30 grudnia 2018 roku do Izraela przyleciał 4-milionowy turysta, co doskonale podsumowuje rekordowy rok turystyki izraelskiej – ze wzrostem o 14% w stosunku do roku 2017 r. i całkowitymi przychodami przekraczającymi 24 miliardy szekli.

 

 

Przyjazd dokładnie 4 120 800 turystów w ciągu ubiegłego roku do Izraela stanowi kolejny nowy rekord. Wzmacnia wizerunek Izraela na świecie jako jednej z wiodących destynacji, przyciągającej masowo turystów z wielu krajów.

 

Minister turystyki Izraela Yariv Levin podkreślił, że: „Osiągnięcie liczby 4 milionów turystów w 2018 roku jest realizacją długoletnich marzeń wielu osób zaangażowanych w izraelską turystykę. W ciągu dwóch lat zwiększyliśmy turystykę przyjazdową o 1,1 miliona, co stanowi wzrost o 38% – jest to rzadkością, nawet w wymiarze międzynarodowym. To wynik zmiany strategii marketingowej, otwarcia nowych połączeń lotniczych przy wsparciu Ministerstwa Turystyki i stworzenia bezprecedensowej współpracy z największymi biurami podróży na świecie”.

 

Ministerstwo Turystyki zainwestowało 350 milionów szekli w marketing i promocję Izraela w świecie jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, w tym m.in. w Polsce, USA, Niemczech, Rosji, Włoszech, Anglii, Chinach, na Ukrainie, w Brazylii, na Filipinach.

 

Podobnie jak w latach ubiegłych, przyznano przedsiębiorcom dotacje na zakładanie i rozbudowę hoteli w różnych miastach. W tym roku była to kwota 145 mln szekli, które mają pomóc w budowie 3 829 nowych pokoi, co stanowi wzrost o ok. 49% w stosunku do roku ubiegłego.

 

Dyrektor generalny Ministerstwa Turystyki Amir Halevi: „Jest to drugi z rzędu rekordowy rok w turystyce przyjazdowej do Izraela. Optymistycznie patrzymy na rok 2019, który rozpoczyna się od otwarcia nowego międzynarodowego lotniska w Timna, umożliwi nam to kontynuację nowych lotów do Ejlatu. To, co kilka lat temu było marzeniem, dziś jest rzeczywistością: Izrael jest preferowanym kierunkiem turystycznym wśród celów podróży na całym świecie”.

 

W ostatnich latach Ministerstwo Turystyki Izraela intensywnie pracuje nad pozycjonowaniem kraju jako jednego z najbardziej atrakcyjnych miejsc turystycznych na świecie. Działania te obejmują m.in. postrzeganie Izraela jako wymarzonego miejsca na wypoczynek, z dobrą pogodą przez cały rok; zmianę marki produktu turystycznego – w tym rozwój turystyki na południu Izraela i rozbudowę infrastruktury turystycznej na pustyni; współpracę z wiodącymi na świecie biurami podróży online, nowe porozumienia lotnicze i wykorzystanie możliwości marketingowych wielkich imprez, takich jak Giro d’Italia i Eurowizja, która odbędzie się w maju 2019 w Tel Awiwie.