Marcowy zamach w Tunezji nie osłabił zainteresowania polskich turystów wypoczynkiem za granicą z biurami podróży. Czasowa likwidacja rezerwacji wycieczek do Tunezji przez biura podróży przeniosła zainteresowanie na wyjazdy do krajów na południu Europy: Grecji, Bułgarii i Hiszpanii.

Rezerwacje zagranicznych wyjazdów, dokonywane od 19 marca do początku kwietnia, a więc bezpośednio po zamachu, w którym zginęło troje polskich turystów,  pozostał na takim samym poziomie jak w drugiej połowie marca 2014. W porównaniu do analogicznego okresu rezerwacyjnego  w 2014 roku wzrosła znacząco sprzedaż wycieczek  do europejskich krajów basenu Morza Śródziemnego. W Grecji w tym roku chce wypoczywać 35,5 proc. turystów (w drugiej połowie marca 2014 urlop w Grecji zarezerwowało 22,8 proc. turystów). Wakacje w Turcji kupiło 19,4 proc. klientów Travelplanet.pl (16,4 proc.), w Hiszpanii 13,8 proc. (9,4 proc.) a w Bułgarii – 11 proc. (4,7 proc.). Znacznie spadły za to rezerwacje do Egiptu – z 22,9 proc. do 10,2 proc.
– Jak widać Egipt stał się niejako pośrednią ofiarą zamachu w Tunezji, mimo że koszt wakacji w tym kraju zmniejszył się wyraźnie – zauważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl. – O ile w drugiej połowie marca 2014  klienci Travelplanet.pl płacili za wypoczynek pod piramidami przeciętnie 2326 zł od osoby, to obecnie, przy zbliżonym standardzie wypoczynku, płacą o przeszło 100 zł mniej.
Ale jeszcze większy spadek kosztów wypoczynku odnotowujemy w wypadku Turcji. Tu przeciętna rezerwacja od osoby w drugiej połowie marca, spadła z 2732 zł w 2014 roku do 2453 zł obecnie.
 – Ostra przecena pozwoliła uniknąć efektu rykoszetu, jakim tunezyjski zamach trafił w Egipt –Radosław Damasiewicz z Travelplanet.pl. – Jednak beneficjentami tego wydarzenia stały się kraje europejskie.
I co ciekawe, w tym wypadku przeciętny koszt rezerwacji na osobę nie zwiększył się. Za wakacje w Hiszpanii turyści wciąż płacą ok. 2600 zł, w Bułgarii – ok. 2000 zł. Jedynie za wypoczynek w Grecji trzeba zapłacić ok. 100 zł więcej (teraz 2376 zł a w drugiej połowie marca 2014 – 2288 zł). Ale trzeba pamiętać, że oferta wypoczynku w Grecji systematycznie taniała od 2013 roku. Jeszcze wówczas koszt wakacji w tym kraju wynosił ok. 2700 – 2800 zł od osoby a od tego czasu spadł on do ok. 2500 zł (wg danych rezerwacyjnych Travelplanet.pl na lato 2015)
Czy Polacy przestraszyli się wakacji w Tunezji? – Dobrą odpowiedzią na tak postawione pytanie jest charakterystyczne zjawisko, że klienci Travelplanet.pl w zasadzie nie anulują kupionych przed zamachem wycieczek na sezon letni do Tunezji i Egiptu – podkreśla Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl. – W okresie czerwiec – sierpień chce tam wyjechać odpowiednio 8 i 14 proc. turystów. Na wakacje 2014 do końca marca rezerwacji w Tunezji dokonało 9 proc. turystów a Egiptu – 13 proc. Te dane pokazują, że ci turyści, którzy rezerwowali wakacje w tych krajach do dnia zamachu czekają na rozwój sytuacji, podobnie zresztą jak większość tych klientów, którzy zaplanowali podjęcie decyzji o wakacjach w drugiej połowie marca – dodaje Damasiewicz.

 
Największy polski multiagent w turystyce sprzedający przez Internet, Call Center oraz Punkty Obsługi Klienta ofertę starannie sprawdzonych, największych polskich organizatorów wyjazdów. Jednocześnie ma w swojej ofercie bilety lotnicze, hotele, ubezpieczenia podróżne oraz umożliwia wynajem samochodów w dowolnym miejscu na świecie. Pierwsza firma e-commerce na warszawskiej GPW, która obsłużyła ponad pół miliona klientów, jest laureatem platynowego trofeum „NAGRODA FAIR PLAY”.
Najlepszy serwis rezerwacyjny według portalu interaktywnie.pl, który w 2013 r. sporządził ranking w oparciu o oceny ekspertów branży internetowej. W 2014 roku po raz ósmy Travelplanet.pl zajął pierwsze miejsce w rankingu sklepów internetowych (turystyka) Money.pl, (wcześniej sporządzanego wspólnie z Gazetą Wyborczą oraz serwisem Wyborcza.biz). W 2010 roku kapituła konkursu Najwyższa Jakość Quality International przyznała spółce tytuł Laureata oraz Złote Godło w kategorii QSERVICES — usługi najwyższej jakości. Portal travelplanet. pl został także laureatem Złotego Godła w konkursie Laur Klienta 2010, w kategorii sklepów internetowych — turystyka.
W 2014 roku Travelplanet.pl uzyskał tytuł Narodowego Championa w konkursie European  Business Awards reprezentował nasz kraj w  8. edycji prestiżowego  europejskiego konkursu, mającego wyłonienie najbardziej innowacyjnych i dynamicznych firm w Europie.