Warszawa, 15 maja 2014 r.: Southwest Airlines (NYSE: LUV) i Amadeus IT Group (AMS: MC) poinformowały o zawarciu umowy na wdrożenie Amadeus Altéa – systemu rezerwacyjnego, który będzie wspierać krajowe działania operacyjne przewoźnika.

Dotychczas amerykańska linia lotnicza wykorzystywała rozwiązanie Amadeus Altéa do obsługi połączeń międzynarodowych. Po zakupieniu AirTran oraz uruchomieniu rejsów międzynarodowych, Southwest Airlines zastanawiały się nad wprowadzeniem jednego systemu rezerwacyjnego, który obsługiwałby całe spektrum działalności spółki. Ostatecznie przewoźnik wybrał system Amadeus Altéa ze względu na jego udane wdrożenie międzynarodowe i duży potencjał rozwojowy.

„Byliśmy bardzo zadowoleni z międzynarodowego wprowadzenia rozwiązania, pozostając pod wrażeniem doświadczenia firmy Amadeus i możliwości oferowanego produktu” – powiedział Gary Kelly, Southwest Airlines Chairman, President, CEO. „Jesteśmy największym krajowym przewoźnikiem w Stanach Zjednoczonych. Wierzymy, że posiadając jeden system rezerwacji, zapewnimy naszym pracownikom i klientom jeszcze lepszą obsługę, co przełoży się na nasz sukces w kraju i za granicą.”

W ciągu najbliższych kilku lat Southwest Airlines i Amadeus będą współpracować, aby przenieść wszystkie usługi przewoźnika do jednego systemu rezerwacji. Do tego czasu linia lotnicza będzie nadal korzystać z dwóch platform rezerwacyjnych aż do końca grudnia 2014 roku, kiedy to marka AirTran zniknie z portfolio przewoźnika.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Southwest Airlines wybrały właśnie naszą firmę. To partnerstwo w dziedzinie IT bez wątpienia stanowi dla nas punkt zwrotny, dlatego czujemy się zobowiązani do zapewnienia przewoźnikowi sprawnego i pomyślnego przejścia do jednego systemu rezerwacji. Jesteśmy przekonani, że linie Southwest wzbogacą naszą globalną społeczność lotniczą i czekamy na ich aktywne zaangażowanie i wkład do przyszłego rozwoju platformy Altéa” – powiedział Luis Maroto, President, CEO, Amadeus.

Po dwóch latach pracy, w styczniu 2014 roku, linie Southwest rozpoczęły sprzedaż biletów na międzynarodowe połączenia z wykorzystaniem Amadeus Altéa. Pierwsze z nich zostaną zrealizowane już 1 lipca 2014 roku.  

„To ekscytujący moment w Dziale Technologii Southwest Airlines. Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z firmą Amadeus” – powiedział Randy Sloan, Senior Vice President, Chief Information Officer, Southwest Airlines. „Jeszcze dużo pracy przed nami, ale jestem przekonany, że z naszym zespołem i możliwościami będziemy rozwijać loty Southwest Airlines w przyszłości”.

Southwest Airlines jest największą linią lotniczą i partnerem IT w Stanach Zjednoczonych pod względem liczby odprawionych pasażerów (ang. Passenegrs Boarded) w kraju w ciągu roku. Amadeus ma w swoim systemie rezerwacji ponad 100 linii lotniczych – głównie w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. Dzięki wdrożeniu Southwest Airlines stanie się największym wśród linii lotniczych globalnym partnerem firmy Amadeus w zakresie liczby odprawionych pasażerów.

„Mieliśmy przyjemność pracować z Southwest Airlines w zakresie wsparcia jej międzynarodowych lotów. Cieszymy się z rozszerzenia naszej owocnej współpracy o loty krajowe. Nasz dotychczasowy wspólny sukces wynika w dużej mierze ze zjawiska polegającego na uzupełnianiu się kultur naszych dwóch organizacji, obustronnego szacunku dla członków naszego zespołu i nieustającej koncentracji na sprawnej realizacji usług” – powiedziała Julia Sattel, Senior vice President, Airline IT, Amadeus.  

 

***

 

Oświadczenie ostrzegawcze w odniesieniu do stwierdzeń dotyczących przyszłości  
Niniejsza informacja prasowa zawiera prognozujące stwierdzenia dotyczące wyboru przez Spółkę rozwiązania rezerwacyjnego Amadeus Altéa w celu wspierania jej krajowych usług. Specyficzne stwierdzenia dotyczące przyszłości obejmują, bez ograniczeń, oświadczenia związane z oczekiwaniami przewoźnika względem możliwości rozwiązania Altéa oraz jego wpływu na działalność Spółki i obsługę klienta, oraz  przewidywany czas przejścia Spółki do jednego systemu rezerwacji. Stwierdzenia dotyczące przyszłości są oparte na aktualnych planach, oczekiwaniach i prognozach i nie stanowią gwarancji przyszłych wyników. Stwierdzenia te zawierają ryzyko, niewiadome, założenia i inne czynniki, które są trudne do przewidzenia, i które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki mogą się znacznie różnić od tych przez nie wyrażonych lub wskazanych. Czynniki te obejmują między innymi: zdolność Spółki do terminowego i skutecznego wdrożenia i przejścia na rozwiązanie Altéa oraz zależność Spółki od stron trzecich w odniesieniu do jej przejścia do systemu Altéa.

