Koszty noclegów we wielu miejscowościach narciarskich są z początkiem roku niższe niż w ubiegłym sezonie. W bawarskim Berchtesgaden ceny spadły średnio o 35%, w austriackim St. Johann podróżni zapłacą o 27% mniej niż w styczniu 2013.
W Zakopanem cena doby hotelowej w pokoju dwuosobowym typu standard lokuje się na poziomie 295 zł, co stanowi 16-procentowy spadek w stosunku do cen ubiegłorocznych. Takie informacje wynikają z raportu trivago Hotel Price Index (tHPI), który co miesiąc publikuje wyszukiwarka hoteli www.trivago.pl.
W styczniu we wielu miejscowościach narciarskich ceny noclegów są niższe niż w ubiegłym sezonie. Słynący ze sportów zimowych St. Johann w Alpach austriackich poświadcza średnią cenę 639 zł, o 27% niższą niż w styczniu 2013. O jedną czwartą spadły ceny noclegów w Mayrhofen (styczeń 2014: 830 zł, styczeń 2013: 1 101 zł). W sąsiednim St. Leonhard średnia cena doby hotelowej wynosi 544 zł, 22% mniej niż w styczniu ubiegłego roku. Największe spadki cen w niemieckich kurortach zimowych zanotowano w Berchtesgaden (589 zł, -35%) i Inzell (374 zł, -33%). Mniej zapłacimy także w Madonna di Campiglio (1 025 zł, -16%) oraz Livigno (614 zł, -3%) we Włoszech. Z niższych cen zakwaterowania narciarze tej zimy skorzystają także w Polsce i w Czechach. Zarówno w Zakopanem (295 zł, -16%) i Karpaczu (237 zł, -10%), jak i w Szpindlerowym Młynie (457 zł, -7%) noclegi są tańsze niż w styczniu 2013.
Lista 50 najpopularniejszych miast indeksowanych w tHPI jest do pobrania tutaj.
O trivago
www.trivago.pl to porównywarka cen hoteli, dzięki której podróżujący znajdzie dla siebie idealny hotel w najkorzystniejszej cenie. trivago porównuje ceny ponad 700.000 hoteli na całym świecie, przeglądając ponad 200 stron rezerwacyjnych.
Serwis udostępnia 82 miliony zintegrowanych opinii oraz 14 milionów zdjęć. Znalezienie idealnego hotelu ułatwiają różnorodne filtry. Co miesiąc 45 milionów użytkowników korzysta z trivago oszczędzając średnio 35% przy każdej rezerwacji.
trivago to niemiecka firma z siedzibą w Düsseldorfie, założona w 2005 roku, obecnie operująca na 40 międzynarodowych platformach w 24 językach.