Linia KLM  tworząc swój najnowszy film na temat standardowych procedur w czasie lotu wykorzystała technikę dekoracyjną słynnej holenderskiej ceramiki z Delft. Obraz składa się z ponad tysiąca ręcznie malowanych płytek dopracowanych w każdym detalu. Można go zobaczyć na stronie http://flightsafety.klm.com/home, a od początku listopada br. jest również wyświetlany podczas międzykontynentalnych rejsów KLM. Słynne niebieskie wzory ozdobią także najnowsze wyposażenie cateringu w Klasie Ekonomicznej holenderskiej linii, a wcześniej zainspirowały Marcella Wendersa przy tworzeniu zastawy stołowej dla World Business Class – Klasy Biznes KLM.


Piękno holenderskiego fajansu z Delf 

Każda z ponad tysiąca ceramicznych płytek została ręcznie wykonana i pomalowana z dbałością o najmniejszy szczegół. Produkcję rozpoczęto od przeniesienia scenariusza na ręcznie malowane rysunki, które następnie naniesiono na płytki ceramiczne. W rolę modelek dla ilustratorów wcieliła się załoga pokładowa KLM, także jej głosy wykorzystano w obrazie. Cały proces tworzenia filmu można zobaczyć na stronie http://flightsafety.klm.com/makingof.

Holenderskie wzornictwo


Podobnie, jak unikatowy film na temat standardowych procedur w czasie lotu, również najnowszy koncept cateringu w Klasie Ekonomicznej „Tasty Blue”, inspirowany był wzornictwem ceramiki z Delft. Wózki, podkładki, pojemniki na sztućce czy kubki zdobione są motywami typowymi dla holenderskich wyrobów ceramicznych. Tradycyjne holenderskie wzornictwo towarzyszy KLM od wielu lat, przykładem są porcelanowe miniatury holenderskich kamienic Delft Blue, których zbiór co roku 7 października (w dniu urodzin linii KLM) powiększa się o kolejny model. Od roku 1950 miniaturowe holenderskie domki rozdawane są wśród podróżnych Klasy Biznes KLM. Zastawa stołowa World Class Biznes i nowe wnętrze samolotów również zostały stworzone przez holenderskich projektantów. Ponadto KLM ma długą tradycję w serwowaniu podróżnym Klasy Biznes wykwintnych dań komponowanych przez słynnych holenderskich szefów kuchni. W ten sposób linia podkreśla swoje holenderskie korzenie i międzynarodowy sznyt.