Zgodnie z filozofią marki Mercure, która od ponad 50 lat zaprasza podróżnych do
odkrywania lokalnej kultury i tradycji, Mercure Katowice Centrum zorganizował
wyjątkowe wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think”. Spotkanie, połączyło temat
zrównoważonego rozwoju z kreatywnością i doskonale wpisało się w charakter
Katowic – miasta, które dynamicznie zmienia się w jedno z najważniejszych centrów
biznesowych w Polsce. Tylko w 2024 roku w regionie odbyło się prawie 6 tys.
wydarzeń, gromadząc blisko 800 tys. uczestników. Tym samym hotel nie tylko
świętuje 4 lata działalności, ale także inspiruje, pokazując, jak nowoczesna gościnność
łączy się z odpowiedzialnością za otoczenie i wspieraniem lokalnej społeczności.
Przestrzeń odpowiadająca na dynamiczny rozwój regionu
Rozwój Katowic jako destynacji biznesowej wymaga elastycznej infrastruktury. Mercure
Katowice Centrum odpowiada na te potrzeby, rozbudowując zaplecze konferencyjne.
Nowa sala Karbon (46 m²) uzupełnia istniejące sale Grafit (35 m²) i Antracyt (62 m²),
dając łącznie 143 m² przestrzeni dla maksymalnie 130 osób. Inwestycja umożliwia też
organizację bankietów do 80 gości. Dzięki 268 pokojom hotel oferuje pełne zaplecze dla
uczestników konferencji i wydarzeń w samym sercu miasta.
„Katowice dynamicznie rozwijają się jako jedno z głównych centrów biznesowych w
Polsce, a my – jako hotel wpisany w tkankę miasta – chcemy być częścią tej
transformacji. Nasze 4. urodziny to doskonały moment, by zaprezentować nową
przestrzeń konferencyjną. To nie tylko dodatkowa sala, ale przede wszystkim
kompleksowe i zrównoważone rozwiązanie dla organizatorów, którzy poszukują miejsca
spójnego z wartościami nowoczesnego biznesu” – mówi Agnieszka Węgrzyn-
Chwiłkowska, Zastępca Dyrektora Generalnego w Mercure Katowice Centrum.
Re-style, Re-think – zrównoważony rozwój w praktyce
Urodzinowe wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think” było manifestacją filozofii, która
przyświeca hotelowi od samego początku. Obiekt, posiadający certyfikaty Green Key i
LEED Platinum, realizuje strategię „Green and Clean”. Wykorzystuje ekologiczne materiały,
odnawialne źródła energii i ogranicza plastik. Charakterystyczna fasada z dwiema
zielonymi ścianami, porośniętymi 11 tysiącami roślin, stała się zieloną oazą w Katowicach.
Głównym punktem wieczoru były warsztaty upcyclingu poprowadzone przez Jackoba
Buczyńskiego, jednego z najbardziej znanych polskich projektantów młodego pokolenia.
Twórca zero waste co roku przetwarza około tonę używanej odzieży, nadając jej nowe
życie. Jego projekty, prezentowane m.in. na New York Fashion Week, pokazują, że moda
z recyklingu może być zarówno innowacyjna, jak i inspirująca.
Discover Local: Biznes z regionalnym akcentem
Zaangażowanie w lokalną społeczność jest wpisane w DNA marki Mercure, która poprzez
program Discover Local zaprasza gości do odkrywania kultury, smaków i tradycji
odwiedzanych miejsc. Zgodnie z tą ideą, hotel przygotował nowy koncept gastronomiczny
dla wydarzeń konferencyjnych, opracowany z dietetykiem. Przerwy kawowe wspierają
naturalny rytm organizmu, a menu wzbogacono o śląskie akcenty oznaczone Discover
Local, z opisami przybliżającymi tradycję gościom spoza regionu.



