Loty AirAsia będą dostępne na platformie Travelport

Firma Travelport, czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej, poinformowała o zawarciu nowej umowy dystrybucyjnej z firmą AirAsia India, na mocy której oferta biletów i usług dodatkowych przewoźnika będzie dostępna na platformie Travel Commerce firmy Travelport.

Biura podróży podłączone do systemu Travelport już teraz mogą rezerwować loty oraz produkty i usługi dodatkowe czterech innych przewoźników należących do grupy AirAsia Group — AirAsia Malaysia, AirAsia X, Indonesia AirAsia i Thai AirAsia. Po zawarciu nowej umowy biura podróży będą mogły również wykorzystywać technologię Aggregated Shopping firmy Travelport — jeden z kluczowych komponentów platformy Travelport Merchandising — do porównywania i rezerwowania lotów i usług dodatkowych AirAsia India oraz lotów oferowanych przez tradycyjnych przewoźników w ramach jednego procesu rezerwacji.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że podobnie jak inni przewoźnicy z grupy AirAsia będziemy mogli oferować nasze loty za pośrednictwem platformy firmy Travelport. Umożliwi nam to rozbudowanie sieci sprzedaży w ramach naszej strategii wzrostu” — powiedział Mittu Chandilya, prezes firmy AirAsia India.

„Indie stanowią kluczowy rynek dla firmy Travelport i bardzo się cieszymy, że linie AirAsia India dołączyły do grona naszych partnerów” — powiedział Damian Hickey, wiceprezes ds. globalnej dystrybucji sprzedaży i usług na region Dalekiego Wschodu w firmie Travelport. „Jestem pewien, że dzięki współpracy z nami linie te zwiększą liczbę rezerwacji oraz rozpoznawalność swojej marki, ponieważ ich oferta będzie dostępna na ponad 67 000 komputerów w biurach podróży na całym świecie”.

Firma AirAsia — największe tanie linie lotnicze w Azji — obsługuje rozległą sieć obejmującą 89 kierunków. Przez 12 lat swojej działalności obsłużyła ponad 230 mln klientów i rozbudowała swoją flotę od zaledwie dwóch samolotów do ponad 160. Przez sześć lat z rzędu zdobywała tytuł najlepszych tanich linii na świecie oraz najlepszych niskokosztowych linii lotniczych w Azji w konkursie World Airline Awards zorganizowanym przez Skytrax.

 

# # #

 

Platforma Travelport Merchandising została wprowadzona w kwietniu 2013 roku i cieszy się sporym zainteresowaniem w branży. Obejmuje ona następujące trzy komponenty:

• Travelport Aggregated Shopping, pierwsze takie rozwiązanie w branży turystycznej, zbiera na jednym ekranie wyniki wyszukiwania produktów i ofert różnych przewoźników — zarówno tych „tradycyjnych”, którzy korzystają z protokołu ATPCO, jak i tanich linii lotniczych, które wolą komunikować się z firmą Travelport z wykorzystaniem interfejsu API. Nowa technologia eliminuje potrzebę przeglądania i porównywania ofert na kilku ekranach i pozwala biurom podróży efektywnie porównywać oferty obydwu typów przewoźników w ramach jednego procesu.

• Travelport Ancillary Services pozwala biurom podróży sprzedawać produkty dodatkowe linii lotniczych, takie jak rezerwacja konkretnych miejsc, posiłki czy dodatkowy bagaż, w ramach istniejącego przepływu pracy, bez potrzeby rezerwacji w dedykowanych serwisach internetowych przewoźników.

• Travelport Rich Content and Branding pozwala przewoźnikom efektywniej promować i sprzedawać swoje produkty dzięki spersonalizowanemu wyświetlaniu produktów i treści. Więcej informacji na temat platformy Travelport Merchandising oraz technologii Rich Content and Branding znajduje się na stronie http://www.travelportmerchandisingplatform.com.