–        easyJet świętuje dwudziestolecie działalności i z tej okazji przedstawia wyjątkowe, unikalne malowanie samolotu stworzone na podstawie 100 tysięcy zdjęć nadesłanych przez pasażerów

–        Linia przedstawia również innowacyjną technologię, w którą zostaną wyposażone załogi samolotów i zespoły inżynierskie


easyJet, wiodąca europejska linia lotnicza, świętuje dzisiaj dwudziestolecie swojej działalności. 10 listopada 1995 roku odbył się inauguracyjny lot pod banderą przewoźnika. Po niebywałym sukcesie minionych lat, linia przewozi obecnie rocznie ponad 68 pasażerów pomiędzy 137 lotniskami w 31 krajach, a w rozbudowanej ofercie easyJet znajduje się 788 połączeń realizowanych na terenie całej Europy.

Pamiętny, pierwszy lot easyJet o numerze EZY121 wykonał kapitan Fred Rivett samolotem typu Boeing 737 – 200, a pierwszych pasażerów, w tym również założyciela linii, Steliosa, który wspólnie z przedstawicielami mediów znalazł się na pokładzie samolotu, odprawiła Lisa Burger (obecnie szefowa działu obsługi klienta). Wszyscy troje świętują dzisiaj 20. rocznicę działalności linii w siedzibie głównej easyJet w Luton.

Z okazji jubileuszu linia zaprezentowała okolicznościowe malowanie samolotu przedstawiające mozaikę złożoną z ponad 100 tysięcy zdjęć. Są to ujęcia przedstawiające 20-letnią historię przewoźnika widzianą z perspektywy pasażerów, którzy podzielili się z linią swoimi najpiękniejszymi wspomnieniami ze wspólnych podróży. Mozaika pokazuje również, jak w ciągu ostatnich dwóch dekad linia odmieniła sposób podróżowania dzięki konkurencyjnej polityce cenowej i przyjaznej obsłudze.

 

„Cieszymy się, że możemy wspólnie świętować wyjątkowy sukces easyJet, na który pracowaliśmy przez ostatnie dwie dekady. To właśnie dzięki wytężonej pracy udało nam się zmienić sposób podróżowania po Europie. Naszą ambicją było zakwestionowanie wysokich cen oferowanych przez tradycyjnych przewoźników lotniczych i przygotowanie konkurencyjnej oferty uszytej na miarę klientów w każdym wieku i o różnym budżecie. Od tamtej pory podróżowało z nami ponad 600 milionów pasażerów na pokładach ponad 4,7 milionów samolotów. Duch walki o lepsze lotnictwo pasażerskie jest w nas silny jak nigdy dotąd” – powiedziała Carolyn McCall, prezes easyJet.

 

„Pierwsze połączenia do Glasgow oferowaliśmy w cenie 29 funtów lub, tak jak głosiło nasze hasło reklamowe – w cenie jednej pary jeansów. Kultowy model Levis 501 to obecnie koszt 75 funtów, podczas gdy nasze loty do Glasgow w dalszym ciągu utrzymują swoją cenę – bilet można nabyć już za 27 funtów i 49 centów. Oczywiście, nie byłoby to możliwe bez zaangażowania wszystkich pracowników firmy. Ich praca pozwoliła nam zrewolucjonizować rynek lotniczy i sprawić, że latanie stało się przystępne dla wszystkich klientów. Chciałabym podziękować również wszystkim partnerom biznesowym i podwykonawcom, za ich profesjonalizm i zaangażowanie oraz klientom za lojalność i wsparcie. Świętując dwudziestolecie działalności jesteśmy jeszcze bardziej podekscytowani tym, co niesie przyszłość. Nie przestaniemy przekształcać branży lotniczej i z entuzjazmem patrzymy na kolejne dwudziestolecie, które rysuje się przed nami” – dodała Carolyn.

