Najpopularniejsza wyszukiwarka podróży w Europie, sprawdziła koszty dostępu do bezprzewodowego Internetu na lotniskach i opublikowała przewodnik po portach lotniczych
Europejscy podróżni są zgodni – 96% z nich uważa, że na lotniskach powinien być zapewniony darmowy dostęp do bezprzewodowego Internetu.

Największe polskie lotnisko – Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie – od niedawna spełnia te oczekiwania. Osoby wylatujące z, bądź przylatujące do Warszawy, mogą cieszyć się darmowym i nielimitowanym dostępem do bezprzewodowego Internetu na terenie lotniska. Jak jest w innych krajach i do czego najchętniej wykorzystujemy Internet na lotniskach?
W dziedzinie dostępu do bezprzewodowego Internetu przodują włoskie i rosyjskie lotniska – w obu krajach wszystkie główne porty lotnicze zapewniają dostęp do darmowego i nielimitowanego Wi-Fi, podobnie jak blisko połowa (dokładnie 46%) z 50 europejskich portów lotniczych o największym natężeniu ruchu pasażerskiego, które zostały wzięte pod uwagę w badaniu (w tym Lotnisko Chopina w Warszawie).
Mimo, że zdecydowana większość podróżnych chciałaby darmowego Internetu, to nieco ponad 1/3 jest gotowa płacić za taką usługę, ale nie więcej niż 1 euro za godzinę. Na największy szok cenowy muszą przygotować się podróżni lecący do Dusseldorfu oraz Lizbony – za dwugodzinny dostęp do bezprzewodowego Internetu trzeba tam zapłacić równowartość 42 zł. Lotnisko w stolicy Portugalii wraz z portem lotniczym w Brukseli okazały się również najdroższe, jeśli chodzi o cenę za godzinę dostępu do Wi-Fi – ta usługa kosztuje tam równowartość 21 zł.  Mimo to oferują one przynajmniej krótkie okresy darmowego dostępu do Wi-Fi w odróżnieniu do berlińskiego lotniska Tegel czy portu lotniczego Sabiha Gokcen w Stambule. Ponieważ oferta dostępu do Internetu różni się na większości lotnisk, Skyscanner opublikował internetowy przewodnik po lotniskach pod kątem dostępu do Wi-Fi i obowiązujących na nich opłat, który znaleźć można pod adresem: http://www.skyscanner.pl/wiadomosci/europejczycy-chca-darmowego-internetu-na-lotniskach.
Ankieta przeprowadzona przez Skyscanner ujawniła również, że dla 71% podróżnych dostęp do Internetu na lotnisku jest niezwykle istotny lub istotny. Wśród tej grupy dostęp do Wi-Fi najczęściej wykorzystywany jest do przeglądania mediów społecznościowych (10%), sprawdzania poczty elektronicznej (22%) oraz najzwyczajniej w świecie, do zabijania czasu (30%). Najwięcej ankietowanych (33%) wykorzystuje darmowy Internet do kontaktu z rodziną i znajomymi. Na lotniskach nie jesteśmy natomiast zbyt pracowici – jedynie 5% wykorzystuje bezprzewodowy Internet w obowiązkach służbowych.
„Wiemy, że Wi-Fi na lotniskach to jedna z kwestii, która coraz bardziej interesuje podróżnych. Kiedy chcemy sprawdzić pocztę lub pobrać film na długi lot, niezwykle frustrujące jest, gdy odkrywamy, że dostęp do Internetu jest na lotnisku kosztowny” – skomentowała Magdalena Greloff, Marketing Manager w Skyscanner. „Mamy nadzieję, że opublikowany dziś przewodnik nie tylko pozwoli podróżnym przygotować się na tego typu sytuacje, ale także zmobilizuje zarządzających lotniskami, do wprowadzenia bardziej hojnego dostępu do Wi-Fi.”
Więcej informacji na temat przewodnika Skyscanner, opracowanego pod kątem dostępu do Wi-Fi na lotniskach, znaleźć można pod adresem  http://www.skyscanner.pl/wiadomosci/europejczycy-chca-darmowego-internetu-na-lotniskach.

O badaniu
Przy sporządzaniu raportu wzięto pod uwagę 50 największych portów lotniczych w Europie pod względem ruchu pasażerskiego wg serwisu www.anna.aero. Zebrane informacje są potwierdzone na dzień 28 sierpnia 2014 r.

 

O Skyscanner
•    Skyscanner jest wiodącą na świecie i najpopularniejszą w Europie bezpłatną wyszukiwarką podróży, pozwalającą na kompleksowe i wiarygodne porównanie cen lotów a także ofert hoteli i wypożyczalni samochodów.
•    Strona Skyscanner wystartowała w 2003 roku i obecnie obsługuje ponad 30 mln unikalnych użytkowników w każdym miesiącu, umożliwiając im odnalezienie w Internecie, a także na urządzeniach mobilnych najlepszych ofert podróży.
•    Wyszukiwarka jest dostępna w 30 językach, również w polskim.
•    Darmowe aplikacje mobilne Skyscanner oferowane na urządzenia iPhone, iPad, Android, Windows Phone, BlackBerry oraz Windows 8 zanotowały już ponad 30 mln pobrań.
•    Skyscanner jest prywatną spółką i zatrudnia ponad 500 pracowników. Główna siedziba znajduje się w Edynburgu a pozostałe oddziały w Glasgow, Singapurze, Pekinie, Barcelonie i Miami. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.skyscanner.net