Dobre wyniki niemieckiej turystyki przyjazdowej w pierwszym kwartale

 

Frankfurt nad Menem/Warszawa, 5 czerwca 2017 r. – W pierwszym kwartale 2017 r. Incoming do Niemeic wzrósł o 2,4%. Federalny Urząd Statystyczny odnotował 15,3 miliona noclegów zagranicznych gości w hotelach i pensjonatach pow. 10 łóżek w okresie styczeń – marzec 2017, co daje wzrost o 360 000 noclegów w stosunku do roku poprzedniego

 

Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), komentuje: „Trudne warunki ramowe, które wpływały na ruch turystyczny w roku 2016 mają znaczenie także w początku 2017 r. i obniżają popyt na wyjazdy turystyczne w niektórych krajach. Mówię o takich czynnikach jak kryzysy gospodarcze, Brexit, niestabilność polityczna, populizm i protekcjonizm czy wysoka wrażliwość gości z Azji na kwestie związane z bezpieczeństwem. Jednocześnie marka Niemcy jest świetnie odbierana w świecie, potwierdzają to pozytywne impulsy z krajów BRIC, wszystkie cztery rynki z dwucyfrowymi wzrostami”.

 

 

Wyniki rynku rosyjskiego – po dwóch latach spadków – nabierają dynamiki. Wzrost w pierwszym kwartale wyniósł 21,3%. Należy jednak uwzględnić, że wolumen noclegów z rynku rosyjskiego w 2016 r., czyli 1,5 miliona noclegów to poziom z roku 2010, dużo poniżej rekordowego roku 2013 (2,6 miliona noclegów). Także Polska rośnie ponadprzeciętnie: +13,5% Negatywny wpływ na wyniki pierwszego kwartału z niektórych rynków sąsiednich miała późna Wielkanoc: Szwajcaria (-6,6 %), Belgia (-5,0 %) i Dania (-13,7 %).

 

Bardzo różne wyniki odnotowały rynki dalekie. Największy daleki rynek dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, USA, zanotował wzrost o +5%. Rynek chiński po spowolnieniu w 2016 r. wywołanym kryzysem gospodarczym (rok zamknięty wynikiem +1,6%) znów nabiera dynamiki. Wzrost o 12,4% daje Chinom miejsce wśród kluczowych 10 rynków. Kraje Zatoki Perskiej notują natomiast duży spadek (-23,9%) spowodowany spadkiem cen ropy. Ten relatywnie mały rynek rósł bardzo dynamicznie w ostatnich latach. Starty z poprzedniego rynku odnotowane z rynku brazylijskiego wyrównują się. Pierwszy kwartał Brazylia zamknęła wynikiem +15,6%. Duży wzrost notują także Indie (+12,1%).

„Nasza nowa inicjatywa marketingowa i komunikacyjna #GermanySimplyInspiring wzmocni jeszcze pozycję marki Niemiec jako atrakcyjnego celu turystycznych wyjazdów“ – dodaje Petra Hedorfer.