 

„Dzisiejszy dzień jest wyjątkową okazją na przekazanie wyrazów wdzięczności wszystkim 30 000 osób, których codzienna praca tworzy markę easyJet. Chcę podziękować pracownikom i podwykonawcom. To ich wysiłek w powietrzu i na ziemi sprawia, że easyJet jest wyjątkowym przedsięwzięciem, dobrą inwestycją akcjonariuszy i marką uwielbianą przez klientów” – skomentował Stelios Haji-Ioannou, założyciel i właściciel easyJet.

 

„Wracając pamięcią do 10 listopada 1995 roku przypominam sobie zimny i ciemny poranek oraz pierwszego pasażera, który wszedł na pokład. Byliśmy bardzo podekscytowani zdając sobie sprawę, że jesteśmy częścią początku demokratyzacji podróży lotniczych. Był to wyjątkowy moment zarówno dla mnie, jak i dla całej załogi. Podróż z Londynu Luton do Glasgow była krótkim, rutynowym wręcz lotem, ale wiedzieliśmy, że wspólnie otworzyliśmy nowy rozdział w historii lotnictwa pasażerskiego. Od tamtego momentu dzieli nas pełna wyzwań historia linii, a dzisiejszy dzień przywołuje wiele wspomnień i skłania do spojrzenia w przyszłość” – powiedział Kapitan Fred Rivett, pilot inauguracyjnego lotu easyJet z Londynu Luton do Glasgow.

 

„Pamiętam energię i podekscytowanie, jakie towarzyszyły naszemu inauguracyjnemu lotowi. Nigdy nie zapomnę, jak musiałam tłumaczyć pasażerom podczas odprawy, że nie potrzebują biletów, a tylko i wyłącznie potwierdzenia rezerwacji lub sam jej numer. Każdy z nich dostał plastikową kartę pokładową wielokrotnego użytku i instrukcję, że mogą zająć dowolne, wybrane przez siebie miejsce. 20 lat temu były to naprawdę innowacyjne rozwiązania” – skomentowała Lisa Burger, szefowa działu obsługi klienta easyJet, odpowiedzialna za odprawę pasażerów inauguracyjnego lotu.

 

„Od początku istnienia linii, edukowaliśmy pasażerów na temat obsługi lotów i tłumaczyliśmy, że latanie może stać się bardziej przystępne jeśli zrezygnujemy z niepotrzebnych kosztów. Spotykaliśmy się z obawą, że będziemy jedną z tych firm, które giną w przedbiegach, ale jak widać nic takiego nie miało miejsca. Duch przebudowy branży lotniczej jest w nas wciąż żywy – wierzymy w markę easyJet oraz wypracowany przez nas model biznesowy, który zrewolucjonizował to, w jaki sposób podróżujemy. Po dwudziestu latach działalności w dalszym ciągu kwestionujemy obowiązujące standardy i poszukujemy innowacji, które mogą ulepszyć loty i sprawić, że podróże lotnicze staną się jeszcze bardziej przystępne” – dodała Burger.

 

W okolicznościowym spotkaniu w siedzibie głównej easyJet brało udział ponad 500 gości, w tym media, inwestorzy i akcjonariusze, podwykonawcy oraz obecni i byli pracownicy linii. Gościom zaprezentowano wiele pamiątkowych przedmiotów przypominających historię firmy, w tym pierwsze reklamy wspomniane przez prezes linii, w których cenę lotów porównywano do ceny pary jeansów. Dodatkowo na wybiegu zostały zaprezentowane historyczne uniformy załogi obowiązujące od 1995 roku do dziś.

Oprócz podsumowania ostatnich dwudziestu lat działalności, goście mogli poznać wizję firmy na dalszy rozwój podróży pasażerskich. Zaprezentowano m.in. innowacyjną technologię, która zostanie wykorzystana w nowych uniformach załogi i inżynierów, a której zadaniem będzie ułatwienie komunikacji i zapewnienie większego bezpieczeństwa pracowników.