TAP PORTUGAL podpisał umowę z Airbusem, zgodnie z którą jako pierwsza linia lotnicza otrzyma nowego Airbusa A330neo i tym samym stanie się pierwszym przewoźnikiem posiadającym Airbusa z nową kabiną Airspace. W 2015 TAP podpisał z Airbusem duży kontrakt pozwalający odmłodzić flotę wprowadzając m.in. 14 Airbusów A330-900neo. Wkrótce pasażerowie będą mieli okazję poznać zalety nowej kabiny Airspace, która po raz pierwszy pojawi się w nowych samolotach pod koniec 2017.


TAP jest dumny z bycia pierwszą linią, w barwach której pojawi się nowy A330neo z kabiną Airspace. Zarówno pasażerowie jak i załogi samolotów z niecierpliwością oczekują na nowy wystrój kabiny. Linia, kierując się czterema głównymi wartościami, tj. komfortem, atmosferą, obsługą i wystrojem jest przekonana, że nowe kabiny Airbusa będą zaspokajać oczekiwania pasażerów.

 

Na nowy wystrój kabiny Airspace TAP-u składa się najnowsze nastrojowe oświetlenie LED z 16,7 milionem wariantów kolorów, większe schowki bagażowe nad głową, nowoczesne toalety, system rozrywki najnowszej generacji oraz nowoczesny system telekomunikacyjny. Atmosfera kabiny zapewni pasażerom dobre samopoczucie, zaś charakterystyczne dla TAP-u elementy wizualne będą rozmieszczone w widoczny sposób w całym wnętrzu kabiny.


Współpraca Airbusa z TAP-em trwa od 1987, kiedy ówczesna linia Air Portugal zamówiła trzy Airbusy A310. Obecnie flota TAP-u składa się ze wszystkich modeli Airbusa, a 61 maszyn jest eksploatowanych. TAP posiada między innymi 43 A320 i 18 maszyn szerokokadłubowych. Dwa kolejne A320 mają być dostarczone w czerwcu by wspomóc rozwój połączeń dalekiego zasięgu. Ponadto TAP złożył zamówienie na Airbusy najnowszej generacji A320neo i A330neo.


A330-800neo i A330-900neo to nowe szerokokadłubowe samoloty w ofercie Airbusa, które wejdą do eksploatacji pod koniec 2017. Poza nowym wystrojem i wyposażeniem kabiny pasażerskiej A330neo będą posiadać silniki Rolls-Royce Trent 7000 najnowszej generacji oraz lepszą aerodynamikę. Wykorzystując oszczędność, wszechstronność i niezawodność A330, nowe samoloty redukują o 14% zużycia paliwa na fotel sprawiając, że jest to najbardziej oszczędny szerokokadłubowy samolot średniego zasięgu.

Zał: Na zdjeciach Airbus A330neo oraz ceremonia popisania umowy w Hamburgu przez Dyrektora Handowego TAPuTreya Urbahna oraz Wiceprezesa ds. Marketingu Airbusa François Caudrona.


Więcej informacji na www.flytap.com