Na liście obleganych kierunków wciąż są kurorty nadmorskie. Wybiera się tam aż 73 proc. rodzin – wynika z raportu IRCenter.com, przygotowanego na zlecenie Tchibo.

 

W 9 na 10 przypadkach (89 proc.) to kobiety odpowiadają za organizację i planowanie rodzinnych wakacji. W prawie 4 na 10 przypadków (37 proc.) w organizowaniu wakacji udziela się również partner.

 

Spokojny relaks jest nieco częściej wybieraną formą rodzinnego wyjazdu wakacyjnego niż aktywny wypoczynek (wybrało je odpowiednio: 55 proc. i 45 proc. osób). Najczęściej lubimy odkrywać i zwiedzać nowe miejsca (51 proc.), sportowe rozrywki są na drugim planie (29 proc.). Wśród ulubionych sportów ankietowani najczęściej wymieniają jazdę na rowerze, wycieczki po górach, kajaki i żagle.

 

Polskie rodziny najczęściej wakacje spędzają w kraju (51 proc.), ale zagraniczne wyjazdy nie są już luksusem, 41 proc. spędza wakacje czasem w Polsce, czasem za granicą, a 8 proc. tylko za granicą.

 

Kochamy leżakować na plaży i cieszyć się morskimi falami – polskie morze to najczęściej wybierany kierunek wśród osób spędzających wakacje z rodziną. Jeździ tam 7 na 10 ankietowanych. Popularnością cieszą się również góry (50 proc.) i jeziora (38 proc.).

 

Niemal wszystkie rodziny w trakcie wakacji piją kawę (97 proc.), 6 na 10 z nich (57 proc.) przygotowuje ją samemu, a 4 na 10 (39 proc.) kupuje gotową – w kawiarniach (45 proc.) i restauracjach (31 proc.).

 

W tym roku ulubionej kawy będzie można również spróbować w specjalnych strefach, które pojawią się w pięciu nadmorskich miastach oraz w Olsztynie.

 

W akcji „Lato z Family” gwiazdy będą promować rodzinny i aktywny wypoczynek. Każda strefa będzie miała powierzchnię 400 m kw., podzielona zostanie na część kawiarnianą, plażową (z leżakami) oraz miniprzedszkole – z grami i zabawami dla dzieci.

 

„Lato z Family”:

  • Kołobrzeg (1-9 lipca)
  • Świnoujście (15-23 lipca)
  • Darłówko (28-30 lipca)
  • Łeba (4-6 sierpnia)
  • Władysławowo (11-13 sierpnia)
  • Olsztyn (18-20 sierpnia)