Kapituła Dzieci i Młodzieży to nowość w VII edycji ogólnopolskiej kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie (HPR). W ramach akcji od 2008 roku jury ocenia obiekty hotelowe pod względem przyjazności rodzinie. Obecna edycja 2014/2015 jest pierwszą, w której hotele będą oceniane również przez najmłodszych.

Hotel Przyjazny Rodzinie to ogólnopolska kampania i konkurs, których celem jest ocena i promocja obiektów hotelowych, tworzących atrakcyjne warunki wypoczynku i pobytu dla rodzin z dziećmi w różnym wieku. Przez 7 lat oceniono i przyznano certyfikaty 450 obiektom hotelowym.
W kwietniu w ramach kampanii została stworzona Kapituła Dzieci i Młodzieży HPR. Jej szefami zostali Jan Kietliński oraz Pola Zabielska. Pola będzie zajmowała się dziećmi do 12. roku życia, a Janek dziećmi i młodzieżą 12+.
– Od samego początku projektu Hotel Przyjazny Rodzinie dzieci były dla nas najważniejsze, bo to dla ich komfortu tworzyliśmy miejsca przyjazne rodzinnemu wypoczynkowi. Po siedmiu latach i ponad 500 audytach Kapituły dzieci, które przez wiele lat oceniały hotele, zdobyły ogromne doświadczenia. Stąd też pomysł, aby to one opowiedziały swoim słowami, jak w ich opinii wyglądają obiekty przyjazne rodzinie – mówi Violetta Hamerska, przewodnicząca Kapituły Hotel Przyjazny Rodzinie.
„Mała Kapituła” będzie prowadziła własną ocenę audytowanego hotelu w postaci rysunków, zdjęć, filmów, opisów (w zależności od wieku dziecka/dzieci) zgodnie z pytaniami: Dlaczego ten hotel uważam za wyjątkowy? Czym on się wyróżnia? Te oceny będą prezentowane przy relacji z danego obiektu.
– Myślę, że będzie to niezwykle ciekawe doświadczenie dla nas wszystkich, wynikające z różnorodnych oczekiwań w zależności od wieku dzieci i młodzieży. Wiem też od naszych członków Kapituły, że dzieci aktywnie biorą udział w pisaniu relacji z pobytu. Jestem bardzo ciekawa, jak będą wyglądały oceny Kapituły Dzieci i Młodzieży HPR – dodaje Hamerska.
Zbieranie zgłoszeń hoteli do udziału w konkursie trwa do 30 czerwca 2015 roku. Więcej informacji znajduje się na stronie www.rodzinawhotelu.pl.

O akcji:
Hotel Przyjazny Rodzinie to ogólnopolska kampania i konkurs mające na celu promowanie takich miejsc noclegowych w Polsce, w których rodziny z dziećmi oraz przyszłe matki mogą się czuć komfortowo, spokojnie i bezpiecznie. Jednym z rezultatów kampanii jest stworzenie nowej kategorii hoteli w Polsce: HOTEL RODZINNY, rozumiany jako miejsce przyjazne i spełniające określone standardy dla rodzin z dziećmi i kobiet w ciąży. Każdego roku, w ramach akcji, wyselekcjonowanym hotelom przyznawane są specjalne certyfikaty, ważne przez rok.
Zasady konkursu:
Każdy obiekt, zgłaszający się do konkursu, zostaje zweryfikowany przez Kapitułę i ubiega się o certyfikat „HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE” danej edycji. Członek Kapituły, weryfikując hotel, przyznaje punkty zgodnie z kwestionariuszem, sprawdzając, czy dany obiekt spełnia kryteria edycji. Obiekt, który otrzyma najwięcej punktów w danej kategorii zostaje laureatem tej kategorii. Obiekty, przystępując do konkursu, decydują w jakiej kategorii konkurują.

Kategorie:
Hotele w kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie są oceniane w następujących kategoriach:
•    najlepszy hotel na wypoczynek i wakacje dla rodziny
•    najlepszy hotel miejski dla rodziny
•    najlepszy pensjonat dla rodziny
•    najlepszy ośrodek wypoczynkowy dla rodziny
•    najlepszy hotel sieciowy miejski dla rodziny
•    najlepszy hotel sieciowy na wypoczynek dla rodziny
Dodatkowo, w trakcie trwania konkursu odbywa się głosowanie internautów i gości hotelowych, którzy przyznają statuetkę ulubionemu hotelowi. Biuro: Hotel Przyjazny Rodzinie, ul. Kwidzyńska 1a, 04-695 Warszawa, tel. 604 486 279, email: etirez@etirez.pl, www.rodzinawhotelu.pl