Bursztyn – piękniejszy niż diamenty i cenniejszy od złota, nasza polska duma narodowa. Przez lata istniał w naszej świadomości, a mimo to gdzieś po drodze o nim zapomnieliśmy.

Słusznie? Nie. Zupełnie nie, bo właśnie jesteśmy świadkami jego wielkiego powrotu! Czołowi polscy projektanci biżuterii tworzą niepowtarzalne i ultra-nowoczesne wyroby z tego niezwykłego kamienia, a salony odnowy biologicznej prześcigają się w oferowanych zabiegach odżywczych na bazie bursztynowego ekstraktu. Jest inspiracją dla artystów, szefów kuchni  i osób tworzących niebanalną ofertę turystyczną. Wpisując się w ten trend Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna realizuje właśnie działania wzmacniających wizerunek Gdańska i regionu jako Światowej Stolicy Bursztynu.
700 tysięcy złotych, na taką kwotę podpisana została umowa na dofinansowanie projektu „Pomorski Szlak Bursztynowy – kampania promocyjna dziedzictwa bursztynowego jako wielopłaszczyznowej oferty turystycznej”. Przyznane jeszcze w ramach RPO 2007-2013 środki pozwalają na realizację szeregu działań marketingowych ukierunkowanych na wyeksponowanie turystycznego potencjału bursztynu. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i kanałów komunikacji pozwoli również na pokazanie nowoczesnego wizerunku bursztynu w jubilerstwie czy formach użytkowych oraz dotarcie z ofertą m.in. do osób młodych.
W ramach projektu, którego realizacja potrwa do końca listopada br., przeprowadzanych jest szereg działań wzmacniających wizerunek bursztynu jako atrakcyjnego produktu, w oparciu o który budować można ofertę turystyczną regionu. W tej chwili trwa wykonanie drugiego etapu oznakowania autostrady A1 bursztynowymi pylonami informacyjnymi, zaktualizowany i wydany w trzech językach zostanie również przewodnik bursztynowe inspiracje.
Obecnie ma miejsce najciekawszy etap zintegrowanej kampanii komunikacyjnej, która przede wszystkim ma odświeżyć wizerunek nie tylko samego bursztynu ale również całego regionu pomorskiego, który w kraju wciąż silnie utożsamiany jest z sezonową ofertą letnią – informuje Marta Chełkowska – Prezes PROT. Dzięki podjętej współpracy z liderami opinii, dziennikarzami, blogerami i vlogerami w ostatnich tygodniach ukazało się szereg komunikatów skierowanych do różnych grup odbiorców. Przeprowadzone zostały m.in. konkursy na wybranych blogach o tematyce lifestylowej, podróżniczej, kulturalnej, odbyła się też jedna z dwóch tematycznych podróży studyjnych dla redaktorów z mediów tradycyjnych i elektronicznych. Powstające na bieżąco relacje śledzone i komentowane są przez tysiące użytkowników mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest. Planowane są kolejne publikacje tworzone w oparciu o dedykowane materiały prasowe i relacje z wizyt.
Efektem prac w projekcie jest również spot promocyjny ukazujący najciekawsze miejsca i produkty turystyczne powiązane z tematyką bursztynu materiał w wersji krótszej przez trzy miesiące emitowany jest mi.n. na monitorach kolejki SKM, dłuższa wersja dostępna jest na kanale PROT w serwisie Youtube, wszystkich zainteresowanych zapraszamy do rozpowszechniania materiału i wykorzystywania w swoich działaniach promocyjnych – zachęca Łukasz Magrian z biura PROT.
Bursztyn jest różnorodny i inspirujący, działania które w ostatnim czasie podjęła Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wraz z partnerami zachęcić mają odbiorców do podążania jego śladami na Pomorzu. To tu wielowiekowa tradycja przenika się z nowoczesnością i najbardziej aktualnymi trendami ze świata wzornictwa, mody, technologii. To tu znajdziemy ludzi z pasją, dla których ten piękny kamień jest niekończącą się inspiracją.

        Przykładowe publikacje:
        jestkultura.pl
        styledigger.com
        stayfly.pl
        Film promocyjny Pomorski Szlak Bursztynowy:
        Youtube