Serwisy e-commerce z branży podróżniczej mają na swoich blogach średnio 207 opublikowanych artykułów, które generują około 49 tys. miesięcznych odwiedzin.
To statystyki będące wynikiem analizy przeprowadzonej przez agencję Elephate w raporcie „Ranking blogów w e-commerce”. W ten sposób wyłoniono liderów, którzy przy pomocy content marketingu angażują największą grupę czytelników w branży.
Raport powstał dzięki danym pochodzącym z narzędzia Senuto. Analizie poddano setki sklepów internetowych prowadzących działania content marketingowe przy pomocy blogów, aby finalnie wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch organiczny z wyszukiwarki Google.
Jedną z analizowanych branż e-commerce są „Podróże”. W tej kategorii przeciętny ruch organiczny pojedynczego artykułu wynosi 241 odwiedzin miesięcznie.
Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się r.pl, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 224 tys. odwiedzin miesięcznie. Na podium stanęły również witryny fly.pl (130 tys. odwiedzin) oraz travelist.pl (86 tys. odwiedzin).
– Dzisiaj, z nieukrywaną dumą, mogę powiedzieć, że nasz blog jest jednym z najważniejszych, bezpłatnych kanałów wspierających sprzedaż na platformie r.pl. Oczywiście nie spoczywamy na laurach. Mamy plany na rozwój tej części witryny oraz świeże pomysły, by uczynić ją jeszcze lepszą i bardziej angażującą dla odwiedzających. Dziękuję z tego miejsca każdemu, kto przyczynił się do rozwoju tego konceptu. To Wasze zaangażowanie sprawiło, że możemy się dzisiaj cieszyć takim sukcesem – wyjaśnia Piotr Wilk, Senior Ecommerce Manager w r.pl.
Ciekawym wnioskiem płynącym z przeprowadzonego badania jest fakt, że najniższy udział użytkowników odwiedzających treści blogowe, względem innych podstron w serwisie, ma właśnie branża podróżnicza. To oznacza, że internauci znacznie częściej szukają ofert niż treści blogowych. Ciągle jednak grono czytelników jest wyjątkowo szerokie – okazuje się, że nawet większe niż w takich branżach jak moda, czy sport!
– Publikując raport, chcieliśmy umożliwić wszystkim prowadzącym blogi w sklepach internetowych porównanie osiąganych wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów w swojej branży, co pozwoli im udoskonalić własną strategię. Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek. To dowodzi, że internet jest demokratycznym miejscem, w którym jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO – mówi Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate.
Spośród serwisów e-commerce w branży „Podróże” wyróżniona została także Itaka.pl, jako witryna z najmniejszym udziałem artykułów z zerowym ruchem organicznym.
Analizując działalność najpopularniejszych blogów marek e-commerce, zespół Elephate przyjrzał się zabiegom, które służą zdobywaniu ruchu organicznego. Pod lupę wzięto dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści. Każdy z liderów w swojej branży doczekał się indywidualnej analizy, która wykazała, jak istotną częścią serwisu jest właśnie sekcja contentowa.
– Blog to główny filar treści w arsenale każdego e-commerce. Wybór metryk do śledzenia użytkowników powinien być oparty na KPI, które wyznaczamy dla naszej sekcji z artykułami. Jednym z kluczowych celów jest zrozumienie, czy użytkownicy rzeczywiście angażują się w nasze treści – zaznacza Mariusz Michalczuk, CEO i co-founder firmy Conversion.
– Artykuł blogowy to przestrzeń, w której możesz bardziej szczegółowo opisać produkt, uzupełniając tym samym informacje podane na karcie produktu. W tekście możesz uwzględnić jego zastosowanie, zarekomendować komplementarne oferty lub akcesoria, czy dokonać porównania go z innymi. Całość warto uzupełnić rozbudowanymi opiniami od innych kupujących – mówi Renata Gajoch-Bielecka Head of Content w edrone.
Kompletny raport to prawie 200 stron ciekawych informacji, statystyk oraz wniosków
Wśród partnerów publikacji można znaleźć takie firmy jak IdoSell, Conversion, Cyber Folks, Casbeg, czy WhitePress.