Accor, wiodący w świecie operator hoteli segmentu ekonomicznego i budżetowego, z siecią ponad 1700 obiektów, świętuje dziś otwarcie swojego 1000. hotelu ibis na świecie.

Dwa lata po rozpoczęciu procesu dogłębnej rewitalizacji konceptów swoich hoteli ekonomicznych oraz modernizacji sieci marek ibis, ibis Styles i ibis budget, Grupa osiągnęła namacalne rezultaty tego programu, przeprowadzonego na niespotykaną wcześniej skalę. Idąc naprzód, marka opracowała nowy design pokoju ibis oraz ibis kitchen – nowatorski koncept restauracji.

Grupa rozpoczęła tę rewolucję w roku 2011 poprzez zjednoczenie trzech marek segmentu ekonomicznego pod jednym parasolem rodziny ibis. W rezultacie tego połączenia, stworzone zostało jednorodne i atrakcyjne portfolio marek ekonomicznych któremu przewodzi ibis. Cała rodzina charakteryzuje się tą samą prostotą, nowoczesnością i dobrym samopoczuciem, osiągając tym samym lepszą identyfikację i mocniejsze pozycjonowanie portfolio. Ta zmiana zaowocowała znacznymi korzyściami dla 1000 hoteli ibis, 233 ibis Styles i 506 ibis budget.

Sébastien Bazin, Prezes i Dyrektor Generalny Accor (Chairman & CEO) stwierdza:“Ze swoim portfolio 1700 hoteli w segmencie ekonomicznym, Accor jest wiodącym międzynarodowym graczem na
4 kontynentach: w Europie, Ameryce Łacińskiej, rejonie Azji-Pacyfiku oraz na Środkowym Wschodzie. Nowa strategia Accor, zbudowana wokół swoich dwóch głównych obszarów kompetencji – HotelServices
i HotelInvest – umożliwi markom ibis, ibis Styles i ibis budget wzmocnienie zarówno ich potencjału innowacyjności jak również pozycji lidera w Europie, poprzez przyspieszenie inwestycji we własne obiekty, a w krajach rozwijających się – głównie poprzez kontrakty o zarządzanie i franczyzę“.

 

Zrównoważony rozwój wzmocniony modernizacją marek

W okresie ostatnich 2 lat Accor otworzył łącznie ponad 200 hoteli rodziny ibis, co stanowi średnio jedno otwarcie na 3 dni. Rodzina ibis, wzmocniona programem rewitalizacji, kontynuuje strategię zrównoważonego rozwoju: w roku 2013 52% otwarć Grupy odbyło się pod parasolem rodziny ibis w odniesieniu do 39% w 2012.

Co więcej, w ciągu najbliższych 4 lat, marki ekonomiczne Accor znacząco wzmocnią swoją pozycję światowego lidera, z rodziną ibis reprezentującą blisko połowę planowanych globalnych otwarć Grupy. Stanowi to ponad 62 000 planowanych nowych pokoi: 38% w rejonie Azji-Pacyfiku, 30% w Ameryce Łacińskiej i 27% w Europie.

 

Mocny wzrost wszystkich kluczowych wskaźników: zadowolenia gości, świadomości i postrzegania marki oraz jej wyników


“Ibis, ibis Styles i ibis budget korzystają w pełni z nowej architektury marek oraz modernizacji obiektów.
W ciągu ostatnich 2 lat rodzina ibis stworzyła warunki, które pozwoliły jej prześcignąć konkurencję” – mówi
Peter Verhoeven, Główny Dyrektor Operacyjny HotelServices na Europę Północną, Centralną i Wschodnią (Chief Operating Officer HotelServices Northern, Central and Eastern Europe).

Projekt rewitalizacji w dużym stopniu przyczynił się do wzrostu świadomości 3 marek ibis. W szczególności marka ibis posiada obecnie najwyższy poziom spontanicznej świadomości wśród wszystkich marek ekonomicznych w 10 krajach europejskich.

Odnowienie powierzchni publicznych (ponad 300 na świecie) oraz zakrojona na szeroką skalę wymiana łóżek na “Sweet BedTM” by ibis (ponad 100 000 łóżek) wzmocniły zarówno postrzeganie nowoczesności marki jak i poziom zadowolenia gości. W szczególności wskaźnik zadowolenia gości z komfortu łóżek wzrósł o 5 punktów procentowych w czasie ostatnich 2 lat i osiągnął imponujący poziom: 90% zadowolonych lub bardzo zadowolonych gości z komfortu łóżka.

