Wiodące brytyjskie linie lotnicze easyJet odnowiły umowę dystrybucyjną z firmą Travelport, jednym z największych dostawców systemów dystrybucji i rozwiązań z dziedziny e-commerce dla światowej branży turystycznej.

Dzięki nowej umowie biura podróży współpracujące z firmą Travelport mogą łatwo rezerwować loty linii easyJet, włącznie z taryfami Flexi i Inclusive, w najwygodniejszy dla siebie sposób, za pośrednictwem systemu GDS.

 

Wprowadzona niedawno taryfa Inclusive oferuje usługi istotne dla klientów biznesowych, takie jak rejestracja bagażu i wybór miejsca, a niskie ceny tych usług  są znakiem firmowym linii easyJet. Taryfa ta jest dostępna tylko za pośrednictwem GDS oraz systemów rezerwacyjnych połączonych z interfejsem API linii easyJet.

 

Andy Hodges dyrektor ds. sprzedaży, dystrybucji i biznesu linii easyJet, powiedział:

„Odnowienie umowy z firmą Travelport bardzo nas cieszy. Travelport ma światowy zasięg, dzięki czemu zyskujemy znakomity kanał dystrybucji dla naszych popularnych taryf ekonomicznych, takich jak Inclusive i Flexi, zwłaszcza na rynku podróży służbowych. Dzięki tej współpracy będziemy mogli zaoferować niedrogie, łatwo dostępne połączenia jeszcze większej liczbie pasażerów”.

Robin Ranken, dyrektor ds. współpracy z europejskimi liniami lotniczymi w firmie Travelport, dodał:

„Od kilku lat ściśle współpracujemy z liniami lotniczymi easyJet i jesteśmy bardzo zadowoleni z odnowienia naszej umowy dystrybucyjnej. Chcemy kontynuować tę współpracę i udostępnić liniom easyJet nasze najlepsze technologie, które pomogą im w zwiększeniu sprzedaży i liczby rezerwacji”.

Jeszcze w tym roku taryfy easyJet będą dostępne nie tylko za pośrednictwem systemu Galileo, ale również globalnych systemów dystrybucji Worldspan i Apollo firmy Travelport.

Obie firmy współpracują ze sobą od 2007 roku. Travelport był jednym z pierwszych dystrybutorów zewnętrznych, z którym linie easyJet zawarły umowę. Umowa ta została później rozszerzona poprzez udostępnienie agentom nowych funkcji, umożliwiających np. sprzedaż pasażerom usług dodatkowych, takich jak wybór miejsca. Dzięki współpracy easyJet z Travelport wszystkie biura podróży korzystające z systemu Galileo na całym świecie oraz inne agencje korzystające z interfejsu Travelport Universal API™ zyskały dostęp do taryf easyJet.

Relacje między obiema firmami zacieśniły się jeszcze bardziej w kwietniu ubiegłego roku, gdy Travelport przedstawił swoją najlepszą w branży technologię Aggregated Shopping, wybierając easyJet jako partnera wdrożeniowego. Aggregated Shopping, jeden z głównych komponentów platformy Travelport Merchandising, umożliwia biurom podróży wycenę, rezerwację oraz zakup biletów i usług dodatkowych linii easyJet w ramach jednego procesu rezerwacji, niezależnie od technologii używanej do agregowania treści.

W ramach tej współpracy linie easyJet chcą również wdrożyć inny komponent platformy Traveloprt Merchandising ― technologię Rich Content and Branding. Umożliwia ona monitorowanie tego, w jaki sposób oferta i usługi dodatkowe linii easyJet są prezentowane biurom podróży.

Linie easyJet przewożą ponad 11 milionów pasażerów biznesowych rocznie. Dzięki współpracy z partnerami w globalnym systemie dystrybucji, organizatorami podróży służbowych i partnerami korporacyjnymi przewoźnik ten znacznie zwiększył swoją obecność na rynku podróży służbowych w ciągu ostatnich trzech lat. Pomogły mu w tym również innowacyjne produkty, takie jak taryfy Inclusive i zabezpieczenia Fast Track.