W 2013 r. samorządy wydały o 1,4 mln zł mniej na działania promocyjne niż w 2012 r. Nie obyło się również bez dotacji z Unii Europejskiej. Największy budżet przypadł Bydgoszczy, a najniższy – Warszawie – informuje marketingmiejsca.com.pl.

 

Najwyższy budżet na działania promocyjne – 20,9 mln zł – przeznaczyła Bydgoszcz. Aż 14, 7 mln zł poszło na „promocję poprzez sport”, w tym Mistrzostwa Świata w biegach przełajowych oraz Galę Boksu Zawodowego). Znaczną sumę przeznaczono na Międzynarodowy Festiwal Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage (2,5 mln zł) oraz na promowanie poprzez połączenia międzynarodowe realizowane z Portu Lotniczego w Bydgoszczy (1,5 mln zł).

Dużym budżetem może pochwalić się również Toruń – 11,2 mln zł. Miasto nie tylko promowało się poprzez imprezy kulturalne, ale także promocję inwestycyjną oraz turystyczną. Poza tym Toruń ponownie pojawił się w serialu TVN „Lekarze”, gdzie rozgrywa się akcja.

Natomiast Katowice – 8,5 mln zł – w ubiegłym roku zainwestowały w realizację filmu „Zbliżenia” (w reż. Magdaleny Piekorz), a także w zakup pakietu usług promocyjnych przy okazji Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Miasto promowało się również przy okazji Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014.

7,2 mln zł – takim budżetem może pochwalić się Łódź, która zaangażowała w parę wielkich imprez, m.in. w FashionPhilosophy Fashion Week Poland oraz Międzynarodowy Festiwal Design. Miasto reklamowało się też jako miejsce wielkich wydarzeń artystycznych w ramach kampanii „W Łodzi będzie głośno”.

Pozostałe budżety przedstawiały się następująco: Gdańsk – 6 mln zł, Białystok – 3,5 mln zł, Gdynia – 4,5 mln zł, Gorzów Wielkopolski – 2,5 mln zł, Kielce – 3 mln zł, Kraków – 5,5 mln zł, Lublin – 2 mln zł, Olsztyn – 1,9 mln zł, Poznań – 5 mln zł, Rzeszów – 4,5 mln zł, Szczecin – 4,2 mln zł oraz Wrocław – 5,3 mln zł. Najmniejsze budżety miały Suwałki – 169 tys. zł, Bytom – 562 tys. zł oraz Warszawa – 105 tys. zł.