Pierwszy w historii linii lotniczych Southwest Airlines (NYSE: LUV) regularny rejs międzynarodowy odbył się na trasie na Karaiby, podkreślając sukces pełnej implementacji pakietu Altéa firmy Amadeus – nowej generacji systemu obsługi pasażerów linii lotniczych.
„Dziś realizujemy naszą wizję międzynarodowych lotów, a sukces ten jest efektem ciężkiej pracy, zaangażowania i wiedzy połączonych zespołów Southwest Airlines i Amadeus” – powiedział Randy Sloan, Southwest Airlines Senior Vice President and Chief Information Officer. „Amadeus to niezwykle ważny partner dziedzinie IT. Liczymy na dalszą współpracę, aby w przyszłości rozwinąć technologię w zakresie obsługi naszych krajowych lotów”.
W styczniu br. linie lotnicze Southwest rozpoczęły sprzedaż miejsc na swoje inauguracyjne loty za pomocą modułów rozwiązania Altéa: Reservation oraz Inventory. Pierwszy lot odbył się 1 lipca na trasie z Baltimore, Maryland w USA do Aruba z wykorzystaniem rozwiązania do zarządzania odprawą pasażerów – Altéa Departure Control. Jest on uwieńczeniem dwuletniej współpracy obu firm w zakresie IT i modernizacji systemów przez zespoły Southwest i Amadeus.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza technologia nowej generacji umożliwia dziś liniom Southwest osiągnięcie swoich celów w zakresie międzynarodowych lotów. Jesteśmy w pełni zaangażowani w pomoc wszystkim naszym klientom w dostarczaniu produktów i usług, które łączą, obsługują i zarządzają zmieniającymi się potrzebami podróżnych XXI wieku. Ameryka Północna jest kluczowym rynkiem, strategicznym dla rozwoju Amadeus, dlatego jesteśmy bardzo dumni z partnerstwa z liniami Southwest w tak znaczącym przedsięwzięciu dotyczącym międzynarodowych lotów, oraz cieszymy się, że wspólnie możemy kształtować przyszłość podróżowania” – skomentowała Julia Sattel, Senior Vice President, Airline IT, Amadeus.
Wdrożenie pełnego pakietu Altéa było globalnym przedsięwzięciem, jako że usługi związane z realizacją projektu i stałym wsparciem Southwest Airlines były świadczone z całego świata i przez całą dobę przez pracowników Amadeus w Dallas, Bostonie, Miami, Sydney, Bangkoku, Londynie, Nicei (Francja) oraz Erding (Niemcy).
Uruchomienie międzynarodowych lotów przez Southwest Airlines jest również wynikiem ogłoszonej w maju umowy dotyczącej wdrożenia pakietu rozwiązań Altéa firmy Amadeus w celu wsparcia lotów krajowych amerykańskiego przewoźnika. W ciągu najbliższych kilku lat Southwest i Amadeus będą pracować nad pełnym przeniesieniem usług przewoźnika na platformę Altéa w zakresie lotów międzynarodowych, jak i krajowych. Obecnie Amadeus dostarcza technologię i usługi Altéa ponad 120 liniom lotniczym na całym świecie.
***
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).
Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. Z końcem 2013 roku (31 grudnia) firma odnotowała zysk w wysokości 3103,7 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1188,7 mln euro.
Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
Od 44 lat linie lotnicze Southwest Airlines ( NYSE: LUV) z bazą w Dallas kontynuują wysiłki mające na celu wyróżnienie się na tle konkurencji. Przykładowo obsługa klienta jest realizowana przez ponad 45 000 pracowników i dotyczy ona ponad 100 milionów klientów rocznie. Jak wynika z najnowszych danych Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych, Southwest jest największym przewoźnikiem narodowym pod względem liczby pasażerów odprawionych na terenie kraju. Linia lotnicza obsługuje również największą flotę samolotów Boeing na świecie, dostarczając usługi dla 93 destynacji w 40 stanach, a także na obszarze Dystryktu Kolumbii, Wspólnoty Portoryko oraz pięciu niedaleko położonych państw, poprzez spółkę w całości zależną – AirTran Airways. Southwest jest jedną z najbardziej utytułowanych linii lotniczych na świecie, znaną ze swojego podejścia „triple bottom line”, które uwzględnia wyniki przewoźnika i jego wydajność, wartość swoich pracowników oraz klientów, a także jego zaangażowanie w sprawy związane ze środowiskiem. The 2013 Southwest Airlines One Report™ można znaleźć na stronie southwest.com/citizenship.
Od czasu pierwszych lotów rozpoczętych 18 czerwca 1971 roku, linie Southwest Airlines rozpoczęły erę bezprecedensowej dostępności podróży lotniczych, co zostało opisane przez Departament Transportu Stanów Zjednoczonych jako „The Southwest Effect „. Chodzi tu o obniżenie taryf i wzrost ruchu pasażerskiego
w miejscach obsługiwanych przez przewoźnika. Southwest Airlines oferują Bags Fly Free ® Free (pierwsza i druga sprawdzana sztuka bagażu o wymiarach i masie według zastosowanych limitów), i nie pobierają żadnych opłat w przypadku zmiany lotu (mogą występować różnice w taryfach). Flota Southwest oferuje skórzane siedzenia i komfort pełnowymiarowych kabin, z których większość jest wyposażona w łączność satelitarną WiFi na obszarze Stanów Zjednoczonych, co pozwala korzystać z TV i video na miejscu za darmo dzięki uprzejmości firmy DISH, a także udostępnia nowe wnętrza kabin. Southwest nabyły AirTran Airways w maju 2011 roku i do końca 2014 roku zamierzają zakończyć pełną integrację sieci AirTran z Southwest. Przez 41 kolejnych, owocnych dla przewoźnika lat, pracownicy Southwest i AirTran operują ponad 3 600 lotami dziennie. Dostępne loty i atrakcyjne ceny biletów Southwest Airlines są dostępne na southwest.com lub telefonicznie pod numerem 800-I-FLY-SWA.