Biznesowe zalety województwa opolskiego będzie można poznać podczas konferencji „Czas na Opolskie”, która odbędzie się 29 maja br. w Centrum Bankowo-Finansowym w Warszawie. Region chce promować swoje najsilniejsze marki, przedstawić wsparcie jakie oferuje firmom i wyjaśnić dlaczego Opolszczyzna jest dobrym miejscem do życia.

Konferencja odbędzie się pod hasłem „Czas na Opolskie”. Jej organizatorami są Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego oraz Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki.

Celem konferencji „Czas na Opolskie” jest zaprezentowanie województwa opolskiego jako miejsca, w którym dobrze rozwija się przedsiębiorczość, które przyciąga inwestorów i w którym dobrze układają się relacje między samorządem a przedsiębiorcami. W konferencji wezmą udział samorządowcy i parlamentarzyści z województwa opolskiego, prezesi wiodących opolskich firm, a także zaproszeni goście (prezes Banku Gospodarstwa Krajowego, prezesi Wałbrzyskiej oraz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej). Będą na nią zaproszeni również przedstawiciele świata biznesu i reprezentanci firm consultingowych.

W programie przewidziano prezentacje najbardziej dynamicznych opolskich firm (m.in. Itaka, Sindbad, Kler, Ustronianka), a także wystąpienia liderów opolskiego biznesu (m.in. Adam Leszkiewicz, prezes Zarządu Grupy Azoty ZAK S.A., Joachim Siekiera, prezes Chespa Sp. z o.o., Bogusław Dawiec, dyrektor operacyjny Polaris Polska, Roman Sitko, prezes Mondelez Production Polska, Artur Wołoszyn, dyrektor Velux, Michał Wyrwał, dyrektor Johnson Controls).

W najnowszym rankingu FDI Intelligence przygotowanym dla „Financial Times”, w kategorii najlepszych regionalnych strategii przyciągania inwestycji w Europie Wschodniej, województwo opolskie znalazło się na piątym miejscu, wyprzedzając m.in. Śląsk czy Wielkopolskę. Region może się pochwalić w ostatnim czasie ściągnięciem wielu inwestorów. Jednym z najbardziej znaczących jest amerykański koncern Polaris, który już we wrześniu br. w Opolu rozpocznie produkcję quadów i pojazdów terenowych. Zatrudni 350 osób, a rocznie z taśm montażowych będzie zjeżdżać 25 tys. pojazdów.

„Tłumaczymy naszym klientom, że na Opolszczyźnie są interesujące zasoby ludzkie. Trzeba tych ludzi tylko zatrzymać w regionie, bo to pracownicy o dużych kompetencjach technicznych, a jednocześnie ich roszczenia finansowe nie są wygórowane – uważa prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Piotr Wojaczek. – Trzeba to wykorzystywać by stworzyć przewagę konkurencyjną nad sąsiednimi regionami: Dolnym Śląskiem i aglomeracją śląską”.

Konferencja „Czas na Opolskie” ma na celu promocję największych inwestycji w regionie opolskim, a także propagowanie działalności Klubu 150.

„Samorządowe władze województwa przywiązują dużą wagę nie tylko do pozyskiwania nowych inwestorów, ale również otaczają opieką przedsiębiorstwa już funkcjonujące w regionie. Dlatego do życia powołały Klub 150, który skupia najbardziej dynamiczne firmy, które mają największy wpływ na gospodarkę regionu. Celem Klubu 150 jest stworzenie idealnych warunków do funkcjonowania firm, wymiana doświadczeń, a także zdiagnozowanie konkretnych potrzeb np. w zakresie edukacji zawodowej i znalezienie systemowych rozwiązań pomagających w rozwoju firm” – powiedział PAP koordynator Klubu 150 i kierownik Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, Sławomir Janecki.

„To jest jeden z najlepszych przykładów dobrego dbania o inwestora. Klub 150 jest jednym z naszych ulubionych projektów, który pokazujemy w całej Polsce. Chodzi zarówno o zaangażowanie inwestycyjne, jak i zaangażowanie w szkolnictwo zawodowe, CSR, a także dbanie o lokalną społeczność. Klub 150 pomaga nam, ponieważ jednym telefonem jesteśmy w stanie poinformować o istotnych zmianach połowę inwestorów, jakich mamy w regionie” – mówi wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.