Informacje o Southwest Airlines Co.

Od 43 lat linie lotnicze Southwest Airlines ( NYSE: LUV ) z bazą w Dallas kontynuują wysiłki mające na celu wyróżnienie się na tle konkurencji. Przykładowo obsługa klienta jest realizowana przez ponad 45 000 pracowników i dotyczy ona ponad 100 milionów klientów rocznie. Jak wynika z najnowszych danych Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych, Southwest Airlines są  największym przewoźnikiem narodowym pod względem liczby pasażerów odprawionych na terenie kraju. Linia lotnicza obsługuje również największą flotę samolotów Boeing na świecie, dostarczając usługi dla 96 destynacji w 41 stanach, a także na obszarze Dystryktu Kolumbii, Wspólnoty Portoryko oraz pięciu niedaleko położonych państw, poprzez spółkę w całości zależną – AirTran Airways. Southwest Airlines jest jedną z najbardziej utytułowanych linii lotniczych na świecie, znaną ze swojego podejścia „triple bottom line”, które uwzględnia wyniki przewoźnika i jego wydajność, wartość swoich pracowników oraz klientów, a także jego zaangażowanie w sprawy związane ze środowiskiem. The 2012 Southwest Airlines One Report™ można znaleźć na stronie southwest.com/citizenship.

Od czasu pierwszych lotów rozpoczętych 18 czerwca 1971 roku, linie Southwest Airlines rozpoczęły erę bezprecedensowej dostępności podróży lotniczych, co zostało opisane przez Departament Transportu Stanów Zjednoczonych jako „The Southwest Effect „. Chodzi tu o obniżenie taryf i wzrost ruchu pasażerskiego w miejscach obsługiwanych przez przewoźnika. Southwest Airlines oferują Bags Fly Free ® (pierwsza i druga sprawdzana sztuka bagażu o wymiarach i masie według zastosowanych limitów), i nie pobierają żadnych opłat w przypadku zmiany lotu. Flota Southwest Airlines oferuje skórzane siedzenia i komfort pełnowymiarowych kabin, z których większość jest wyposażona w łączność satelitarną WiFi na obszarze Stanów Zjednoczonych, co pozwala korzystać z TV i video na miejscu za darmo dzięki uprzejmości firmy DISH, a także udostępnia nowe wnętrza kabin. Southwest Airlines nabyły AirTran Airways w maju 2011 roku i do końca 2014 roku zamierzają zakończyć pełną integrację sieci AirTran z Southwest. Przez 41 kolejnych, owocnych dla przewoźnika lat, pracownicy Southwest i AirTran operują ponad 3 600 lotami dziennie. Aktualne loty i atrakcyjne ceny biletów Southwest Airlines są dostępne na southwest.com lub telefonicznie pod numerem 800-I-FLY-SWA.

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi itd.), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz posiada regionalne biura i centra w Bostonie, Dallas, Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Amadeus świadczy usługi swoim klientom poprzez 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus obejmujących 195 krajów.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. Z końcem 2013 roku (31 grudnia) firma odnotowała zysk w wysokości 3103,7 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1188,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.
    
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl.

Informacje o Amadeus Altéa

•    Pakiet Amadeus Altéa to w pełni zintegrowane rozwiązanie do zarządzania klientami, dedykowane liniom lotniczym. Obejmuje ono trzy moduły: Altéa Inventory, Altéa Reservation I Altéa Departure Control System. Amadeus Altéa Reservation System umożliwia bezproblemową obsługę rezerwacji we wszystkich kanałach sprzedaży dzięki unikalnej możliwości dzielenia usług rezerwacyjnych między wszystkimi liniami lotniczymi i użytkownikami systemu Amadeus. Amadeus Altéa Inventory System pozwala na kontrolę zasobów, zarządzanie rozkładami lotów, ponowną odprawę oraz zarządzanie miejscami w samolocie. Z kolei Amadeus Altéa Control System umożliwia odprawę, wydanie karty pokładowej, zarządzanie bagażem oraz kwestiami związanymi z wagą samolotu oraz jego równowagą.

•    Obecnie ponad 100 wiodących na świecie linii lotniczych korzysta z platformy Altéa. Są wśród nich British Airways, Lufthansa, Air-France KLM, TAM, Singapore, Avianca, Qatar i Qantas. W 2013 roku za pośrednictwem systemu Altéa odprawiono około 615 mln pasażerów (jest to rzeczywista liczba odprawionych pasażerów na trasach obsługiwanych przez linie lotnicze za pomocą co najmniej modułu Amadeus Altéa Reservation i Inventory).