W ramach globalnej strategii rozwoju i dywersyfikacji turystyki, Sekretariat Turystyki Stanu Jalisco zorganizuje w dniach 23 września – 10 października 2025 r. prestiżową trasę promocyjną po Europie.

Koncentrując się na umacnianiu swojej międzynarodowej obecności, roadshow odwiedzi kluczowe miasta: Paryż, Warszawę, Frankfurt, Barcelonę, Madryt, Rzym i Mediolan. 29 września zaprezentuje się w polskiej stolicy. Kulminacją działań będzie udział w dwóch najważniejszych wydarzeniach branży turystycznej w regionie: targach IFTM Top Resa (Paryż) oraz TTG Travel Experience (Rimini, Włochy).

 

Turystyka i inwestycje – podwójny cel

Poza promocją turystyczną, istotnym filarem inicjatywy jest prezentacja możliwości inwestycyjnych w sektorze turystyki – zarówno w głębi stanu, jak i na jego spektakularnym wybrzeżu Pacyfiku, gdzie realizowane są projekty o ogromnym potencjale w segmencie turystyki luksusowej, hotelarstwa i doświadczeń zrównoważonych.

Na czele delegacji stanie Michelle Fridman, Sekretarz Turystyki Stanu Jalisco, której misją będzie zacieśnianie relacji z kluczowymi rynkami europejskimi – zwłaszcza z Francją i Włochami. Kraje te mają strategiczne znaczenie, ponieważ ich turyści spędzają w Meksyku dłuższy czas i generują wyższe przychody.

 

Pełne doświadczenie Jalisco w Europie

Pod hasłem „Jalisco to Meksyk” region zaprezentuje w każdym z miast serię ekskluzywnych wydarzeń, obejmujących:

  • prezentacje destynacji z nowymi produktami, atrakcjami i wydarzeniami,
  • degustacje kuchni i lokalnych trunków, takich jak tequila i raicilla,
  • spotkania z mediami branżowymi i influencerami,
  • szkolenia dla agentów turystycznych wspierające sprzedaż,
  • rozmowy B2B z kluczowymi partnerami branżowymi w celu budowania biznesu i strategicznych aliansów.

„To jedna z najbardziej intensywnych i znaczących międzynarodowych akcji promocyjnych, jakie realizowaliśmy w ostatnich latach” – podkreśla Sekretarz Michelle Fridman. – „To dowód naszego zaangażowania w pozycjonowanie Jalisco jako destynacji pierwszego wyboru dla europejskich podróżnych, którzy poszukują autentyczności, kultury i wyjątkowych doświadczeń.”

 

Jalisco – tętniące serce Meksyku

Kolebka mariachi i tequili, Jalisco to dusza Meksyku – destynacja łącząca tradycję, autentyczność i gościnność. Do najważniejszych atrakcji należą:

  • Guadalajara – stolica stanu, tętniąca życiem kulturalnym i architekturą,
  • 12 Pueblos Mágicos (Magicznych Miasteczek), takich jak Tequila i Tlaquepaque,
  • słoneczne plaże Puerto Vallarta i Costalegre – wschodząca perła turystyki luksusowej,
  • Jezioro Chapala – największe w Meksyku, otoczone malowniczymi krajobrazami i rzemieślniczymi wioskami.

W 2026 roku Jalisco odegra wyjątkową rolę jako gospodarz Mistrzostw Świata FIFA oraz będzie świętować Rok Gastronomii Jalisco, podkreślając bogactwo swojej kuchni i jej znaczenie w skali międzynarodowej.

Region posiada trzy chronione apelacje pochodzenia: tequilę, raicillę i chili z Yahualica, które są istotną częścią jego globalnej tożsamości i promocji.

 

Zaangażowanie w rozwój i nowe rynki

Ta intensywna europejska trasa stanowi filar międzynarodowej strategii Jalisco, potwierdzając jego rolę jako jednego z najbardziej dynamicznych regionów turystycznych Meksyku. Dzięki bezpośrednim kontaktom z europejską branżą turystyczną, Jalisco chce wzmocnić swój międzynarodowy wizerunek, pozyskać nowe rynki źródłowe, przyciągnąć inwestycje oraz umacniać pozycję regionu, budując wartość w duchu zrównoważonego rozwoju.