Firma badawcza Ipsos zapytała w imieniu serwisu TripAdvisor ponad 50 tys. turystów o czynniki wpływające na wybór celu podróży. Okazuje się, że najważniejsze są ceny biletów i możliwość dotarcia do miejsc, w których się jeszcze nigdy nie było.

Najmniejsze znaczenie ma natomiast stan światowej gospodarki i… publikacje w prasie na temat danego miejsca.

Jak wynika z badania, dla turystów dużo istotniejsze od publikacji prasowych są m.in. opinie publikowane przez podróżników w sieci (ważne dla 65 proc. ankietowanych) i bezpośrednie rozmowy z osobami, które już odwiedziły dane miejsce (istotne dla 48 proc.).

Co ciekawe, kompletnie inne zdanie mają respondenci pracujący w branży turystycznej. W ich opinii wpływ na rentowność biznesu mają przede wszystkim oferowane atrakcje, lokalne wydarzenia i właśnie publikacje prasowe.

http://www.proto.pl/informacje/PR/Images/zagr160914_2.png

  • Źródło:  skift.com, Press Coverage of Destinations Matters Least in Travelers’ Decisions, Rafat Ali, 15.09.2014