Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) skupi swoje działania marketingowe o światowym zasięgu w 2018 na kampanii tematycznej „Kulinarne Niemcy”. Głównym obszarem kampanii będą oferty kulinarne ze wszystkich części kraju oraz możliwości poznania regionalnych tradycji kulinarnych i odkrycia Niemiec, jako smakowitego celu podróży

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: „Kuchnia niemiecka to różnorodność regionalnych stylów kulinarnych i specjalności. Urozmaicona oferta gastronomiczna – od prostej gospody do restauracji gourmet – należy do mocnych stron Niemiec jako celu turystycznego, którą chcemy zaprezentować w tej kampanii. Skupiając się na regionalnej i sezonowej ofercie wspieramy pozycję Niemiec jako całorocznego celu podróży i pobudzamy turystykę na obszarach wiejskich.”

Jak podaje Monitor Jakości Niemieckiej Turystyki (Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus) 4% zagranicznych turystów decyduje się na podróż do Niemiec wyraźnie ze względu na bogatą ofertę kulinarną. Gastronomia wnosi 3,2 mln noclegów do niemieckiej turystyki przyjazdowej. „Chodzenie do restauracji/kawiarni” dla 53% zagranicznych urlopowiczów jest jedną z najistotniejszych urlopowych aktywności. Więcej respondentów deklaruje tylko „Zwiedzanie zabytków” i „Zwiedzanie muzeów i wystaw”. 40% gości z zagranicy docenia przy okazji urlopu w Niemczech „rozkoszowanie się typową kuchnią regionalną”. DZT wybrało grupę docelową dla swojej kampanii, bazując na ocenie Global Web Index – światowego banku danych, która powstała na podstawie ankiet wśród internautów z 40 krajów. „Traveling foodlovers” są najczęściej relatywnie młodzi, dobrze wykształceni, mają rodziny z dziećmi, żyją w miastach i są bardzo aktywni w kanałach socialmedia.

 

Crossmedialna strategia kampanii

Kampania tematyczna „Kulinarne Niemcy” bazuje na trzech ściśle ze sobą związanych filarach, które zostały ze sobą powiązane poprzez komunikacyjne działania towarzyszące. Projekt filmowy zostanie opracowany w ścisłej współpracy z 16 organizacjami marketingowymi krajów związkowych. Każda zaprezentuje historię swoich specjałów, kuchni regionalnej. Filmy wesprą prezentację multimedialną zarówno w działaniach online, jak i offline, przeprowadzanych przez DZT. Na rynkach zagranicznych DZT zorganizuje na początku 2018 kulinarne eventy, związane ze szparagami, chlebem i winem, na których obecne będą również foodtrucki. Poza tym trendsetterzy na międzynarodowych wydarzeniach typu „cooking event” będą próbować przyrządzić specjały z filmów promocyjnych, co wzmocni przekaz. Poprzez intensywną współpracę z partnerem premium – Niemieckim Instytutem Wina (DWI) – oraz innymi partnerami, DZT rozszerzy obecność całorocznej kampanii na rynkach zagranicznych. Zostaną zorganizowane degustacje wina, a do promocji zostaną zaangażowani profesjonalni sommelierzy.

Gotowanie – element lifestylu

Regionalne targowiska są – podobnie jak festiwale jedzenia czy foodtrucki – ważną częścią składową życia w mieście. Restauratorzy rozwijają swoją ofertę na bazie regionalnych i sezonowych produktów, tak samo jak na podstawie regionalnych przepisów, aby móc zaoferować lokalną, pełną smaku kuchnię. Szczególnie emocjonująco, goście z całego świata przeżywają niemiecką kulturę jedzenia i picia w połączeniu z tradycyjnymi świętami w ciągu całego roku.

Różnorodność ofert – od restauracji z gwiazdkami do streetfoodu

Aktualnie 292 restauracji w Niemczech zostało ocenionych gwiazdkami Michelina (od jednej do trzech), więcej niż kiedykolwiek. Obok tradycyjnej niemieckiej kuchni ofertę gastronomiczną kształtują wpływy śródziemnomorskie, orientalne czy azjatyckie: od przytulnych restauracji aż do przystępnych cenowo szybkich barów z przekąskami.

 

Picie ze smakiem

Wino i piwo są w równej mierze uznawane za niemieckie trunki narodowe, zostały również docenione na całym świecie. Niemiecki Instytut Wina (DWI) zaprezentuje znawcom wina z całego świata, jak wina wytwarzane są w 13 niemieckich regionach winiarskich oraz stworzy możliwość poradzenia się u ekspertów w kwestii win. Enoturystyka znajdzie się wśród głównych tematów kampanii.