Kim jest polski podróżnik? Ruszyła VI edycja Ogólnopolskiego Badania Podróżników

Dokąd, z kim i jak często wyjeżdżali polscy podróżnicy w 2023 roku? Jakie są ich podróżnicze plany? Gdzie szukają inspiracji? Czy planując swoje podróże, korzystają z pomocy sztucznej inteligencji? Odpowiedzi na te i inne pytania poznamy już wkrótce – w postaci raportu.

30 marca wystartowała VI edycja Ogólnopolskiego Badania Podróżników. Potrwa ono do 30 kwietnia, a w czerwcu poznamy wyniki w formie raportu.

 

To największe takie badanie w Polsce, którego celem jest poznanie opinii polskich podróżników – ich preferencji, profili podróżniczych oraz tego, kogo czytają, gdzie jeżdżą i co ich motywuje.

Projekt pomaga wyłonić m.in.: destynację roku, aktualny podróżniczy trend, a także najbardziej inspirujące blogi i konta społecznościowe, czyli wpływowe osobistości polskiego rynku podróżniczego.

Tegoroczne badanie poszerzyliśmy o dodatkowe pytania dotyczące otaczającego nas w ostatnim czasie trendu – AI. Sztuczna inteligencja znajduje coraz więcej zastosowań, również w branży podróżniczej. Dlatego w obecnej ankiecie poruszyliśmy temat wykorzystania jej przy planowaniu podróży. Jakie polscy podróżnicy widzą korzyści i słabości tego typu rozwiązań? Jak i jak często z nich korzystają? Dowiemy się już wkrótce!

 

Inicjatorami projektu są Marcin Glądała oraz Łukasz Nowak, natomiast głównym analitykiem – Przemysław Huk. Badanie realizowane jest z wykorzystaniem metodologii CAWI (Computer Assisted Web Interview) oraz we współpracy z Instytutem MANDS Badania Rynku i Opinii. W poprzedniej edycji wzięło udział ponad 8500 uczestników.

 

Ankieta dostępna jest na stronie badaniepodroznikow.pl. Osoby uczestniczące w badaniu mogą wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody. W tym roku będą to: wyprawa na Islandię od Soliści Adventure Club, a także nagrody od partnerów – Viking, Osprey, Sea to Summit oraz Decathlon. Partnerem medialnym projektu jest All Inclusive – luksusowy magazyn o podróżach.

 

Czas badania: 30 marca 2024 –  30 kwietnia 2024

Informacje o badaniu: Projekt realizowany jest z wykorzystaniem metodologii CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu może wziąć udział każda osoba, która wypełni kwestionariusz wywiadu udostępniany przez organizatora oraz partnerów projektu.

Inicjatorzy badania: Marcin Glądała (podróżnik, wiceprezes zarządu Soliści Adventure Club), Łukasz Nowak (podróżnik, założyciel i prezes zarządu Soliści Adventure Club)
Współorganizatorzy: Soliści Adventure Club oraz MANDS Instytut Badania Rynku i Opinii
Partnerzy: Viking, Osprey, Sea to Summit, Decathlon

Partner medialny: All Inclusive – luksusowy magazyn o podróżach
Główny analityk badania: Przemysław Huk

Ankieta: https://badaniepodroznikow.pl/ankieta-obp/

Facebook: https://www.facebook.com/badaniepodroznikow/

Instagram: https://www.instagram.com/obp.badanie.podroznikow/

Strona internetowa: www.badaniepodroznikow.pl