Wyjątkowe, cyfrowe narzędzie ma na celu przyśpieszenie procesu zameldowania w hotelach. Innowacyjny sposób witania gości zostanie wdrożony przed końcem 2014 roku w 1 000 hoteli Grupy Accor na całym świecie.

Pierwszym pilotażowym obiektem w Polsce, w którym goście mogą już skorzystać z nowej usługi jest hotel Mercure Warszawa Grand.

Accor ogłosił wdrożenie na skalę światową rozwiązań cyfrowych, które zrewolucjonizują powitanie gości w hotelach tej Grupy. Zameldowanie w hotelu nie będzie wiązało się już z szeregiem formalności administracyjnych, dzięki czemu procedura stanie się znacznie szybsza.

„Zdolność do nieustannego integrowania nowych technologii oraz poprawy sposobu obsługi gości i funkcjonowania hoteli pozostaje w centrum naszej strategii innowacji. Accor korzysta z cyfrowej technologii stawiając ją w służbie swoich gości na każdym etapie ich kontaktów z hotelem – przed, w trakcie i po ich pobycie – dostosowując usługi do nowych zwyczajów konsumpcyjnych, które stają się coraz bardziej mobilne i internetowe.” wyjaśnia Vivek Badrinath, Deputy Chief Executive Officer, Marketing, Digital Solutions, Distribution and Information Systems w Grupie Accor.

Cztery kroki do prostszego, bardziej spersonalizowanego powitania w hotelu
Dwa dni przed przyjazdem do hotelu goście otrzymują zaproszenie do zameldowania się w hotelu przez Internet, jeśli dokonali rezerwacji bezpośrednio w Accor lub jeśli są posiadaczami karty lojalnościowej Le Club Accorhotels.

W dniu przyjazdu gość otrzymuje powitalną wiadomość SMS potwierdzającą, że przygotowany pokój na niego czeka oraz zawierającą praktyczne informacje ułatwiające podróż (dojazd do hotelu, kody dostępu na parking hotelowy, itp.).
    
W momencie przyjazdu gościa do hotelu klucz jest już przygotowany i wydawany od razu, bez zwyczajowych, administracyjnych formalności. Pracownicy recepcji mają dzięki temu możliwość poświęcenia czasu na odpowiednie powitanie gości oraz zadbanie o ich potrzeby.

W dniu wyjazdu, goście mogą szybko opuścić hotel. W celu wymeldowania się przekazują jedynie obsłudze swój klucz, co będzie oznaczało, że zwalniają pokój. Faktura zostanie im przesłana mailem.
 

Ta innowacyjna usługa, zaprojektowana we współpracy z hotelowymi zespołami operacyjnymi, będzie oferowana wszystkim posiadaczom kart lojalnościowych Le Club Accorhotels, kart abonamentowych oraz klientom dokonującym rezerwacji bezpośrednio na accorhotels.com, stronach poszczególnych marek, za pomocą aplikacji mobilnych, telefonicznie lub bezpośrednio w hotelu.

To nowatorskie, oryginalne i spersonalizowane powitanie zostanie wdrożone w hotelach wszystkich marek Accor i będzie dopasowane do ich oferty – w zależności od segmentu rynku, pozycjonowania i specyfiki obiektów.

Wdrażając na szeroką skalę to cyfrowe rozwiązanie, Accor proponuje usługę online, która jest zgodna z nowymi oczekiwaniami gości. Ponad dwa miliardy ludzi na świecie posiada obecnie Smartfony i prawie połowa z nich wykorzystuje telefony komórkowe do organizacji podróży.

Nowy system został sprawdzony w około dwudziestu hotelach we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Belgii i Holandii. Usługę wdrożono już w 60 hotelach w 13 krajach. Docelowo do końca 2014 roku będzie funkcjonowała w 1 000 hoteli, co stanowi niemal 30% całej sieci.

W Polsce pierwszym hotelem, w którym goście mogą skorzystać z ekspresowego check-in’u i check-out’u jest Mercure Warszawa Grand. W dniu spodziewanego zameldowania się w hotelu klienci otrzymają SMS o treści: „Twój pokój w Mercure Warszawa Grand jest już gotowy. Do zobaczenia wkrótce!” Dodatkowo, w zależności od sposobu transportu w wiadomości znajdą się dodatkowe informacje jak: „Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej to DH SMYK. Do zobaczenia!”, „Wjazd na parking od ulicy Wspólnej. Do zobaczenia!” czy „Znajdujemy się na ul. Kruczej 28. Do zobaczenia!”

W Brazylii, gdzie Accor jest liderem rynku, w nowy system zostanie wyposażona największa liczba hoteli. Będzie on funkcjonować w prawie wszystkich obiektach w miastach goszczących piłkarzy i fanów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w czerwcu 2014 r.

„Innowacja ta polega na zapewnieniu gościom ciepłego, spersonalizowanego powitania oraz oszczędzania ich czasu dzięki nowym technologiom. Pierwsze informacje zwrotne uzyskane od hoteli wyposażonych w nowy system są bardzo zachęcające, ponieważ ponad 90% gości, którzy korzystali z tej usługi twierdzi, że są gotowi skorzystać z niej ponownie. Kolejki są coraz mniejsze, a hotelarze są bardziej dostępni dla swoich gości. Mogą poświęcić się całkowicie pełnieniu roli gospodarzy.” wyjaśnia Christine Pouletty, kierownik projektu.