Propozycje zmian mają przyczynić się do wzrostu turystyki na terenie Unii Europejskiej
i stymulować gospodarkę przez powstanie ponad miliona nowych miejsc pracy.

Hilton Worldwide pochwala propozycje reform wizowych Unii Europejskiej, które zdaniem sieci zwiększą atrakcyjność Europy jako destynacji turystycznej.

 

“Strefa Schengen jest najbardziej popularnym celem podróży turystycznych, ale w dalszym ciągu traci miliony potencjalnych turystów ze względu na skomplikowane i długotrwałe procedury wizowe. Inicjatywa Komisji Europejskiej zakłada konkretne rozwiązania, w tym możliwość składania wniosków wizowych online oraz wprowadzenie e-wiz. Mają one przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności Europy jako destynacji turystycznej, zapewnienia jej długofalowej konkurencyjności i w efekcie również stymulować wzrost gospodarczy całego regionu” – skomentował Simon Vincent, Prezes Hilton Worldwide na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Hilton Worldwide jest zwolennikiem inicjatywy ‘Smart Visa’, która ma na celu ułatwienie podróżowania do Unii Europejskiej. Według ostatnich badań[1], bardziej elastyczne zasady wizowe poprowadzą do wzrostu liczby podróżujących do strefy Schengen od ok. 30% do 60%, w tym podróżujących z głównych rynków biznesowych tj. Chiny, Indie i Arabia Saudyjska. Taki napływ podróżnych pobudzi gospodarkę i stworzy około 1,3 miliona nowych miejsc pracy w turystyce
i branżach z nią związanych.

W świetle zbliżających się negocjacji legislacyjnych, Hilton Worldwide wzywa Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej do podążania linią zaproponowaną przez Komisję Europejską oraz potraktowania zmian polityki wizowej jako kwestii priorytetowej. Sieć hoteli Hilton Worldwide twierdzi, że zmiana legislacji wizowej przyczyni się do szybkiego wzrostu gospodarki europejskiej.

 

Informacje na temat proponowanych zmian w przepisach:

 

  • Skrócenie procesu przetwarzania i podejmowania decyzji w sprawie wniosków wizowych z 15 do 10 dni.
  • Możliwość złożenia wniosku wizowego w konsulatach innych krajów Unii Europejskiej, jeśli państwo członkowskie właściwe do rozpatrzenia wniosku jest nieobecne i nie jest reprezentowane przez inną instytucję.
  • Wydawanie wiz wielokrotnego wjazdu ważnych przez trzy lata.
  • Umożliwienie turystom składania wniosku online.
  • Wprowadzenie nowego rodzaju wizy, tzw. touring-visa, umożliwiającej wybranym podróżującym przemieszczanie się w strefie Schengen przez okres 1 roku (wyłączając pobyt w jednym z państw członkowskich przekraczający 90 dni w okresie następujących 180 dni).  

 

-###-

 

Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE: HLT) jest jedną z najbardziej znanych na świecie sieci hotelowych, obejmującą luksusowe i średniej klasy hotele oraz apartamenty tzw. przedłużonego pobytu (extended-stay). Od 94 lat, Hilton Worldwide oferuje podróżującym najlepsze warunki zakwaterowania i obsługę. Sieć firmy składa się z ponad 4000 hoteli oferujących 678 tys. pokoi, zlokalizowanych w 91 krajach. W jej skład wchodzą takie znane marki jak: Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton oraz Hilton Grand Vacations. Firma prowadzi także światowej klasy program lojalnościowy Hilton HHonors®.

 



[1] Komisja Europejska, Study on the economic impact of short stay visa facilitation on the tourism industry and on the overall economies of EU Member States being part of the Schengen Area, Sierpień 2013