Podróżujący pracownicy spędzają więcej czasu w powietrzu, niż w miejscu docelowym.

Około 270 000 osób odbyło ponad 20-godzinną podróż w obie strony tylko po to, aby kogoś zatrudnić.

LONDYN, 11 kwietnia 2014 r. — Nowe badanie przeprowadzone przez firmę Travelport, jednego z największych dostawców rozwiązań z dziedziny e-commerce dla światowej branży turystycznej, wykazało, że pracownicy podróżujący służbowo często spędzają więcej czasu w powietrzu, niż na ziemi.

Wskazuje to na nowy trend w przelotach służbowych — przedstawiciele firm chętnie podróżują na duże odległości, aby na przykład podpisać ważną umowę, co oznacza, że przywiązują dużą wagę do kontaktów osobistych. W ostatnich 12 miesiącach ponad milion osób odbyło przeszło 20-godzinne podróże służbowe w obie strony do odległych miejsc, takich jak Chiny lub Japonia, spędzając w kraju docelowym mniej niż 12 godzin.

Podróżni odbywający loty służbowe do trzech najpopularniejszych miejsc docelowych wydali w zeszłym roku na bilety aż 3,4 mld GBP , ale spędzili w tych krajach średnio mniej niż pół dnia.

 

Gdzie podróżują przedstawiciele biznesu?
Na czele listy odległych miejsc, do których ludzie podróżują służbowo na bardzo krótki czas, są Stany Zjednoczone (13%), Hongkong (9%) i Chiny (6%). 50% z nich spędza w tych krajach nie więcej niż 12 godzin. Nieoczekiwanie wysoko na tej liście znalazła się również Australia. Około 134 800 osób podróżujących służbowo spędza w tym kraju mniej niż 12 godzin, mimo że podróż w obie strony z Europy trwa ponad 40 godzin.

Może też dziwić, że częste są dłuższe podróże służbowe do krajów, które — zdawałoby się — należy obecnie omijać, takich jak Egipt, Pakistan czy Turcja.

Prawie jedna trzecia respondentów odbyła dalekie podróże, aby uczestniczyć w ważnych spotkaniach (28%), a 16% chciało osobiście podpisać transakcję handlową. Badanie wykazało również, że 270 000 osób odbyło ponad 20-godzinną podróż w obie strony tylko po to, aby kogoś zatrudnić.

 

Wiek to nie wszystko
Wiek odgrywa pewną rolę, ale odpowiedzi respondentów są w pewnym stopniu zaskakujące. Osoby powyżej 55. roku życia są częściej wysyłane do Europy Zachodniej i Azji, niż ich młodsi koledzy. Osoby w wieku od 18 do 24 lat częściej podróżują do Ameryki Północnej, na Bliski Wschód, a nawet do Japonii.
 
„Nie dziwi nas, że przedstawiciele biznesu odbywają loty do odległych miejsc z krótszymi okresami pobytu w kraju docelowym. Bezpośrednie spotkania wydają się niezastąpione w przypadku nawiązywania współpracy lub podejmowania ważnych decyzji. Większość naszych respondentów nadal chętnie podróżuje za granicę w celu podpisania ważnego kontraktu lub wzięcia udziału w ważnym spotkaniu. Dzieje się tak nawet w czasie spowolnienia gospodarczego, gdy wydatki na podróże są ograniczane. Przewiduje się, że w roku 2014 nastąpi rekordowy wzrost wydatków na podróże służbowe — o 3,4% . Sądzimy, że firmy będą wydawać więcej na podróże zagraniczne i atrakcje dla klientów, niż w poprzednich kilku latach” — powiedział Damiano Sabatino, wiceprezes i dyrektor zarządzający regionu Europy Zachodniej w firmie Travelport.

„Z naszego badania wynika, że mimo pogorszenia w segmencie zagranicznych podróży służbowych w latach 2012–2013 , 48% ankietowanych przewiduje ożywienie w najbliższym roku, oraz — co nas szczególnie cieszy — że rośnie liczba młodych przedstawicieli biznesu podróżujących za granicę. To dowodzi, że mimo postępów techniki w ważnych sprawach nadal liczą się kontakty osobiste”.

 

Informacje o badaniu
Badanie internetowe przeprowadzone przez firmę Opinium Research w okresie od 27 lutego do 5 marca 2014 r. objęło 1006 przedstawicieli biznesu w Wielkiej Brytanii, którzy odbywają podróże lotnicze co najmniej dwa razy w roku.
www.opinium.co.uk

 

Travelport jest jednym z największych dostawców systemów dystrybucji i rozwiązań z dziedziny e-commerce dla światowej branży turystycznej.

Firma Travelport prowadzi działalność w ponad 170 krajach, zatrudnia ok. 3 500 pracowników, a w 2013 r. osiągnęła przychody w wysokości ponad 2,08 mld USD. w skład przedsiębiorstwa wchodzą globalne systemy dystrybucji (GDS), do których należą marki Galileo i Worldspan, oraz pion ds. rozwiązań informatycznych dla linii lotniczych. Travelport ma również większościowy udział w spółce joint venture o nazwie eNett.
Travelport jest spółką prywatną. Siedziba firmy mieści się w Atlancie w stanie Georgia.