Grupa B&B – trzecia co do wielkości sieć hoteli ekonomicznych w Europie, w bardzo dobrych nastrojach świętuje 25-lecie swojego istnienia.

Portfolio Grupy przekroczyło w 2014 roku liczbę 26 tys. pokoi oraz 300 obiektów. Kontynuując dynamiczny rozwój we Francji oraz innych krajach europejskich, Grupa B&B odnotowała w ubiegłym roku znaczący wzrost obrotów, co tylko potwierdza słuszność przyjętej strategii rozwoju oraz efektywność modelu biznesowego, opartych na umiejętnym łączeniu wysokiej jakości świadczonych usług z atrakcyjnymi cenami.

Mimo trudnej koniunktury gospodarczej wyniki Grupy B&B wykazują tendencję zwyżkową. W 2014 roku łączne obroty sieci osiągnęły wartość 320 milionów euro, co stanowi wzrost o 12 proc. w stosunku do 2013 roku. Cena średnia w hotelach B&B wyniosła 54 euro, natomiast średni przychód przypadający na jeden pokój (RevPAR) – 34 euro brutto. Ubiegły rok obfitował również w otwarcia nowych obiektów – było ich aż 30, w tym 10 w Niemczech oraz 4 we Włoszech. Na koniec 2014 roku Grupa B&B liczyła 326 hoteli, w tym 230 obiektów we Francji, 71 w Niemczech, 19 we Włoszech, 3 w Polsce, 1 w Czechach oraz 1 w Maroku, co stanowi razem 26 756 pokoi hotelowych.

Niemcy – ważny punkt na mapie rozwoju Grupy

Rozwój na terenie Niemiec, o którym zdecydowano 10 lat temu, zaowocował dużym sukcesem. Niemiecki oddział wypracował w 2014 r. obroty w wysokości 92,5 miliona euro, co oznacza wzrost o 30% w stosunku do roku poprzedniego. Rynek niemiecki, na którym każdego roku otwiera się od 10 do 15 hoteli B&B stanowi bardzo ważny czynnik wzrostu Grupy.

Rozwój z technologią w tle

Wsłuchując się w oczekiwania swoich klientów, sieć B&B ulepszyła we Francji jakość oferowanego łącza Wi-Fi, inwestując w nowoczesne łącza światłowodowe. Taka polityka została wdrożona także w pozostałych krajach europejskich.

Plany na rok 2015

Grupa B&B kontynuuje swój rozwój we Francji oraz w Europie, a jednocześnie szykuje się na podbój Brazylii.

Do końca bieżącego roku celem Grupy jest 250 hoteli we Francji, które łącznie będą udostępniać około 20 000 pokoi. Wśród nich jest kilka znaczących projektów, jak na przykład Paris Gare du Nord, Paris Porte d’Italie, Marseille Velodrome czy – największy jak do tej pory hotel (400 pokoi) sieci B&B – w pobliżu Disneyland Paris.

W Niemczech Grupa posiada obecnie 71 hoteli, a w 2015 roku planuje otwarcie kolejnych 12 obiektów, co oznacza, że lokalny rynek wzbogaci się o 1260 dodatkowych pokoi. We Włoszech podróżni mają obecnie do dyspozycji 1780 pokoi w 19 hotelach B&B. Na rok 2015 zaplanowano 7 nowych otwarć. W Mediolanie, gdzie odbędzie się w tym roku Wystawa Światowa EXPO, Grupa będzie wkrótce miała 5 obiektów. W Polsce niebawem startuje budowa nowych obiektów w Łodzi oraz w Katowicach, które powinny otworzyć swoje podwoje przed gośćmi w 2016 r. Nowym wyzwaniem dla sieci jest Hiszpania, gdzie w niedalekiej przyszłości powstaną co najmniej 2 obiekty pod szyldem B&B. I w końcu Brazylia, gdzie aktualnie trwają prace nad dwoma projektami – w Rio i w Sao Paolo, a których realizację planuje się na lata 2016-2017.

Do końca 2020 roku Grupa B&B zamierza kontynuować ambitny program rozwoju, by do tego czasu mieć już w Europie ponad 500 obiektów. Co więcej, współpraca nawiązana w ostatnim czasie z chińską Grupą Plateno  (2300 hoteli ekonomicznych w Chinach pod marką Seven Days Inn) ma w najbliższych latach zaowocować większym zainteresowaniem chińskiej klienteli hotelami B&B w Europie.