Na początku lutego 2016 roku grupa VI Hotels & Resorts przekształciła się w Vienna House. Ta nowa marka w świecie hotelarskim jednoczy cztery indywidualne linie hoteli: designerskie hotele andel’s, energetyczne hotele biznesowe angelo, stawiające na gościnność hotele linii Easy oraz eleganckie hotele Vienna House.


W Polsce do sieci Vienna House należy pięć hoteli: andel’s by Vienna House Lodz, andel’s by Vienna House Cracow, angelo by Vienna House Katowice, Vienna House Easy Chopin Cracow oraz Vienna House Amber Baltic Miedzyzdroje. Każdy z nich wpisuje się w nową strategię, którą jest upraszczanie, połączenie finezji i prostoty, ale też gościnność przy zachowaniu własnej indywidualności.

Przemiany na polskim rynku

W krakowskim Vienna House Easy Chopin Cracow motywem przewodnim stała się natura i hołd dla regionu. Wśród funkcjonalnie zaaranżowanych przestrzeni, goście będą mogli spróbować zdrowych, regionalnych potraw – w tym domowych wyrobów szefowej kuchni i propozycji wegańskich. Co z pewnością wyróżnia ten hotel od pozostałych to indywidualne podejście do gościa. Odręcznie pisane przez obsługę listy powitalne, napis „Cieszymy się, że jesteś” na lustrze to tylko nieliczne nowości mające wywołać uśmiech od samego początku pobytu. Drzwi hotelu są też otwarte na dzieci, na które czeka maskotka oraz zestaw kreatywny, rozwijający twórcze zdolności malucha. Wyjątkowo przyjazny dla rodziny jest też Vienna House Amber Baltic Międzyzdroje, gdzie dzieci w różnym wieku mogą bawić się na przygotowanych dla nich salach zabaw oraz brać udział w programach animacyjnych. Zmianom uległa również oferta gastronomiczna. Dania bazują na naturalnych i zdrowych produktach, a niebawem w stałej ofercie pojawi się też żywność bezglutenowa. Można delektować się kiszonkami czy jogurtem domowej roboty. Również andel’s by Vienna House Cracow i angelo by Vienna House Katowice wprowadził regionalne propozycje do menu śniadaniowego. W angelo niebawem będzie można kupić lokalne pamiątki, takie jak mydło z sadzy, a w hotelowym Jazz Barze obejrzeć mecz piłkarskiej Ligii Mistrzów. Pofabryczny klimat i wyrafinowany design to zdecydowanie atuty hotelu andel’s by Vienna House Lodz. Zmiany, jakimi może się pochwalić, to m.in. dostęp do elektronicznych wydań międzynarodowych magazynów oraz aplikacja elektronicznego zameldowania i wymeldowania, która pojawi się niebawem. W tym hotelu kładzie się również nacisk na zmiany wewnętrzne – motywowanie pracowników do dzielenia się własnymi pomysłami. Goście andel’s by Vienna House Cracow już w taksówce z lotniska mogą skorzystać z bezpłatnego WiFi, a w hotelowym Oscar’s Barze spróbować wyśmienitego steku T-Bone, który uchodzi za najlepszy w mieście.

Wszystkie hotele Vienna House stawiają na lokalność i sezonowość oferty gastronomicznej, co jest szczególnie widoczne na bufetach śniadaniowych, które obfitują w świeżo wypiekane chleby i ciasta, jogurty domowej roboty czy lokalne specjały od miejscowych dostawców.

Globalne zmiany marki

W procesie rebrandingu skupiono się przede wszystkim na wprowadzeniu nowych rozwiązań, które mają spełniać potrzeby gości. Marka stawia na gościnność, czego symbolem jest otwarte i przyjazne lobby, a także na udogodnienia technologiczne, takie jak dostęp do szybkiego Internetu, możliwość skorzystania z internetowej usługi concierge czy mobilnego zameldowania. Austriacka sieć wprowadziła również nową identyfikację wizualną oraz mobilną i w pełni responsywną stronę internetową www.viennahouse.com, z blogiem podróżniczo-kulinarnym House Stories.

Nowa nazwa sieci ma symbolizować wszystkie te zmiany. Pierwszy człon nazwy, „Vienna”, nawiązuje do miejsca pochodzenia firmy, związanej z nim jakości życia i energii miasta. Drugi człon, „House”, symbolizuje miejsce, z którym jesteśmy związani, gdzie możemy czuć się sobą. Miejsce, gdzie spotykają się rodziny i dokąd zapraszamy przyjaciół i gości jako gospodarze – tak Rupert Simoner, prezes zarządu Vienna House, wyjaśnia nową nazwę sieci.

Vienna House to synonim podróży i nowych doświadczeń. Mimo wspólnej marki, cztery linie hotelowe zachowują swój indywidualny charakter. Wspólnym mianownikiem jest wiara w piękno prostoty i radość z codziennych przyjemności. Cel? Pozostaje bez zmian: stale zachwyceni goście!