Dubaj, ZEA – 31 grudnia 2014 r. – Emirates, największe międzynarodowe linie lotnicze, kończą rok 2014 z największą na świecie flotą szerokokadłubową liczącą 218 samolotów pasażerskich i 14 samolotów towarowych.

Kontynuując dwuletnią serię rekordowych zakupów i wzrostu zdolności przewozowej, w tym roku linie Emirates powiększyły flotę o 27 maszyn – 13 Airbusów A380, 12 Boeingów 777-300ER oraz dwa towarowe Boeingi 777. Tym samym dysponują one ponad 50 Airbusami A380 i ponad 100 Boeingami 777-300ER, co umacnia ich pozycję największego przewoźnika na świecie pod względem liczby zarówno A380, jak i 777. Nowoczesne i wydajne samoloty pozwalają zmniejszyć oddziaływanie na środowisko, a ponadto na ich pokładzie pasażerowie linii Emirates znajdą najnowocześniejsze udogodnienia.

Podsumowując obfitujący w wydarzenia rok, w którym nie brakowało także problemów o charakterze zewnętrznym, Sir Tim Clark, prezes linii Emirates powiedział: – W tym roku zmagaliśmy się z różnymi przeciwnościami losu: z trwającą 80 dni modernizacją pasa startowego w naszym porcie przesiadkowym, w czasie której musieliśmy ograniczyć naszą działalność; konfliktami regionalnymi, które zmusiły nas do zmiany grafiku i trasy lotów; wybuchem epidemii Eboli; wahaniami cen ropy i kursów walut; destabilizacją gospodarczą na wielu rynkach na całym świecie.

– Mimo to linie Emirates w dalszym ciągu rozwijają się – przy dużym wzroście zdolności przewozowej wykorzystanie miejsc nie zmalało. Ponadto rozszerzyliśmy i wzmocniliśmy naszą światową sieć połączeń, dzięki czemu jesteśmy odporni na kryzysy w poszczególnych regionach i możemy dostosowywać nasze działania tak, aby w pełni wykorzystać możliwości rozwoju linii. Na bieżąco zajmujemy się krótkoterminowymi problemami, co nie znaczy, że zapominamy o planach długoterminowych. Dlatego linie Emirates wciąż przeznaczają ogromne środki na nowe technologie i inicjatywy pozwalające udoskonalić naszą ofertę i uatrakcyjnić nasze usługi w oczach pasażerów.

Rozwój i komunikacja

Od stycznia br. linie Emirates przewiozły ponad 45 mln pasażerów, wykonując średnio 3 516 lotów tygodniowo. Przetransportowały też łącznie ponad 2,1 mln ton ładunku, podały ponad 47 mln posiłków i przebyły odległość 756 mln kilometrów, co odpowiada okrążeniu kuli ziemskiej 18552 razy.

W tym roku linie Emirates wzbogaciły ofertę o osiem nowych miast, z każdym znacząco zwiększając liczbę dostępnych połączeń pasażerskich i towarowych na całym świecie. Były to: Kijów, Tajpej, Boston, Abudża, Chicago, Oslo, Bruksela i Budapeszt.

Ponadto linie Emirates zwiększyły liczbę lotów na 20 trasach obsługiwanych do tej pory, zwiększając wybór oferowanych pasażerom połączeń.

Zakup nowych samolotów umożliwił otwarcie 10 nowych połączeń obsługiwanych przez A380, między innymi do Zurychu, Barcelony, Londynu-Gatwick, Kuwejtu, Bombaju, Frankfurtu, Dallas-Fort Worth, San Francisco, Mediolanu i Houston. Obecnie samolot A380, który cieszy się dużym uznaniem wśród pasażerów i stał się wizytówką linii, wykonuje loty do 32 miast. W 2014 r. odbyły się także jednorazowe loty A380 do Glasgow, Manili, Teheranu i Wiednia.

Jeśli chodzi o sektor cargo, linie Emirates SkyCargo dokonały w tym roku istotnej zmiany przenosząc się w maju do międzynarodowego portu lotniczego Dubai World Central (DWC) Al Maktoum. Nowy terminal cargo na lotnisku DWC zapewnia zdolność przewozową, która umożliwi Emirates SkyCargo dalszy rozwój i zwiększy zadowolenie klientów z usług linii.

Technologia w służbie pasażera

Linie Emirates pozostają pionierem w dziedzinie systemów komunikacji pokładowej, przeznaczając na ich instalację i obsługę ponad 20 mln dolarów rocznie. Sieć Wi-Fi jest dostępna na pokładzie ponad 80 samolotów Emirates, a w przyszłości linie zamierzają wyposażyć w bezprzewodowy Internet całą flotę.

