Poznański touroperator może zaliczyć początek tego roku do bardzo udanych. Sprzedaż w styczniu 2014 r., w porównaniu do ubiegłego roku, wzrosła o około 40%. Firma zamierza utrzymać tę dynamikę wzrostu w kolejnych miesiącach, organizując szereg akcji promoyjnych.

 

Poprzedni rok zaczął się podobnie, tylko, że wówczas główną lokomotywą wzrostów były wycieczki egzotyczne, sprzedawane pod marką Ecco Travel. Na obecne wyniki wpływa sprzedaż wyjazdów do popularnych wakacyjnych miejsc, takich jak Bułgaria, Turcja, Grecja, Hiszpania  czy Malta, które realizujemy zarówno samolotami czarterowymi, jak i tanimi liniami. – mówi Magdalena Wawrzyniak, Kierownik Sieci Sprzedaży Ecco Holiday – Planując bieżący rok bardziej skupiliśmy się na analizie i weryfikacji oczekiwań Klientów i pod tym kątem dokonaliśmy selekcji produktu.  Choć prace nad aktualnie obowiązującym katalogiem trwały nieco dłużej, bardziej analityczny mechanizm konstrukcji ofert, jak widać, opłacił się. Ale katalog to tylko namiastka naszych możliwości. Współczesny organizator powinien być kreatorem a nie wyłącznie producentem czarterowych pakietów na masową skalę, dlatego portfolio naszych usług kształtują potrzeby i oczekiwania Klientów a nie odwrotnie. To ważne także dla naszych agentów, którzy nie tracą, dzięki naszym możliwościom, zwolenników samodzielnego konstruowania ofert, a takich jest coraz więcej. Możemy zabrać w podróż na Bali, pokazać Chiny lub Indie, zorganizować urlop na Krecie, porwać  na romantyczny weekend do Paryża, ale i odkryć piękno polskich gór. Jedyne, co nas ogranicza, to marzenia naszych Klientów.

Celem firmy na kolejne miesiące jest podtrzymanie dynamiki sprzedaży. W związku z tym biuro   przygotowało serię ofert specjalnych oraz promocji. Pierwszym etapem jest obniżenie kwoty zaliczki do 20%.  Akcja trwać będzie pilotażowo do 20 marca. Również na marzec Ecco Holiday przygotowało promocję skierowaną do rodzin z dziećmi. Taniej kupić będzie można wyjazd rodzinny do wyselekcjonowanych hoteli w Bułgarii, Turcji, na Krecie i Rodos.

Luty i marzec w poprzednich latach były miesiącami małych „przestojów”. Aktualnie wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie inaczej. – wyjaśnia Magdalena Wawrzyniak – Od dwóch lat systematycznie ofertę czarterową uzupełniamy liniami nisko kosztowymi i ten produkt  rozwija się najbardziej dynamicznie. Oferujemy wyjazdy do miejsc, w które nie docierają obecnie żadne czartery, np. na Costa Brava, Costa Blanca czy na Maltę. Wyszukujemy  promocyjne ceny biletów, aby nasi Klienci mogli podróżować taniej i więcej. Na przykład 1240 zł to koszt tygodniowego pobytu  na Malcie w hotelu trzygwiazdkowym ze śniadaniami, będącym świetną bazą noclegową do zwiedzania wyspy.

Ecco Holiday działa na rynku od 12 lat. W roku 2012 biuro w sposób zdecydowany przebudowało model operacyjny, równoważąc produkt czarterowy imprezami tworzonymi w zindywidualizowany sposób, z wykorzystaniem przelotów renomowanymi liniami rejsowymi i liniami niskobudżetowymi. W tym samym czasie firma włączyła do swoich struktur 2 inne spółki: znanego eksperta od egzotycznych wakacji – Ecco Travel oraz specjalizujące się w turystyce biznesowej obecne Ecco Business. Ograniczenie ryzyka branżowego i dywersyfikacja przychodów z kilku najważniejszych obszarów turystyki, kolejny rok z rzędu pozwoliły Ecco Holiday osiągnąć dodatni wynik finansowy. Ponad 8 milionowe zyski za rok 2013 firma zamierza reinwestować w doskonalenie rozwiązań odpowiadających zmieniającym się ustawicznie potrzebom klientów oraz we wzmocnienie relacji z partnerami biznesowymi, podążającymi za stale ewoluującym rynkiem turystyki wyjazdowej.