śniadania oraz instynktowne rozwiązania, dzięki czemu zaplanowanie doskonałego, spersonalizowanego wypadu weekendowego jest niezwykle proste. 

 

W celu zainspirowania gości podczas weekendowych wypadów spółka Westin we współpracy z firmą AFAR uruchomiła właśnie program WESTIN FINDS FROM AFAR, ciekawy i nagradzany cyfrowy przewodnik turystyczny, który opisuje najlepsze lokalne atrakcje i punkty warte odwiedzenia znajdujące się w pobliżu hoteli Westin. Program umożliwia gościom spersonalizowanie swojego planu podróży zależnie od tego, czy podróżują samotnie, w parze, z rodziną albo też grupą znajomych. 

W celu dowiedzenia się więcej o Westin Hotels & Resorts zapraszamy do odwiedzenia www.westin.pl lub naszego profilu na Facebooku Westin Warsaw .

###

Informacje o Westin Hotels & Resorts

Sieć Westin Hotels & Resorts oferuje innowacyjne programy, dzięki którym każdy aspekt pobytu staje się odświeżającym doświadczeniem dla gości. Wszystkie sztandarowe usługi Westin, takie jak Niebiańskie Łóżko, przepyszna oferta gastronomiczna SuperFoods oraz studio WestinWORKOUT, powstały z myślą o dobrym samopoczuciu gości. Ponad 190 hoteli Westin w niemal 40 krajach na całym świecie należy do Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc., jednej z wiodących na świecie spółek w branży hotelowej. Posiada ona 1162 hoteli w niemal 100 krajach oraz zatrudnia 171 000 pracowników we własnych i zarządzanych przez siebie obiektach. Starwood jest pełnym właścicielem, operatorem i franczyzodawcą hoteli, ośrodków wypoczynkowych i rezydencji występujących pod następującymi, cieszącymi się światową renomą markami: St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Méridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton, Aloft® i ElementSM. Firma może się pochwalić jednym z czołowych programów lojalnościowych w branży, Starwood Preferred Guest (SPG), pozwalającym jego uczestnikom na zbieranie i wymianę punktów na noclegi w hotelach, zwiększenie standardu pokoju oraz loty bez ograniczeń dotyczących dat. Starwood jest również właścicielem Starwood Vacation Ownership, Inc., wiodącego dostawcy światowej klasy usług wypoczynkowych w kurortach z rezydencjami-willami dzięki uprzywilejowanemu dostępowi do usług firmy Starwood. By uzyskać więcej informacji, proszę odwiedzić stronę internetową www.starwoodhotels.com.

 

Uwagi do badania:

Badanie przeprowadzono na podstawie ankiet telefonicznych na 5896 respondentach, którzy podróżują służbowo przynajmniej raz w roku i posiadają roczny dochód dla gospodarstwa domowego na poziomie 100 000 USD lub wyższy. Respondenci pochodzą z 5 różnych krajów: Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Francji i Niemiec. 53% respondentów to mężczyźni, 47% – kobiety. Ankieta składała się z trzydziestu pytań zawierających identyfikatory. Wywiady przeprowadzono pomiędzy 25 sierpnia a 9 września 2013 r. Rozmowa trwała ok. 25 minut. Margines błędu wynosi +/- 3%.