Od momentu powstania w 2022 roku projekt Kosmopark – interaktywna wystawa poświęcona  eksploracji kosmosu – zrewolucjonizował podejście do nauki i edukacyjnej rozrywki. Ten  innowacyjny koncept, łączący technologię z emocjonującym doświadczeniem oraz nowoczesną  narracją edukacyjną, odwiedził już blisko 17 miast w Polsce i za granicą. Już we wrześniu zawita  do Warszawy, a następnie rozszerzy swoją działalność na Hiszpanię i Niemcy, otwierając nowy  rozdział ekspansji. Do tej pory Kosmopark przyciągnął ponad 500 tysięcy odwiedzających i  generuje ponad 8 milionów złotych przychodów rocznie. 

– Kosmopark to przestrzeń, w której dosłownie można „dotknąć” kosmosu – mówi Maria  Sołoniewicz, Dyrektor Marketingu Kosmoparku – Zależało nam, by stworzyć miejsce, które zachwyca,  bawi i angażuje, a jednocześnie inspiruje do odkrywania kosmosu i wszechświata. Nie jesteśmy  typowym centrum nauki, ani klasycznym parkiem rozrywki – łączymy oba te światy, tworząc nową  jakość pełną emocji, zaskoczeń i kosmicznego klimatu. To wyjątkowe doświadczenie, które łączy  pokolenia i zostaje w pamięci na długo – dodaje. 

Wystawa wprowadza odwiedzających w świat kosmosu poprzez technologie immersyjne: wirtualną  rzeczywistość (VR), symulatory mikrograwitacji, wagę planetarną, nowoczesne planetarium oraz  interaktywne strefy eksperymentalne. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, od widowiskowych efektów i  technologii immersyjnych po elementy zabawy i edukacji w lekkiej, przystępnej formie. 

Średnio 6 tysięcy osób miesięcznie odwiedza wystawę, a do tej pory zorganizowano już ponad 10  tysięcy wycieczek szkolnych i przedszkolnych. Choć Kosmopark nie jest miejscem typowo  edukacyjnym, to w lekki sposób pobudza ciekawość i zainteresowanie nauką – zwłaszcza wśród  najmłodszych. Po wizycie w tym kosmicznym miejscu aż 73 tysiące dzieci zadeklarowało, że chciałoby  zostać astronautami, a 90% szkół oceniło Kosmopark jako najciekawszą wycieczkę w roku szkolnym. 

– Wierzymy, że miejsca takie jak Kosmopark mogą realnie przyczynić się do rozbudzania  kreatywności, odwagi w marzeniach i otwartości dzieci na świat nauki i technologii. Nie chodzi o to,  by każde dziecko zostało astronautą, ale by uwierzyło, że może sięgnąć po coś wielkiego – nawet jeśli  na pierwszy rzut oka wydaje się to odległe – podkreśla Maria Sołoniewicz. 

Po sukcesach m.in. w Gdyni, Gdańsku, Krakowie, Łodzi czy Wrocławiu, Kosmopark aktualnie gości w  Zabrzu i Olsztynie, a w połowie września br. otworzy się w centrum handlowym Blue City w  Warszawie. Jeszcze w tym roku zawita także do Radomia i Białegostoku. Projekt już przekroczył  granice Polski – był obecny na Litwie i Łotwie. Trwają również rozmowy na temat stacjonarnej wersji 

Kosmoparku w jednym z dużych europejskich miast – z myślą o stworzeniu przestrzeni warsztatowej  i centrum wydarzeń tematycznych. 

– Kosmos znów stał się tematem, który porusza wyobraźnię – mówi Maria Sołoniewicz. – Widzimy  to także w Polsce, gdzie sukcesy astronautów, w tym niedawny lot naszego rodaka, przyciągnęły  uwagę milionów ludzi. Kosmopark idealnie wpisuje się w ten trend – to miejsce, gdzie każdy może  poczuć, jak wygląda prawdziwa przygoda z kosmosem. Łączymy emocje, technologię i zabawę w  sposób, który fascynuje i zostaje w pamięci na długo – podsumowuje Maria Sołoniewicz.