Co ważne, przewoźnik zapewnia pasażerom częściowe lub całkowite pokrycie wysokich kosztów transferu danych. Linie Emirates cały czas aktualizują oprogramowanie, planując udostępnić połączenie z siecią bezprzewodową za darmo i bez ograniczeń. Obecnie pasażerowie mogą skorzystać z bezpłatnego pakietu 10 MB na pokładzie większości samolotów A380 Emirates. Po jego wykorzystaniu mogą dokupić pakiet 500 MB za 1 USD.

W tym roku linie Emirates udostępniły aplikację Emirates na iPady i iPhone’y, która natychmiast zdobyła ogromną popularność. Wersję na telefon ściągnęło ponad 180 tys. użytkowników w ciągu pierwszych sześciu tygodni od jej wprowadzenia. Aplikacje mobilne Emirates pozwalają użytkownikom w wygodny sposób dokonać rezerwacji biletów od początku do końca. Ponadto aplikacja Emirates na iPhone’y umożliwia odprawę i ściągnięcie karty pokładowej bezpośrednio do Passbooka. Poza tym przesyła powiadomienia dotyczące odprawy, wpuszczania pasażerów na pokład, zmiany bramek, numerów taśmociągów bagażowych i innych etapów podróży.

Emirates i Dubaj – wspólny rozwój

W okresie od maja do lipca linie Emirates na 80 dni wyłączyły z lotów 20 maszyn i ograniczyły liczbę przelotów do ponad 40 miast ze względu na remont i modernizację pasów startowych w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju. Jako największy przewoźnik na DXB linie poniosły również największe straty, jednak modernizacja najważniejszych elementów infrastruktury lotniska zakończyła się sukcesem i zwiększyła jego przepustowość.

W listopadzie firma Oxford Economics opublikowała raport, w którym oszacowała, że w 2020 r. całkowite wpływy z sektora lotniczego i turystycznego wyniosą 53,1 mld USD, czyli 37,5% PKB Dubaju, a oba sektory zapewnią mieszkańcom emiratu ponad 754,5 tys. miejsc pracy.

W tym roku linie Emirates wspólnie z Wydziałem ds. Promocji Turystyki i Handlu Dubaju rozpoczęły wartą 20 mln dolarów kampanię „Do zobaczenia w Dubaju” promującą miasto na całym świecie.

Emirates łączą ludzi i ich zamiłowania

Silna marka stanowi istotny wyróżnik firmy na rynku. W lutym linie Emirates zostały po raz trzeci z rzędu uznane za najdroższą markę na świecie wśród linii lotniczych w raporcie Brand Finance Global 500. Jej wartość oceniono na 5,48 mld USD.

Głośne inicjatywy sponsorowane przez linie Emirates na całym świecie wciąż pomagają zwiększać świadomość marki. W 2014 r. linie przeprowadziły udaną międzynarodową kampanię z udziałem czołowych piłkarzy świata – Pelé i Cristiano Ronaldo. Kampania wideo, która zbiegła się w czasie z piłkarskimi mistrzostwami świata, została wyświetlona ponad 260 mln razy.

W lipcu linie Emirates podpisały trzyletni kontrakt z Benficą, najlepszym klubem piłkarskim w Portugalii. Drużyna będzie oficjalnym partnerem linii do 2016 r. Na początku grudnia linie Emirates przedłużyły o pięć lat umowę sponsorską z klubem AC Milan, dzięki czemu logo przewoźnika pozostanie na koszulkach piłkarzy z Mediolanu do sezonu 2019-2020.

We wrześniu linie Emirates zostały sponsorem trzeciego sezonu telewizyjnego programu Arab Idol, który cieszy się popularnością wśród arabskich widzów na całym świecie.

Zaangażowały się również w rozgrywki tenisowe i zostały wieloletnim partnerem Australian Open, kolejnego turnieju wielkoszlemowego sponsorowanego przez linie.

W styczniu linie Emirates ogłosiły zawarcie umowy sponsorskiej na rozgrywki Pucharu Świata w rugby w latach 2015 i 2019. Ponadto linie przedłużyły do 2019 r. opiekę sponsorską nad sędziami międzynarodowej federacji World Rugby (przedtem International Rugby Board). Jest to pierwsza firma w historii, której pozwolono umieścić swoje logo na koszulkach sędziów w czasie rozgrywek Pucharu Świata w rugby. W grudniu linie Emirates podpisały także pięcioletnią umowę sponsorską z Lions, jedną z najlepszych drużyn rugby w RPA.

Uwagi:

*Dane na temat lotów dotyczą roku kalendarzowego 2014.

*Dane dotyczące cateringu obejmują wyłącznie posiłki ładowane w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Dubaju i nie uwzględniają posiłków ładowanych w innych miastach.