Wzrost oferowania o 71% od 2010 roku utrwala pozycję Emirates jako największych na świecie międzynarodowych linii lotniczych

Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie, 11 lipca 2014 r. – Emirates odebrały 50. Airbusa A380, umacniając swoją pozycję jako największego na świecie międzynarodowego przewoźnika [i].

Ostatnia dostawa powiększyła flotę Emirates, składającą się wyłącznie z szerokokadłubowych samolotów, o 224 maszynę. Przewoźnik jest największym na świecie operatorem Airbusów A380, a także Boeingów B777.

Po wprowadzeniu do użytkowania 50. Airbusa A380 na początku sierpnia br., Emirates będą oferować tygodniowo 5,7 mld miejsc na kilometr trasy (Available Seat Kilometres) do 145 miast na całym świecie – od Los Angeles po Auckland. Od kwietnia 2010 roku przewoźnik otrzymał 96 samolotów (w tym wyłącznie Airbusy A380 i Boeingi 777), zwiększając zdolności przewozowe o 64% w zakresie tono-kilometrów (ATKM – Available Tonne Kilometres) i o 71% w zakresie miejsc na kilometr trasy (ASKM – Available Seat Kilometeres), jednocześnie stale utrzymując wskaźniki zapełnienia miejsc na poziomie blisko 80%. W tym okresie Emirates dodały również 48 miast do swej globalnej siatki połączeń.

Emirates odnotowały ogromny wzrost organiczny w ciągu ostatnich 4 lat, prawdopodobnie najszybszy wśród wszystkich linii lotniczych w historii. Mówiąc obrazowo, zwiększyliśmy nasze oferowanie o równowartość oferty niektórych średniej wielkości linii lotniczych. Ponadto utrzymujemy wysokie wskaźniki wykorzystania miejsc oraz rentowności. To wiele mówi o sile naszej światowej klasy produktów, a także o naszym modelu biznesowym, który opiera się na oferowaniu efektywnych połączeń pomiędzy Dubajem, a prawie co drugim miastem na świecie – powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates.

Zakup Airbusów A380 okazał się dla nas znaczącym sukcesem. Jego wyznacznikiem jest niesłabnące zainteresowanie klientów i wysoki wskaźnik zapełnienia miejsc na każdej trasie obsługiwanej przez tę maszynę. A380 pomaga nam zaspokajać zapotrzebowanie klientów na kluczowych trasach, działać bardziej efektywnie na lotniskach z ograniczoną liczbą slotów, a także wprowadzać nowe rozwiązania pokładowe, które zmieniły jakość podróżowania. W przyszłości będziemy świadkami ogromnego rozwoju naszej floty – pod koniec 2017 roku będziemy mogli poszczycić się liczbą około 90 Airbusów A380, które będą obsługiwać istniejące i nowe trasy planowane dla tego samolotu – dodał Clark.

A380 dostarcza wiele wymiernych korzyści swoim operatorom, przyczyniając się do zwiększania ruchu pasażerskiego, wskaźników wykorzystania miejsc oraz poprawy ich udziału w rynku. Przekazanie 50. Airbusa A380 liniom Emirates oznacza dalsze możliwości zwiększania rentowności, a także stanowi potwierdzenie niezwykłej wizji Emirates i prezesa Clarka – powiedział John Leahy, dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów.

Największy operator A380

Emirates posiadają największą siatkę połączeń obsługiwanych przez A380 spośród wszystkich komercyjnych linii lotniczych na świecie. Samoloty te w barwach Emirates obsługują obecnie 27 lotnisk na 5 kontynentach. Przewoźnik oferuje również loty na trasie Dubaj-Los Angeles, które jest obecnie najdłuższym na świecie połączeniem lotniczym A380. Do końca bieżącego roku liczba miast obsługiwanych przez A380 w barwach Emirates wzrośnie do 33. Siatka A380 powiększy się o Kuwejt (16 lipca), Mumbaj (21 lipca), Frankfurt (1 września), Dallas (1 października), San Francisco (1 grudnia) i Houston (3 grudnia).

Do tej pory należąca do przewoźnika flota A380 obsłużyła 27,5 mln pasażerów, wykonując ponad 68800 lotów na dystansie ponad 405 mln kilometrów. A380 w barwach Emirates odwiedził również ponad 40 portów lotniczych na całym świecie w celach operacyjnych i testowych.

Przewoźnik zatrudnia obecnie ponad 10000 członków personelu pokładowego i 900 pilotów specjalnie wyszkolonych w zakresie obsługi rosnącej floty A380.

Portfel zamówień bezpośrednio i pośrednio sprzyja tworzeniu miejsc pracy w całym łańcuchu dostaw

Emirates posiadają w portfelu zamówień 299 szerokokadłubowych samolotów, w tym 90 Airbusów A380, co bezpośrednio i pośrednio wpływa na tworzenie i utrzymanie tysięcy miejsc pracy w całym łańcuchu produkcji i dostaw samolotów. Wiele z tych nowych maszyn zastąpi starsze samoloty z floty Emirates.

Nowoczesne, wydajne samoloty zawsze były kluczowe dla modelu biznesowego przewoźnika. Umożliwiają one lepszą wydajność operacyjną, a także możliwość zaoferowania pasażerom najnowszych funkcji, podnoszących jakość podróży. Średni wiek floty Emirates wynosi 74 miesiące, podczas gdy średnia w branży to 140 miesięcy.

Na pokładzie 50. A380, lecącego z Hamburga do Dubaju, znajdowało się 41 ton ładunku obejmującego odżywki Plumpy Nut, które zostaną wykorzystane na potrzeby istniejących regionalnych programów żywieniowych, głównie w Jemenie. Pomoc zapewniła Fundacja Airbusa i Action For Hunger. Odżywki te, oparte na orzeszkach ziemnych, będą wykorzystywane do dokarmiania dzieci do lat pięciu, cierpiących na poważne niedożywienie. Ładunek będzie przechowywany w placówce ONZ United Nation Humanitarian Response w Dubaju. Była to największa humanitarna przesyłka cargo w historii Airbusa.

­[i]Emirates są największym operatorem pod względem oferowanych międzynarodowych pasażerokilometrów. Źródło: World Air Transport Statistics (WATS) 2013 (58. edycja).

Loty międzynarodowe

Miejsce Linia lotnicza Liczba pasażerokilometrów (w mln)
1 Emirates 209,377
2 United Airlines 141,364
3 Lufthansa 139,098
4 Delta Airlines 129,143
5 Air France 127,815
6 British Airways 126,841
7 Ryanair 102,922
8 Singapore Airlines 95,470
9 Cathay Pacific Airways 93,672
10 KLM 89,040

Ogólnie (Loty międzynarodowe + krajowe)

Miejsce Linia lotnicza Liczba pasażerokilometrów (w mln)
1 United Airlines 286,802
2 Delta Air Lines 277,560
3 Emirates 209,377
4 American Airlines 206,551
5 China Southern Airlines 147,841
6 Southwest Airlines 145,124
7 Lufthansa 144,236
8 Air France 136,405
9 British Airways 130,129
10 Qantas Airways 110,203