Ogromny projekt, jakim było stworzenie rodziny ibis, połączony z mistrzowskim zarządzaniem kanałami dystrybucji, stał się w pełni efektywny w drugiej połowie roku. Te zmiany umożliwiły zdecydowane przyspieszenie przychodów w segmencie ekonomicznym, zwłaszcza w czwartym kwartale: wzrost przychodów o 4,1% (+2,4% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013) oraz wskaźnika RevPar (przychód na pokój) – wzrost o 4,2% (+1,9% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2013).
Większość kluczowych krajów przyczyniła się do wyników tego segmentu, ze szczególnie mocnym wzrostem wskaźnika RevPar w czwartym kwartale w Wielkiej Brytanii (+14,1%), Niemczech (+5,2%), Europie Południowej (Hiszpania +6,2% i Włochy +4,2%) oraz Brazylii (+2,6%). We Francji wyniki Accor w segmencie ekonomicznym pozostają na stabilnym poziomie, ze wzrostem RevPar o 0,7% za ten sam okres w Q4, co jest mocnym wynikiem w porównaniu z resztą rynku francuskiego.

Te pozytywne rezultaty umożliwiły także markom ibis dalsze wzmocnienie ich udziału rynkowego we wszystkich kluczowych krajach (Francja, Niemcy, UK, Benelux), utrzymując stabilny wzrost indeksu RevPar, który jest głównym wskaźnikiem mierzącym wyniki Grupy w odniesieniu do konkurencji.

ibis, innowacyjna marka od 40 lat!

Grégoire Champetier, Główny Dyrektor Marketingu Accor (Global Chief Marketing Officer) zauważa, że: “Innowacja była kluczowym elementem marki ibis, od momentu jej powstania w 1974 roku. W bardzo szybkim tempie złamaliśmy wszystkie kody, obowiązujące do tej pory w hotelarstwie segmentu ekonomicznego, w każdym obszarze zdefiniowanym przez markę: komfort, łóżka, design, dystrybucja, komunikacja. Zupełnie na nowo zdefiniowaliśmy standardy branży, demonstrując, że dobre samopoczucie, atmosfera, emocje i doświadczenie pobytu w hotelu są równie fundamentalne, jak funkcjonalność i cena
w segmencie ekonomicznym”.

 

ibis kitchen, odmieniając koncept restauracji hotelowej

Aby zmodernizować swoje restauracje, poprawić ich efektywność i ożywić sposób, w jaki goście doświadczają tej przestrzeni, marka wprowadziła koncept ibis kitchen.

ibis kitchen przełamuje tradycyjne nawyki związane z przestrzenią restauracji, koncentrując się na elastyczności tych miejsc: w zależności od pory dnia i różnorodnych hoteli, powierzchnie restauracji i lobby przenikają się, gdyż zostały otwarte i zaaranżowane jako przestrzeń lounge. Jest to miejsce zachęcające do interakcji i komunikowania się w przyjaznej atmosferze, w każdym momencie dnia, dające możliwości pracy, odpoczynku, spotkań i oczywiście zjedzenia obiadu czy kolacji.

ibis kitchen, restauracje o ciepłym i nowoczesnym designie i nowym koncepcie umeblowania, posiadają mocną, unikalną identyfikację wizualną, która perfekcyjnie wpisuje się w nieformalną i współczesną aranżację nowych powierzchni publicznych marki. Ibis planuje wprowadzenie ponad 400 nowych restauracji na świecie do roku 2015.

 

Nowy pokój ibis: doskonały design w zasięgu ręki

W zgodzie ze swoim nowym konceptem łóżka oraz nowoczesnym designem powierzchni publicznych, marka zapowiada także stworzenie nowego pokoju, zaprojektowanego przez Studio Archange.

Wprowadzany w nowo budowanych obiektach oraz hotelach przechodzących modernizację, ibis zaoferuje unikalne i zupełnie niespotykane dotąd doświadczenie gości w segmencie ekonomicznym: drukowane panele dekoracyjne, nowatorskie oświetlenie, wezgłowie łóżka oraz wykładzina na podłodze. Elementy te składają się na intensywne poczucie ciepła i komfortu. Pierwszy projekt pilotażowy nowego pokoju zostanie wprowadzony w hotelu ibis Rotterdam City Centre, w Holandii.