Ponad 60% polskich hoteli oferuje bezpłatny parking dla gości hotelowych, wynika z analizy przeprowadzonej przez HRS. Spośród wszystkich przeanalizowanych obiektów aż 43% pobiera dodatkowe opłaty parkingowe. Bezpłatne parkowanie jest rzadkością głównie w hotelach 5-gwiazdkowych.
Portal rezerwacji hotelowych HRS przeanalizował oferty parkingowe ponad 250 000 hoteli ze swojej bazy na całym świecie. Z badań wynika, że tylko 57% hoteli oferuje swoim gościom bezpłatny parking. Badanie przeprowadzone przez eResult na zlecenie HRS wyraźnie pokazuje, że konieczność uiszczenia dodatkowej opłaty jest często przyczyną niezadowolenia wielu gości hotelowych i tylko 19,7% klientów jest gotowych zapłacić dodatkowo za miejsce parkingowe.
– Z naszych badań wynika, że dodatkowa opłata parkingowa najczęściej dotyczy hoteli miejskich, szczególnie tych w wielkich aglomeracjach, w których płatne parkingi należą do standardu. Wszyscy ci, którzy planują zatrzymać się w hotelu w mieście, powinni spodziewać się dodatkowej opłaty za parkowanie. Sugerujemy, aby dokładnie sprawdzić opcję parkingu już na etapie rezerwacji hotelu. Przy dłuższym pobycie w mieście i konieczności dopłat do miejsca parkingowego, być może lepszym rozwiązaniem będzie podróż pociągiem lub innymi środkami transportu, które nie będę generowały dodatkowych kosztów. Dla tych, którzy wolą jednak transport samochodowy, dobrym rozwiązaniem są hotele zlokalizowane na przedmieściach, oferujące dogodne połączenie z głównymi drogami – mówi Agnieszka Sapa, dyrektor działu ds. współpracy z hotelami HRS Polska.
Polskie hotele w czołówce, hotelerze z Hiszpanii ostatni w międzynarodowym rankingu.
Wśród państw, w których hotelarze oferują bezpłatne miejsca parkingowe, najlepiej wypada Turcja. Aż 72% hoteli zapewnia klientom bezpłatny parking. Na drugim miejscu są Niemcy (71,5%), trzecie miejsce zajmuje Austria (70,4%), a Polska jest na czwartej pozycji (62,5%). Z kolei najsłabiej w zestawieniu wypada Hiszpania. Tylko 28,6% hoteli oferuje bezpłatne miejsca parkingowe. Niewiele lepiej wypada Francja (37%), trochę lepiej Portugalia (45,5%).
Darmowe parkowanie w 5-gwiazdkowych hotelach? Raczej nie…
Z analizy HRS wynika, że pod względem bezpłatnych parkingów 3 i 4-gwiazdkowe hotele znacznie bardziej dbają o wygodę swoich klientów. W 5-gwiazdkowych hotelach bezpłatny parking należy do rzadkości.
– Zdajemy sobie sprawę, że wielu gości hotelowych podróżuje samochodami, dlatego na portalu HRS podróżujący mają możliwość wyszukiwania hoteli z miejscami parkingowymi. Na liście wyszukiwania hoteli od razu widać, które usługi są bezpłatne, a za które należy uiścić dodatkową opłatę. Jeśli parking hotelowy nie jest darmowy, informacje o dziennych opłatach znajdują się w szczegółowym opisie hotelu – podkreśla Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska.
Warto jednak pamiętać, że opłaty parkingowe często związane są z koniecznością opłacenia przez hotel ochrony lub monitoringu, za co klienci są skłonni zapłacić dodatkowo. Prawie 14% hoteli 5-gwiazdkowych dysponuje monitoringiem, dlatego goście chętniej uiszczają opłaty za korzystanie z tego rodzaju parkingów. Niemal 19% hoteli 5-gwiazdkowych oferuje również specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych, a 5% z nich miejsca parkingowe przeznaczone dla rodzin.
Zestawienie: Hotele oferujące bezpłatne miejsca parkingowe.
Numer |
Kraj |
Procentowa ilość hoteli w kraju, które oferują bezpłatny parking |
1 |
Turcja |
72.0 % |
2 |
Niemcy |
71.5 % |
3 |
Austria |
70.4 % |
4 |
Polska |
62.5 % |
5 |
Włochy |
60.7 % |
6 |
Grecja |
58.7 % |
7 |
Rosja |
57.7 % |
8 |
Wielka Brytania |
57.2 % |
9 |
Węgry |
56.7 % |
10 |
Szwajcaria |
54.0 % |
11 |
Holandia |
53.4 % |
12 |
Czechy |
45.7 % |
13 |
Portugalia |
45.5 % |
14 |
Francja |
37.0 % |
15 |
Hiszpania |
28.6 % |
HRS – portal rezerwacji hotelowych
HRS jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych dla turystów indywidualnych i osób podróżujących służbowo, opartego na bazie danych obejmującej ponad 250 000 hoteli wszystkich kategorii w 180 krajach. Portal ma średnio 12 mln wizyt miesięcznie. Bezpłatny serwis rezerwacji oferuje gwarancję ceny z obietnicy zwrotu pieniędzy. Standardowe rezerwacje można anulować bezpłatnie do godziny 18.00 w dniu przyjazdu. Wybór odpowiedniego hotelu jest łatwiejszy przez wyczerpujące opisy, zdjęcia oraz materiały wideo, a także dzięki ponad pięciu milionom opinii gości hotelowych. Jako lider innowacji, HRS oferuje aplikacje na wszystkie standardowe smartfony i tablety, umożliwiając klientom rezerwację pokoju hotelowego gdziekolwiek się znajdują. Oprócz milionów klientów indywidulanych z serwisu HRS regularnie korzystają pracownicy ponad 35.000 firm. Podróżujący służbowo korzystają ze specjalnych stawek HRS dla klientów biznesowych z maksymalnie 30 procentową zniżką od ceny dnia. Założona w 1972 roku, firma jest teraz częścią HRS GROUP z siedzibą w Kolonii, w Niemczech. Z ponad 1300 pracowników na całym świecie grupa, która obejmuje również marki hotel.info i Tiscover, prowadzi oddziały w Innsbrucku, Londynie, Paryżu, Rzymie, Barcelonie, Istambule, Warszawie, Moskwie, Pekinie, Szanghaju, Singapurze i São Paulo.