SkyCash rozpoczął sprzedaż biletów PKP Intercity przez telefon komórkowy. Pasażerowie wszystkich krajowych pociągów przewoźnika mogą już wygodnie i szybko kupić bilet oraz okazać go konduktorowi za pomocą smartfona.

Uruchomienie sprzedaży biletów PKP Intercity uzupełnia najpopularniejsze usługi mobilne SkyCash, którymi są opłaty za parkowanie w miastach, zakup biletów komunikacji miejskiej czy do kina.

SkyCash, największa w Polsce platforma płatności i usług mobilnych, obejmująca blisko 700 tys. zarejestrowanych użytkowników, uruchomił sprzedaż biletów PKP Intercity. Aktualnie wszyscy posiadacze smartfonów z systemem Android, które wykorzystuje 8 na 10 użytkowników SkyCash, mogą wygodnie i bardzo szybko kupować bilety na wszystkie połączenia krajowe obsługiwane przez pociągi EIP (Pendolino), EIC, IC oraz TLK. Bilety na przejazdy podróżni mogą kupować nawet z 30-dniowym wyprzedzeniem. Wersja na Windows Phone będzie dostępna jeszcze w tym tygodniu, natomiast wersja na iOS (iPhone) pojawi się krótko przed świętami Bożego Narodzenia. Uruchomienie sprzedaży zakończyło ponad miesięczny okres testów aplikacji przez grupę wybranych użytkowników.

– Aplikacja stawia na szybkość i prostotę, pozwala kupić bilet w niezwykle wygodny sposób na smartfonie, w dowolnym miejscu i czasie. Sam zakup biletu trwa kilkanaście sekund – powiedział Tomasz Krajewski, prezes zarządu SkyCash. – Sprawne zakończenie testów umożliwiło nam uruchomienie rozwiązania przed okresem świątecznym, kiedy PKP Intercity notuje wzmożony ruch podróżnych – dodaje Krajewski.

Bilety PKP Intercity są dostępne z poziomu głównego ekranu aplikacji. W jego centralnej części znajduje się ikona z logiem przewoźnika, której dotknięcie uruchamia wyszukiwarkę połączeń. Po określeniu daty wyjazdu oraz stacji początkowej i końcowej wystarczy zdefiniować parametry, np. liczbę biletów, rodzaj zniżki czy klasę wagonu. Ostatni krok
to wybór metody płatności (konto SkyCash lub karta płatnicza) i zatwierdzenie transakcji. Bilet zostaje automatycznie zapisany w zakładce „Kontrola” i można okazać go konduktorowi nawet bez późniejszego dostępu do Internetu. Pasażer może też w prosty sposób zrezygnować z zakupionego biletu. Środki zostaną wtedy zwrócone na konto SkyCash
lub powiązaną z nim kartę płatniczą, wykorzystaną do zakupu. Osoby odbywające podróż służbową mogą generować faktury VAT, które są wysyłane na wskazany adres e-mail.

Bezpłatna aplikacja w wersji Android jest dostępna w Google Play. Obecni użytkownicy SkyCash mogą kupować bilety kolejowe PKP Intercity po aktualizacji aplikacji.

 

***

SkyCash

SkyCash to największy w Polsce system płatności i usług mobilnych dla telefonów komórkowych. W SkyCash zarejestrowanych jest blisko 700 tys. użytkowników, którzy mogą w intuicyjny, szybki i wygodny sposób kupować bilety komunikacji miejskiej i opłacać parkowanie w ponad 30 miastach w Polsce. Od grudnia 2014 r. SkyCash obsługuje sprzedaż mobilną biletów PKP Intercity, wprowadzając nową jakość w zakresie wygody, intuicyjności i szybkości transakcji. SkyCash pozwala także na zakup biletów do kina, wypłatę gotówki w bankomacie bez użycia karty oraz natychmiastowe przelewy pomiędzy użytkownikami i płatność za domowe rachunki. Wszystkie transakcje są zabezpieczone na poziomie bankowości mobilnej i kart płatniczych. Podczas tegorocznej Gali Mobility Trends SkyCash otrzymał nagrodę Złoty Bell w konsumenckiej kategorii „Aplikacja roku 2013”. W kwietniu br. usługa mobiParking została uhonorowana nagrodą Lokalizator Roku 2014, przyznaną w kategorii aplikacji dla kierowców, w ramach konferencji Navigation Trends for Drivers.

Więcej informacji:
www.skycash.com
www.facebook.com/skycash