Lufthansa Group zamawia 23 nowe maszyny

W tym roku Lufthansa Group wzbogaci się łącznie o 23 nowoczesne maszyny. W lutym i marcu do floty dołączy siedem  nowych maszyn pasażerskich. Pierwsza z nich, dziesiąty we flocie Boeing 747-8 Intercontinental, wylądował na lotnisku we Frankfurcie 7 lutego.

W ciągu najbliższych tygodni we Frankfurcie będą lądować ultranowoczesne maszyny Lufthansy: obok trzech Boeingów 747-8s, Lufthansa kupiła kolejnego Airbusa A380, Airbusa A330 i dwa Airbusy A320. Dodatkowo, do floty Germanwings dołączy A319, a Lufthansa Cargo otrzyma frachtowiec Boeing 777F.

Po końcowej kontroli Lufthansa Technik we Frankfurcie i dopuszczeniu do operacji, nowy Boeing 747-8 z rejestracją „Yankee Lima” będzie gotowy do rozpoczęcia rejsów z końcem lutego. Zastąpi on starszego Boeinga 747-400, który zostanie wycofany z użytkowania. Zarówno pasażerowie, jaki i mieszkańcy zauważą różnicę – nowa maszyna emituje o 30% mniej hałasu niż poprzednia.

„Dzięki nowym maszynom inwestujemy zarówno w komfort pasażerów, jak i równowagę ekologiczną rejsów” – powiedział Christoph Franz, Prezes Zarządu Lufthansa Group podczas powitania dziesiątego z dziewiętnastu zamówionych przez Lufthansę jumbo jetów.”Pracownicy Lufthansa Group dokładają wszelkich starań aby rozwijać firmę na tak wymagającym rynku przewozów pasażerskich. Są siłą napędową sukcesu naszego programu modernizacji SCORE. Widzimy owoce ich wysiłków, które są dla nas powodem do świętowania” – dodał.

Tegoroczne dostawy są częścią kompleksowego programu modernizacji floty w Lufthansa Group. Do końca 2025 roku, zostanie dostarczonych łącznie 261 maszyn, wartych 32 mld euro w cenach katalogowych. To dowód ciągłych zdolności inwestycyjnych Lufthansa Group w najnowsze modele, które zapewniają niższe koszty operacyjne, znacznie mniejszą emisję hałasu i są bardziej przyjazne środowisku.

Poprawa efektywności dla rejsów krótko-, średnio- i długodystansowych

Nowe maszyny mają znacznie niższą emisję hałasu oraz zużycie paliwa. Np. konstrukcja Boeinga 747-8 znacznie mniej oddziałuje na środowisko naturalne: ultranowoczesne silniki spalają mniej paliwa, spalanie dwutlenku węgla jest niższe o 15% na pasażera a emisja hałasu spadła o 30%.

 

Większy komfort – dla pasażerów wszystkich klas

Nowe maszyny zapewniają także większy komfort w kabinie. Na pokładzie B747-8 pasażerowie mogą korzystać z foteli zapewniających komfortowy sen w Klasie Biznes, dodatkowej przestrzeni osobistej oraz systemu rozrywki pokładowej dostępnej na jeszcze większych 15-calowych monitorach. Dzięki zewnętrznej izolacji skóry i fotelom przekształcanym w wygodne łóżka o wymiarach 2,07 x 80 cm, pasażerowie Klasy Pierwszej mogą podróżować w luksusowych warunkach. Również klienci klasy ekonomicznej doświadczą zmodernizowanych foteli, które zapewnią komfortową podróż.