„Jak się okazuje marketing terytorialny nie musi być nudny i bez polotu” – czytamy w gazecie marketingmiejsca.com.pl. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zdecydowała się na wydawanie magazynu lifestylowego, stworzonego przy współpracy z przewoźnikami Stena Line, WizzAir oraz gdańskim portem lotniczym.

Półrocznik 48 Magazine skierowany jest do skandynawskich odbiorców. W zeszłym roku ruch przyjazdowy turystów wzrósł o 13 proc. Jak tłumaczy dyrektor PROT Krystyna Hartenberger-Pater, wizerunek Polski w Szwecji „wymaga pewnego odświeżenia”. Organizacja chciała przedstawić województwo pomorskie jako nowoczesny i dynamicznie rozwijając się region. Drugim celem było „przełamanie sezonowości”, dlatego w magazynie postawiono na produkty całoroczne, czyli ofertę restauracyjną i zakupową oraz tę skierowaną do rodzin z dziećmi.

Magazyn dystrybuowany jest na promach Stena Line, w szwedzkich miastach, do których zawijają statki tych linii, oraz jako dodatek do szwedzkich gazet. Od kwietnia publikacja będzie dostępna także w Oslo, ponieważ Norwegia to kolejny rynek, na którym PROT chce mocniej promować województwo pomorskie.