369 632 pasażerów obsłużył w sierpniu Port Lotniczy w Gdańsk. To o 26,9% więcej w stosunku do sierpnia ubiegłego roku. Liczba obsłużonych w tym roku pasażerów osiągnęła już 2 204 739.

Dynamika przyrostu pasażerów na gdańskim lotnisku jest jedną z najlepszych w Polsce i Europie. Prezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku Tomasz Kłoskowski nie ma wątpliwości, że lotnisko obsłuży 3 miliony pasażerów.

Sądzę, że nastąpi to już w listopadzie zaznacza Tomasz Kloskowski. Z tej okazji już dzisiaj zapraszamy i przypominamy wszystkim naszym pasażerom, którzy odbyli lub jeszcze w 2014 roku odbędą podróż do lub z Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, o wzięciu udziału w loterii, w której nagrodą będzie 4-osobowy wyjazd do Madrytu na mecz Realu z FC Barceloną! Szczegóły konkursu oraz elektroniczny formularz zgłoszeniowy dostępne są na specjalnej stronie:3million.pl dodaje T.Kloskowski.

Na tak dobre wyniki gdańskiego lotniska w czasie wakacji złożyło się kilka elementów, m.in. największa liczba połączeń czarterowych w historii lotniska, uruchomienie nowych regularnych połączeń krajowych przez taniego przewoźnika – Ryanair do Modlina, Wrocławia i Krakowa oraz zwiększenie częstotliwości lotów przez Lufthansę do Frankfurtu i Monachium.

Nie zapominajmy także o zwiększonej gdańskiej bazie operacyjnej naszego największego przewoźnika, jakim jest Wizz Air, licznej siatce połączeń realizowanych z Gdańska przez Eurolot i doskonałych wynikach osiąganych przez SAS na skandynawskich połączeniach, Norwegian do Oslo i PLL LOT na połączeniu do Warszawy wyliczaTomasz Kloskowski.

Jeszcze większe wzrosty  notuje gdańskie lotnisko w samym ruchu czarterowym. Po siedmiu miesiącach to ponad 40%. To najwyższa dynamika w kraju! W miesiącach styczeń-lipiec obsłużono 142 852 pasażerów. W samym lipcu 2014 roku z Portu Lotniczego skorzystało 51 276 pasażerów lotów czarterowych, o 62,8% więcej niż w lipcu zeszłego roku. Mimo zawirowań politycznych odnotowano wzrost na połączeniach do Egiptu, jednak numerem jeden jest połączenie do Antalyi w Turcji, z którego w lipcu skorzystało 8 723 pasażerów (35,7% wzrost). Niesłabnącym powodzeniem cieszą się także gorące destynacje w Grecji i Hiszpanii.

W sezonie letnim w ruchu regularnym z Gdańska można polecieć do:

Berlina (Air Berlin)
Amsterdamu, Brukseli, Dubrownika, Helsinek, Krakowa, Lublina, Splitu, Wrocławia, Zadaru, Zurych (Eurolot)
Warszawy (PLL LOT)
Frankfurtu, Monachium (Lufthansa)
Oslo (Norwegian)
Birmingham, Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Modlina, Krakowa, Leeds Bradford, Londyn Stansted, Manchesteru, Oslo Rygge, Pizy, Wrocławia (Ryanair)
Kopenhagi, Oslo (SAS)
Alesund, Barcelony, Bergen, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Eindhoven, Frankfurtu-Hahn, Glasgow, Goteborga, Groningen, Hamburga-Lubeki, Haugesund, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu Luton, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, na Maltę, Molde, Oslo Torp, Paryża-Beauvais, Rzymu, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Trondheim oraz Turku (WizzAir).

W sezonie letnim w ruchu czarterowym z Gdańska można polecieć do:

Agadiru, Antalayi, Barcelony, Burgas, Bodrum, Rodos, Chania, Dalaman, Dubrovnika, Enfidha, Heraklionu, Hurghady, Korfu, Kos, Madery, Monastiru, Palma de Mallorca, Pafos, Salonik, Sharm al Sheik, Teneryfy, Varny, Fuerteventury i Zakyntosu.

 
Źródło: www.gdansk.pl

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 140 partnerów loklanych (hotele, centra kongresowe, usługodawcy). Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w regionie. W 2013 Gdańsk Convention Bureau nagrodzone zostało prestiżową nagrodą ICCA Best Marketing Award.

Follow us:
FACEBOOK www.facebook.com/gdanskconventionbureau
TWITTER @GdanskRegionCVB
YOUTUBE www.youtube.com/GdanskRegionCVB
SLIDESHARE www.slideshare.net/GdanskRegionCVB