SAA są pierwszym afrykańskim przewoźnikiem lotniczym, który skorzysta z technologii Rich Content and Branding

Langley, Wielka Brytania, 18 września 2014 r. — Firma Travelport poinformowała o zawarciu ważnego kontraktu, na mocy którego południowoafrykańskie linie lotnicze SAA (South African Airways) staną się pierwszym afrykańskim przewoźnikiem korzystającym z technologii Rich Content and Branding. Travelport to dostawca czołowej platformy obsługi biur podróży, oferującej usługi dystrybucji i płatności oraz inne rozwiązania i technologie dla światowej branży turystycznej, w której roczne obroty wynoszą 7 bilionów USD.

Dzięki oferowanej przez Travelport nowoczesnej technologii Rich Content and Branding linie lotnicze mogą efektywniej kontrolować prezentację swoich ofert na ekranach w biurach podróży, upodabniając te oferty wizualnie do ofert na swoich własnych stronach internetowych. Technologia ta, która znajduje się obecnie w końcowej fazie testów i ma być jeszcze w tym roku wdrożona na komputerach biur podróży z logo Travelport Smartpoint, umożliwia włączenie do procedury rezerwacji dodatkowych treści, takich jak zdjęcia, grafika i rozszerzone opisy. W związku z tym klienci mają więcej informacji i mogą łatwiej podejmować decyzje w takich kwestiach jak rodzaj kabiny i siedzenia, posiłki, możliwości przewozu bagażu czy elastyczne opcje zmiany rezerwacji.

Rozwiązanie spotkało się z poparciem i zainteresowaniem linii lotniczych, z których ponad 60 podpisało już kontrakt na tę technologię, w tym tacy czołowi przewoźnicy jak Delta, Ryanair, British Airways, Iberia, easyJet, Hainan Airlines i United Airlines.

„Cały czas rozwijamy naszą dynamiczną ofertę dostosowaną do coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb pasażerów i dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że technologia prezentacji produktów udostępniana przez Travelport ułatwia nam wyróżnienie się na tle konkurencji” — powiedział Sylvain Bosc, dyrektor handlowy South African Airways. „Zamierzamy nadal udoskonalać naszą obsługę klientów oraz biur podróży z wykorzystaniem rozwiązań firmy Travelport”.

Will Owen Hughes, dyrektor ds. obsługi linii lotniczych na region Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji Południowej w firmie Travelport, powiedział: „Podpisanie kontraktu na technologię Rich Content and Branding z największym przewoźnikiem lotniczym w RPA ma dla nas istotne znaczenie. Z niecierpliwością oczekujemy tego wdrożenia, które nastąpi w najbliższych miesiącach. Branża turystyczna w Afryce wciąż się rozwija i jesteśmy przekonani, że udostępnienie naszej wiodącej w branży technologii prezentacji produktów zostanie dobrze ocenione przez biura podróży”.

„Podpisanie kontraktu na technologię Rich Content and Branding z ponad 60 liniami lotniczymi świadczy o tym, że nasi partnerzy w pełni podzielają naszą wizję oraz zgadzają się z nami co do korzyści z takiej wzbogaconej prezentacji ofert przewozów i usług dodatkowych w biurach podróży” — dodał Hughes.
~KONIEC~

Uwagi dla redaktorów
Informacje o firmie Travelport (www.travelport.com)
Travelport to czołowy dostawca rozwiązań do dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań i technologii dla światowej branży turystycznej, w której roczne obroty wynoszą 7 bilionów USD. Firma prowadzi działalność w ponad 170 krajach i zatrudnia ok. 3 600 pracowników. W 2013 r. osiągnęła przychody netto w wysokości 2,1 mld USD. Travelport to firma prywatna. Jej działalność obejmuje dwa obszary:
•    Travel Commerce Platform — firmowa platforma typu B2B, ułatwiająca czołowym przewoźnikom i innym dostawcom usług turystycznych dotarcie do klientów zarówno online, jak i offline. W sytuacji, gdy wymagania branży turystycznej stale się zmieniają, platforma ta umożliwia modyfikowanie sposobu elektronicznej dystrybucji oraz prezentacji podstawowych i dodatkowych produktów oferowanych przez linie lotnicze. Ponadto pozwala rozszerzyć zakres działalności w branży turystycznej, gdyż obsługuje rezerwacje nie tylko biletów lotniczych, lecz także miejsc hotelowych, biletów kolejowych, rejsów morskich oraz wycieczek i wynajem samochodów. Platforma zawiera także pionierskie rozwiązanie obsługi płatności typu B2B, które dzięki wykorzystaniu doświadczenia firmy Travelport w branży turystycznej zaspokaja potrzeby pośredników turystycznych w zakresie efektywnego i bezpiecznego rozliczania transakcji. Ponieważ platforma przetwarza wielką ilość danych, pozwala również na zaoferowanie biurom podróży, przewoźnikom i innym zainteresowanym podmiotom całej gamy usług dodatkowych, takich jak rozwiązania reklamowe, usługi subskrypcji, analiza danych biznesowych czy narzędzia do analiz marketingowych.
•    Technology Services — pion usług technologicznych, w ramach którego świadczone są kluczowe usługi informatyczne dla linii lotniczych, m.in. w zakresie obsługi sprzedaży, wystawiania biletów i kontroli odlotów, a także dostarczane są inne rozwiązania pozwalające klientowi skupić się na jego podstawowej działalności i obniżyć koszty.