Zakaz handlu w niedzielę wzbudził w Polsce niemałe kontrowersje i otworzył społeczną debatę. Wyszukiwarka KAYAK.pl sprawdziła, czy zamknięcie sklepów wpłynęło na ruch w serwisie i skłoniło podróżnych do planowania wakacji.

Jak pokazują dane z marca, liczba wyszukiwań w serwisie KAYAK.pl wzrosła w dni objęte zakazem handlu. Polscy użytkownicy szukali lotów średnio 21% częściej w dni, w które nie mogli wybrać się na zakupy niż w pozostałe niedziele. 

Co ciekawe, widzimy, że ten trend utrzymywał się również w kwietniu. I chociaż wzrosty były mniejsze, może to wynikać z okresu wielkanocnego i dodatkowej niedzieli niehandlowej. Bardzo ciekawi nas, jak ta sytuacja będzie się rozwijać i czy zakupy Polaków choć częściowo przeniosą się do internetu. Jako międzynarodowa firma technologiczna, robimy wszystko, aby w sieci podróżni znaleźli narzędzia, które pomogą im zaplanować wyjazd niezależnie od godziny, czy dnia tygodnia. Oczywiście również w naszej branży dużą rolę odgrywa sezonowość – wiosna od zawsze była popularnym okresem na planowanie wakacji. Wydaje się jednak, że z obowiązującym zakazem handlu, Polacy mają jeszcze więcej czasu na znalezienie najlepszych ofert urlopowychkomentuje Marta Krywult, Rzecznik Prasowy KAYAK.pl.

 

Uwagi:

Wzrost liczby wyszukiwań został podany w oparciu o wyszukiwania lotów na KAYAK.pl między 4.03.2018 a 6.05.2018 dla podróży między 4.03.2018 a 31.12.2018.

 

Zakaz handlu w niedzielę wzbudził w Polsce niemałe kontrowersje i otworzył społeczną debatę. Wyszukiwarka KAYAK.pl sprawdziła, czy zamknięcie sklepów wpłynęło na ruch w serwisie i skłoniło podróżnych do planowania wakacji.

Jak pokazują dane z marca, liczba wyszukiwań w serwisie KAYAK.pl wzrosła w dni objęte zakazem handlu. Polscy użytkownicy szukali lotów średnio 21% częściej w dni, w które nie mogli wybrać się na zakupy niż w pozostałe niedziele.

Co ciekawe, widzimy, że ten trend utrzymywał się również w kwietniu. I chociaż wzrosty były mniejsze, może to wynikać z okresu wielkanocnego i dodatkowej niedzieli niehandlowej. Bardzo ciekawi nas, jak ta sytuacja będzie się rozwijać i czy zakupy Polaków choć częściowo przeniosą się do internetu. Jako międzynarodowa firma technologiczna, robimy wszystko, aby w sieci podróżni znaleźli narzędzia, które pomogą im zaplanować wyjazd niezależnie od godziny, czy dnia tygodnia. Oczywiście również w naszej branży dużą rolę odgrywa sezonowość – wiosna od zawsze była popularnym okresem na planowanie wakacji. Wydaje się jednak, że z obowiązującym zakazem handlu, Polacy mają jeszcze więcej czasu na znalezienie najlepszych ofert urlopowych – komentuje Marta Krywult, Rzecznik Prasowy KAYAK.pl.

Uwagi:

Wzrost liczby wyszukiwań został podany w oparciu o wyszukiwania lotów na KAYAK.pl między 4.03.2018 a 6.05.2018 dla podróży między 4.03.2018 a 31.12.2018.