W dniu 11 lutego został rozstrzygnięty konkurs na Gdański Produkt Turystyczny 2014.
Była to już 6 edycja konkursu, podczas której organizatorzy turystyki,
instytucję miejskie i pozarządowe, przedsiębiorcy, a także stowarzyszenia miały możliwość podzielenia się swoimi pomysłami na zwiedzanie Gdańska w ciekawy sposób w sześciu kategoriach (Morze, Solidarność, Bursztyn, Aktywny Gdańsk, Relaks, Zwiedzanie i kultura).

 

Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny miał na celu wyłonienie innowacyjnych, wielosezonowych, atrakcyjnych produktów turystycznych dotyczących turystyki przyjazdowej i ich promocję. Do konkursu wpłynęło 16 propozycji produktów turystycznych.

Formuła konkursu przebiegała dwutorowo poprzez Kapitułę Konkursu oraz Plebiscyt Internetowy. Kapituła po zapoznaniu się ze wszystkimi zgłoszeniami przyznała nagrodę główną, dwa wyróżnienia, a także dokonała wyboru dziesięciu najlepszych produktów turystycznych, które wzięły udział w plebiscycie internetowym wyłaniając zwycięzcę Nagrody Internautów.

Nagroda główna została przyznana firmie Czerwiński Travel S.C za Turystyczny Rajd Samochodowy, zgłoszony w ramach kategorii Aktywny Wypoczynek.Produkt spotkał się z szerokim poparciem kapituły, złożonej z ekspertów z branży turystycznej za jego aktywny charakter oraz nowoczesny sposób na zwiedzanie Gdańska i okolic, podczas którego uczestnicy rywalizując ze sobą zdobywają wiedzę o terenie. Produkt rozpoczyna się od zwiedzania Stadionu PGE ARENA z przewodnikiem, a następnie drużyny „wsiadają za stery” auta i rozpoczynają grę. Na trasie uczestnicy spotkają się z ciekawymi obiektami, takimi jak: Latarnia Morska w Nowym Porcie, Park Oliwski, Wzgórze Pachołek, Galeria Pępowo, Centrum Hewelianum na Górze Gradowej oraz Dwór Artusa. W każdym z tych miejsc na uczestników czekają zadania do wykonania, ich prawidłowe rozwiązanie pozwala na dotarcie do mety.

Z zainteresowaniem kapituły konkursu spotkały się także produkty: Zwiedzanie Góry Gradowej z przewodnikiem zgłoszony przez Centrum Hewelianum oraz Szlakiem Złotego Smaku, realizowany przez firmę Czerwiński Travel S.C, które uzyskały wyróżnienie kapituły konkursu. Pierwszy został zgłoszony w ramach kategorii Aktywny Gdańsk, natomiast kolejny to kategoria Zwiedzanie i kultura.

Natomiast nagroda internautów wyłoniona przez plebiscyt internetowy, który odbył się na stronie www.gdansk4u.pl/gpt w dniach 27.01-10.02.2014 została przyznana również produktowi Szlakiem Złotego Smaku firmy Czerwiński Travel S.C, uzyskując największą liczbę głosów internautów. Zwycięski produkt to historia i degustacja gdańskich piw rzemieślniczych połączona ze zwiedzaniem Starego Miasta. Produkt rozpoczyna się od spotkania z przewodnikiem w stroju gdańskiego browarnika, który przekazuje „browarne karty” uprawniające do odwiedzenia Browaru Piwna, Browarni Gdańsk, Pułapki i Browaru Lubrow.
W każdym z miejsc na uczestników czekają atrakcje związane z piwem: spotkanie z piwowarem, zwiedzanie Browaru Piwna, degustacja wyjątkowych piw produkowanych w browarze, uczestnictwo w seminarium piwnym, uroczyste odbicie beczki z piwem oraz degustacja 5 rodzajów piw. Końcowym przystankiem jest Restauracja Lubrow, gdzie na uczestników czeka danie z piwem w roli głównej.

Zwycięskim produktom zostaną nadane tytuły – „Gdański Produkt Turystyczny 2014”, „Gdański Produkt Turystyczny 2014” – wyróżnienie oraz „Gdański Produkt Turystyczny 2014” – nagroda internautów na okres roku. Dodatkowo w ramach nagrody dla zwycięzców kapituły konkursu i internautów zostanie zrealizowana kampania promująca na portalu turystycznym www.gdansk4u.pl. Oficjalne wręczenie nagród odbędzie się 28 marca 2014 podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce.

 

Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy za wszystkie zgłoszenia produktów turystycznych!